Fotograf Kishor Sharma pokazuje życie ostatnich Nomadów w Nepalu

„Fotografia jest tylko narzędziem, liczy się relacja" - mówi w rozmowie z Fotoblogia.pl Kishor Sharma. Fotograf w ramach programu mentorskiego z Madsem Nissenem podjął się zadania udokumentowania życia ostatnich prawdziwych Nomadów, żyjących w Nepalu, którzy podróżują w poszukiwaniu pastwisk.

Marcin Watemborski: Jak zaczęła się Twoja przygoda z fotografią?

Fotografuję już od prawie 10 lat. Studiowałem kierunek związany z handlem tuż po szkole średniej, z czasem uświadomiłem sobie, że to nie jest to, co chciałbym robić. Później zająłem się komunikacją masową oraz zacząłem robić zdjęcia.
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com

Marcin Watemborski: Jak zaczęła się Twoja przygoda z fotografią?

Fotografuję już od prawie 10 lat. Studiowałem kierunek związany z handlem tuż po szkole średniej, z czasem uświadomiłem sobie, że to nie jest to, co chciałbym robić. Później zająłem się komunikacją masową oraz zacząłem robić zdjęcia.

Jest coś szczególnego, czego oczekujesz od fotografii?

Od czasu, kiedy zajmuję się dokumentem, szukam różnych ludzkich stanów dookoła mnie samego. Nie szukam w fotografii niczego konkretnego, ale przyjmuję to, co oferują mi ludzie.
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com

Jest coś szczególnego, czego oczekujesz od fotografii?

Od czasu, kiedy zajmuję się dokumentem, szukam różnych ludzkich stanów dookoła mnie samego. Nie szukam w fotografii niczego konkretnego, ale przyjmuję to, co oferują mi ludzie.

Jakie jest Twoje podejście do fotografowania, podczas realizowania projektów?

Kiedy zajmuję się moimi osobistymi projektami, staram się być emocjonalnie jak najbliżej ludzi, zanim zacznę robić zdjęcia. To trudne do wyjaśnienia, ale próbuję portretować to, co czuję do nich najwierniej jak potrafię. Fotografia jest tylko narzędziem, liczy się relacja.
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com

Jakie jest Twoje podejście do fotografowania, podczas realizowania projektów?

Kiedy zajmuję się moimi osobistymi projektami, staram się być emocjonalnie jak najbliżej ludzi, zanim zacznę robić zdjęcia. To trudne do wyjaśnienia, ale próbuję portretować to, co czuję do nich najwierniej jak potrafię. Fotografia jest tylko narzędziem, liczy się relacja.

Twój projekt o Nomadach jest niesamowity. Mógłbyś przybliżyć naszym czytelnikom jego początki?

Dowiedziałem się o społeczności Raute z publicznej gazety. Jej członkowie odwiedzili premiera Nepalu i zrobili sobie zdjęcie z urzędnikami rządowymi. Byłem ciekawy czegoś więcej na temat Nomadów, więc zacząłem realizować projekt o ich społeczności w ramach programu mentorskiego z duńskim fotografem, Madsem Nissenem, w 2011 roku.
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com

Twój projekt o Nomadach jest niesamowity. Mógłbyś przybliżyć naszym czytelnikom jego początki?

Dowiedziałem się o społeczności Raute z publicznej gazety. Jej członkowie odwiedzili premiera Nepalu i zrobili sobie zdjęcie z urzędnikami rządowymi. Byłem ciekawy czegoś więcej na temat Nomadów, więc zacząłem realizować projekt o ich społeczności w ramach programu mentorskiego z duńskim fotografem, Madsem Nissenem, w 2011 roku.

Co przyniosły Twoje badania?

Kiedy zacząłem badać społeczność Raute, musiałem przebrnąć przez wiele różnych artykułów na jej temat i wzbudziło to we mnie niesamowitą ciekawość na temat tego, jak żyją oraz jak wyglądają relacje Nomadów z innymi społecznościami.
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com

Co przyniosły Twoje badania?

Kiedy zacząłem badać społeczność Raute, musiałem przebrnąć przez wiele różnych artykułów na jej temat i wzbudziło to we mnie niesamowitą ciekawość na temat tego, jak żyją oraz jak wyglądają relacje Nomadów z innymi społecznościami.

Jaki był cel Twojego reportażu?

Chciałem dowiedzieć się więcej. Odbyłem moją pierwsza podróż w ramach programu mentorskiego i wciąż do nich wracam, kiedy tylko mogę.
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com

Jaki był cel Twojego reportażu?

Chciałem dowiedzieć się więcej. Odbyłem moją pierwsza podróż w ramach programu mentorskiego i wciąż do nich wracam, kiedy tylko mogę.

Zobacz również: Dlaczego zdjęcia i filmy z miejsc konfliktu nie robią już na nas wrażenia? Mówi Wojciech Grzędziński

Jakim sprzętem najlepiej Ci się pracuje?

Obecnie używam Canona 5D Mark II z 35-tką.
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com

Jakim sprzętem najlepiej Ci się pracuje?

Obecnie używam Canona 5D Mark II z 35-tką.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com
© Kishor Sharma / kishorksharma.wordpress.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Daniel Kordan i jego bajeczna gwiezdna tęcza, którą sfotografował na odludnych terenach Boliwii Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Pozostałości po Związku Radzieckim niszczeją w głębokich śniegach Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C 20 historycznych zdjęć, których prawdopodobnie nie znaliście Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego Teraz '44 – historia o Powstaniu Warszawskim, o ludziach, o mieście Ten fotograf zaklina dusze zwierząt w swoich konceptualnych portretach Tajwańska para sparodiowała projekt #FollowMeTo Incepcyjne selfie wykonane przy pomocy drona Zimne, surrealistyczne krajobrazy Ilki Kramer Oto jak uśmiech potrafi zmienić nasze postrzeganie drugiego człowieka

Popularne w tym tygodniu:

Majestatyczne zdjęcia zwierząt hodowlanych to coś, czego jeszcze nigdy nie widzieliśmy. Są świetne! Królewski retusz z Krakowa Izabela Urbaniak dokumentuje beztroskie chwile spędzone z dziećmi - bez smartfonów i komputera Diane Özdamar tworzy najbardziej urocze zdjęcia szczurów, jakie widzieliśmy Śpiące kaszaloty spermacetowe uchwycone w otchłani morza. Fantastyczne zdjęcia pełne głębi Tak wyglądają nowoczesne zdjęcia rodzinne! Ojciec wkleja zdjęcie swojego syna w bajkowe scenerie To gorsze niż śmierć. Trudna historia ofiar ataków kwasem w Wietnamie Lisy wcale nie są takie szczwane, jak mogłoby się wydawać. Ich wrażliwość pokazuje Roeselien Raimond 10-letni aparat, latarka z iPhone'a i trochę kreatywności wystarczyło, by trafić na okładkę "National Geographic" Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Od jednego opuszczonego domu w górach do drugiego. Z aparatem wielkoformatowym "Pościg" to film poklatkowy o pogoni za burzami, która ciągnęła się przez o 45 tys. km