Zespół Getty Images na Igrzyskach Olimpijskich niczym linia produkcyjna

Agencja Getty Images poważnie podeszła do sprawy relacjonowania Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro. Wysłano 110 reporterów, aby zapewnić jak najszybszy przekaz zdjęć.

© Augustas Didžgalvis / CC 3.0

Sprawna praca zespołu reporterskiego podczas dynamicznego wydarzenia sportowego, jakim są Igrzyska Olimpijskie, ma kluczowe znaczenie. Agencja Getty Images, zdając sobie sprawę z wyzwania, przygotowała plan działania, który ma zapewnić jak najszybsze umieszczanie zdjęć w swoim serwisie. Całość procesu, od momentu wciśnięcia spustu migawki do pojawienia się zdjęcia na stronie internetowej, ma zająć niecałe dwie minuty.


Przede wszystkim fotografowie zostali wyposażeni w odpowiednią ilość sprzętu. Przygotowano podział obowiązków, aby każdy wiedział, co w danym momencie musi wykonać. 50 osób wytypowano do pracy edytorskiej, 25 fotografów oddelegowano do dyspozycji Międzynarodowej Komisji Olimpijskiej, 18 redaktorów przebywa w press roomie, reszta zapewnia wsparcie techniczne.

Po raz pierwszy spotkaliśmy się z Międzynarodową Komisją Olimpijską siedem lat przed rozpoczęciem igrzysk. W przypadku Rio de Janeiro miało to miejsce w 2009 roku, zaraz po tym jak ogłoszone je miastem gospodarzem. Współpracujemy z komisją, aby po prostu połączyć naszych fotografów pracujących w kluczowych miejscach z naszym centrum edycyjnym. Zapewnienie takiej sieci wymaga lat planowania ponieważ łączy ze sobą miasta i musi być w stanie udźwignąć około półtora miliona zdjęć w trakcie trwania igrzysk

Ken Mainiardis, wiceprezes do spraw wizerunków i usług sportowych dla Getty Images

Stworzono między innymi możliwość system podłączania aparatów przy pomocy kabli ethernetowych, rozmieszczonych w strategicznych miejscach np. na starcie i mecie toru. Podpięty aparat staje się częścią sieci i od razu wysyła zdjęcia po zrobieniu na serwer. Fotograf, jeśli chce się przemieścić, odpina tylko kabel i udaje się w nowe miejsce, gdzie znajduje kolejną wtyczkę. Uznano, że łączność bezprzewodowa nie jest wystarczająco niezawodna, aczkolwiek w ekstremalnych sytuacjach używane są hotspoty Wi-Fi.

Preferowanym rozwiązaniem jest połączenie kablowe, ze względu na niezawodność. Nie uświadczymy zakłóceń generowanych przez Wi-Fi, aczkolwiek w ekstremalnych sytuacjach wykorzystujemy hotspoty

Ken Mainiardis, wiceprezes do spraw wizerunków i usług sportowych dla Getty Images

System robienia i udostępniania zdjęć, opracowany przez Getty, działa niczym taśma produkcyjna. Po zrobieniu zdjęcia przez fotografa, surowe pliki JPEG trafiają na serwer. Pierwszy edytor jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za wybór odpowiednich ujęć. Następnie druga osoba, używając głównie oprogramowania Adobe, dokonuje drobnych korekcji kolorów, kontrastu oraz kadrowania. Wszystkie zdjęcia mają automatycznie wpisane metadane, jak wartości ekspozycji, datę i lokalizację. Trzeci i ostatni edytor odpowiada za uzupełnienie informacji o zdjęciu (nazwisko sportowca, szczegóły dotyczące zdjęcia) oraz za wysłanie ich do odpowiedniej kategorii w serwisie Getty.


Zdecydowanie imponuje szybkość, z jaką zdjęcia mogą znaleźć się gotowe do kupienia na stronie Getty. Dwie minuty od zrobienia do umieszczenia, zwłaszcza podczas tak dużej imprezy i przy tak ogromnej liczbie zdjęć, to wynik rewelacyjny. Czyżby ekipa Getty ustanowiła nowy rekord? Więcej informacji na ten temat znajdziecie w artykule serwisu Popular Photography.

Zobacz również: Dlaczego zdjęcia i filmy z miejsc konfliktu nie robią już na nas wrażenia? Mówi Wojciech Grzędziński

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Sygnały Wi-Fi sfotografowane dzięki mobilnej aplikacji i długiej ekspozycji Instagram kopiuje funkcje Snapchata. Czy fotografowie je pokochają? Wakacyjny cashback Olympusa - możesz otrzymać zwrotu do 1100 zł Canon na Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro, czyli pokój marzeń fotografa Można już zgłaszać swoje prace do 6. edycji konkursu fotograficznego Leica Street Photo Fujifilm wycofuje kolejne tradycyjne materiały światłoczułe O nowościach sprzętowych słów kilka Getty Images odpowiada na pozew: „Będziemy zaciekle bronić naszych racji" Platforma społecznościowa EyeEm, może okazać się następcą Flickra Pierwsze zdjęcia z Nikona 105 mm f/1.4E ED pokazują, że jest na co czekać Fotoreporterzy w USA przestali być postrzegani jako szpiedzy 499 punktów autofokusu, nagrywanie w 4K oraz 42-megapikselowa matryca w następcy Sony A99 Miliard dolarów odszkodowania w pozwie przeciw Getty Images AF-S Nikkor 105 mm f/1.4E ED to nowa portretówka od Nikona z pięknym bokehem Prisma przynosi rewolucję również na Androidzie Nowy Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II może mieć cyfrowy wyświetlacz W nowych statywach Slik Lite, znajdziecie wbudowaną latarkę LED Seagate prezentuje BarraCuda Pro 10TB – ogromny dysk, który przyda się fotografom z najnowszym sprzętem Canon patentuje niesamowitego zooma EF 40-800 mm F/4.5-5.6 Aktualizacja Affinity Photo 1.5 wprowadzi nowe narzędzia - Makra, Batch Processing, Focus Stacking i inne Tomek Tomkowiak doceniony na PX3 Prix de la Photographie Paris Pewna kobieta miała niezły haczyk na Nikona Rusza letnia promocja profesjonalnych lamp studyjnych Quadralite Lightroom Mobile obsługuje pliki RAW, sprawdzamy jak to działa

Popularne w tym tygodniu:

Zenit powraca i planuje pełnoklatkowego bezlusterkowca! Corel wypuszcza PaintShop Pro 2018, który obiecuje dużo zmian i nadal będzie dostępny w pudełku Aurora HDR 2018 w końcu na pecety! Zobaczcie, co wyjątkowego będzie w programie Fotografia nośnikiem historii. Rozmowa z Jakubem Szymczukiem i Jakubem Kuzą