Jak powstają zdjęcia produktowe lalek Barbie?

Firma Mattel zasłynęła produkcją lalek Barbie. Ich strategia marketingowa pokazuje produkt w bajkowym świecie, dobranym odpowiednio do konkretnej kampanii. Uchylimy wam rąbka tajemnicy powstawania zdjęć produktowych do jednej z nich.

© Barbie / YouTube

Stworzenie dobrego zdjęcia produktowego może zająć kilka długich dni – należy mieć przygotowany cały plan zdjęciowy, wycięte gobo i inne akcesoria tak, by uzyskać oczekiwany przez klienta efekt – o tym na pewno może wam opowiedzieć Kuba, który jak dla mnie jest mistrzem w tej dziedzinie. Ale nie o tym.

Lalki Barbie są najpopularniejszymi zabawkami na świecie od blisko 50 lat. Firma Mattel, ich twórca, za każdym razem stara się trafiać w panujące trendy na rynku nie tylko zabawkarskim, ale i modowym oraz fotograficznym, często samemu je wyznaczając.

Jak widzicie na filmie – nic nie jest pozostawione przypadkowi. Dyrektor artystyczny współpracuje z całym swoim zespołem, w którego skład wchodzi nawet odpowiednio wyszkolona stylistka, która przeczesuje włosy lalkom, poprawia ich ubrania a nawet smaruje oliwką dla uzyskania jak najbardziej atrakcyjnego wyglądu produktu.

Tło jest wydrukowane i odsunięte do tyłu, by uzyskać efekt głębi (swoją drogą zapewniony przez średnioformatowy aparat Phase One). Na dodatek magiczny świat lalek został okraszony brokatem, ponieważ „w świecie Barbie – zawsze jest odrobina blasku”.

Zobacz również: Cytaty fotografów, które warto znać

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ciekawostki:

Teksty, których nigdy nie powinieneś usłyszeć od profesjonalnego fotografa Jak wyglądałby Instagram na Windowsie 95? Test silnika NASA nagrany rewolucyjnym prototypem superszybkiej kamery Ikea przedstawia XVIII wieczną wersję Instagrama Nocne kadry popsuła mu... chińska rakieta! Animacja w stylu kinografki z jednego zdjęcia? Oto, co potrafi program Plotagraph Pro Szałowe metamorfozy psiaków na zdjęciach Grace Chon Jak działa obiektyw filmowy? Jak wyglądają kulisy życia fotoreportera? Najbardziej zwariowane i niebezpieczne zdjęcie ślubne, jakie widzieliśmy Masz wolny 1 milion dolarów? Oto kolekcja obiektywów dla ciebie! Mechanizm migawki szczelinowej zarejestrowany super szybką kamerą W torbie olimpijskiego fotografa Getty Images będzie sprzęt warty ponad 100 000 złotych Tak wygląda 125 tysięcy dolarów w sprzęcie Nikona Dramatyczne zdjęcie prądu spadającego ujęte z helikoptera telewizyjnego Zgubiony aparat przetrwał 3 lata w Morzu Północnym nienaruszony Zapominalscy projektanci Apple nie usunęli danych EXIF z tapety Szczoteczka z 10-megapikselowym aparatem? Czemu nie? 62TB danych na 1 calu kwadratowym? Wkrótce będzie to możliwe Canona 1DX Mark II - jeden z najlepszych, także pod wodą Tak wyglądają faceci sfotografowani i wyretuszowani jak znane kobiety Zobaczcie jak Canon EOS-1D X Mark II sprawdza się w kontroli lamp błyskowych z dronów Płonąca piłka, parkour i zwolnione tempo w imponujacym klipie Raya Demskiego 1,3 metra długości i 158 kg – tak prezentuje się radzieckie szkło szpiegowskie, które trafiło na sprzedaż

Popularne w tym tygodniu:

Poznajcie historię "Śniadania na szczycie drapacza chmur" - jednego z najbardziej znanych zdjęć na świecie Autorka wiarlowego zdjęcia impali i gepardów ujawnia prawdę o jego powstaniu LAB-BOX - wywołaj swój film nawet w słoneczny dzień na zewnątrz Jakie aparaty wykorzystano do wykonania zwycięskich zdjęć World Press Photo? I co to oznacza? IKEA w świecie fotografii – oto, jak znana marka przypomina o istocie światła Jest sposób, aby mieć aparaty Fujifilm z matrycami, które fotografują tylko w czerni i bieli Jak działa Smooth Trans Focus w nowym obiektywie Sony 100 mm f/2.8 G Master? Kreatywna wizytówka z Instaxów to nowy trend wśród fotografów Stereo-Nikkor 35 mm f/3.5 - unikatowy obiektyw 3D dostępny na eBayu za jedyne 25 tys. dolarów Oto StyleShoots – robot do robienia zdjęć. Czy zastąpi żywego fotografa? Fujifilm odświeża temat organicznych matryc. Czym są, dlaczego mają być lepsze i kiedy je zobaczymy? Na podstawie okładek NY Times widać, jak fotografia zyskiwała na popularności