Ikea przedstawia XVIII wieczną wersję Instagrama

Fotografowanie każdego posiłku i udostępnianie w social mediach to trend, który się kocha lub nienawidzi. Ikea pokazuje, jak mogłoby to wyglądać przed wynalezieniem aparatów. Ze znanym tej marce przymrużeniem oka.

© Ikea / Youtube

Nowa kampania reklamowa firmy Ikea w prześmiewczy sposób wypomina, jak trendy społecznościowe mogą zaburzać codzienne sytuacje. Zamiast spokojnie zjeść posiłek z bliskimi, czas poświęcany jest na zrobienie zdjęć. Oczywiście nie zawsze udaje się uchwycić za pierwszym razem idealny kadr. Potem trzeba wrzucić na Instagrama, Facebooka, Twittera, Snapchata, Google+. Nie zapominajmy o pięknym opisie oraz hashtagach, bez tego nie ma co wrzucać zdjęcia.

W filmiku zrealizowanym na potrzeby kampanii widzimy rodzinę przygotowaną do spożycia kolacji. Po strojach zgromadzonych oraz aranżacji wnętrza można zgadnąć czas akcji na mniej więcej XVIII wiek. Gdy dzieci próbują zacząć jeść, powstrzymuje je ojciec i wzywa… malarza. Starszy pan, szybko tworzy olejny obraz pokazujący stół zastawiony jedzeniem. Co dzieje się dalej, przypomina sceny z parodii w stylu "Nagiej Broni".

Służący biegają z obrazem pokazując go różnym ludziom, którzy oceniają kciukiem w górę lub w dół. Na sam koniec zmęczeni wracają do swojego pracodawcy z dobrą wiadomością, wszystkim się podobało. W ostatniej scenie widzimy już współczesną rodzinę próbującą zjeść kolację, ale najpierw tata musi sfotografować smartfonem pieczonego kurczaka. Kilka razy.

W śmieszny sposób wytknięto nam pogoń za trendami, które ani są pożyteczne, ani artystyczne, ani rozwojowe. Dzielenie się zdjęciami posiłków raczej na tym nie ucierpi i nie zmaleje, ale może kilku osobom da do zrozumienia, że nie liczy się idealny kadr talerza, ale że dzielimy ten talerz z kimś bliskim.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ciekawostki:

Najbardziej zwariowane i niebezpieczne zdjęcie ślubne, jakie widzieliśmy Teksty, których nigdy nie powinieneś usłyszeć od profesjonalnego fotografa Nocne kadry popsuła mu... chińska rakieta! Animacja w stylu kinografki z jednego zdjęcia? Oto, co potrafi program Plotagraph Pro Szałowe metamorfozy psiaków na zdjęciach Grace Chon Jak działa obiektyw filmowy? Jak wyglądają kulisy życia fotoreportera? Masz wolny 1 milion dolarów? Oto kolekcja obiektywów dla ciebie! Mechanizm migawki szczelinowej zarejestrowany super szybką kamerą W torbie olimpijskiego fotografa Getty Images będzie sprzęt warty ponad 100 000 złotych Tak wygląda 125 tysięcy dolarów w sprzęcie Nikona Dramatyczne zdjęcie prądu spadającego ujęte z helikoptera telewizyjnego Zgubiony aparat przetrwał 3 lata w Morzu Północnym nienaruszony Zapominalscy projektanci Apple nie usunęli danych EXIF z tapety Szczoteczka z 10-megapikselowym aparatem? Czemu nie? 62TB danych na 1 calu kwadratowym? Wkrótce będzie to możliwe Canona 1DX Mark II - jeden z najlepszych, także pod wodą Tak wyglądają faceci sfotografowani i wyretuszowani jak znane kobiety Zobaczcie jak Canon EOS-1D X Mark II sprawdza się w kontroli lamp błyskowych z dronów Płonąca piłka, parkour i zwolnione tempo w imponujacym klipie Raya Demskiego 1,3 metra długości i 158 kg – tak prezentuje się radzieckie szkło szpiegowskie, które trafiło na sprzedaż Ta strona sprawi, że wasze czarno-białe zdjęcia staną się kolorowe Fotozagadka: czy potrafisz znaleźć telefon na dywanie? Pomysł na bezprzewodowy tethering za niewielkie pieniądze

Popularne w tym tygodniu:

Fotograf tłumaczy, dlaczego nie należy ufać zdjęciom w social mediach Jak wykonano świetną reklamę Gatorade, gdzie kropelki wody układają się w kształt ruszającego się człowieka? Nowa strona, która zdradzi, w jaki sposób zdjęcie było naprawdę obrabiane Aparat ze sklepu charytatywnego skrywał w sobie tajemnicę. Zobaczcie, co było na rolce Tak wygląda teleobiektyw 1000 mm do Sony A6500 za 300 zł Właśnie minęło 20 lat od przesłania pierwszego zdjęcia przez telefon Uwierzycie, że te szczeniaki to rekruci służb specjalnych? Urocze zdjęcia Zobaczcie jak przerabia się okładki płyt i reklamy na potrzeby rynku Środkowego Wschodu Halima Aden – pierwsza kobieta w hidżabie na okładce magazynu Allure