Panasonic Lumix FZ2000

Panasonic Lumix FZ2000 (© MF)

Panasonic Lumix FZ2000 - filmowy superzoom w naszych rękach

Na przedpremierowej konferencji prasowej mieliśmy okazję zapoznać się bliżej z nowościami Panasonica. Superzoom Panasonic FZ2000 robi bardzo dobre wrażenie nie tylko pod względem parametrów zooma i aparatu, ale także możliwości filmowych.

Aparaty typu superzoom są grupą, w której producenci co i rusz wprowadzają nowe rozwiązania, żeby nadążyć za wciąż rosnącymi wymaganiami klientów, a może bardziej, żeby odróżnić je od poprzedników i tego typu aparatów konkurencji. Panasonic FZ2000 zdecydowanie ma się czym pochwalić w klasie superzoomów. Producent twierdzi, że jest to idealny aparat zarówno do fotografowania i filmowania, i trzeba przyznać, że parametry są imponujące.

Panasonic FZ2000

Obiektyw sygnowany przez Leikę pokrywa ekwiwalent 24–480 mm i oferuje światło f/2.8–4.5. Przy zachowaniu rozmiarów obiektywu, który znamy z poprzednika, poprawiono jego osiągi optyczne. Budowa optyczna to 16 elementów w 11 grupach, z czego 5 soczewek ASPH 4 ED i 1 UHR. Dzięki czemu mamy otrzymać jeszcze lepszy obraz na różnych ogniskowych.

Panasonic FZ1000 / FZ2000

Panasonic chwali się także czymś na kształt wewnętrznego ogniskowania, w rzeczywistości producent po prostu schował układ optyczny w tubusie, który po włączeniu aparatu jest rozłożony cały czas. W poprzedniku na krótszych ogniskowych obiektyw był bardziej schowany, tu zawsze jest maksymalnie rozłożony. Obiektyw został wyposażony w 9-listkową przysłonę, która pozwala na lepszą kontrolę przysłony i ma mieć wpływ na ładne rozmycie tła.

Panasonic Lumix FZ2000

Zdjęcia i filmy są zapisywane na 20,1-megapikselowej matrycy MOS w rozmiarze 1 cala. Lumix FZ2000 cechuje się wyjątkowymi parametrami nagrywania filmów, niespotykanymi dotąd w aparatach cyfrowych. Ma możliwość nieograniczonego nagrywania filmów w jakości 4K (Cinema 4K: 4096×2160 / 24 kl./s i QFHD 4K: 3840×2160 /do 30 kl./s) w formacie MOV/MP4 oraz filmów w jakości Full HD z niezwykle wysoką przepływnością 200 Mb/s (ALL-Intra) lub 100 Mb/s (IPB).

Panasonic Lumix FZ2000

Użytkownicy mogą wybierać format spośród MOV, MP4, AVCHD Progressive i AVCHD przy różnych szybkościach klatek. Profesjonaliści mogą wybierać częstotliwość systemu spośród 59,94 Hz (23,98 Hz) / 50,00 Hz / 24,00 Hz. Aparat Lumix FZ2000 umożliwia także przesyłanie obrazu w czasie rzeczywistym poprzez opcjonalny kabel mikro HDMI w trakcie nagrywania filmu. Ponadto, aby umożliwić tworzenie niepowtarzalnych filmów, aparat FZ2000 jest wyposażony także w takie profesjonalne funkcje, jak Dolly Zoom, VFR (Variable Frame Rate zmienny klatkaż), tryb filmu poklatkowego i tryb animacji poklatkowej.

Panasonic FZ2000

Dlatego roboczo nadałem mu nazwę “brodcastowego superzooma”, ze względu na bardzo duże możliwości filmowe, nie ustępujące GH4, który jest wybierany do filmowania przez zawodowców. Imponująca jest także szybkość AF aparatu Lumix FZ2000 wynosząca według producenta około 0,09 s i szybkość zdjęć seryjnych - 12 kl./s AFS / 7 kl./s AFC (maksymalnie 100 JPEG-ów / 30 RAW-ów).

Panasonic FZ2000

Funkcja 4K PHOTO umożliwia utrwalenie akcji z szybkością 30 kl./s za pomocą wyodrębniania najbardziej fotogenicznej klatki z pliku serii 4K do zapisania w postaci zdjęcia. Użytkownicy mogą zapisywać zdjęcia z rozdzielczością odpowiadającą 8 megapikselom, umożliwiającą uzyskanie wydruków nawet w formacie A3.

Panasonic FZ2000

Wbudowana funkcja Post Focus pozwala wybierać ostry obszar klatki nawet po zrobieniu zdjęcia, natomiast nowa funkcja Focus Stacking firmy Panasonic oferuje możliwość robienia wielu zdjęć tej samej klatki z różnymi ustawieniami przysłony, a następnie łączenie ich w jedno zdjęcie. Funkcja Focus Stacking jest szczególnie przydatna podczas robienia zdjęć makro.

Panasonic FZ2000

W aparacie Lumix FZ2000 połączono wizjer OLED LVF (Live View Finder) z rozdzielczością odpowiadającą 2360 tys. punktów, uzyskując w ten sposób funkcję powiększania o ok. 2,18x / 0,74x (odpowiednik dla formatu 35 mm w 4:3). Zastosowanie technologii OLED do wizjera LVF pozwoliło uzyskać wysoką szybkość reakcji przy opóźnieniu mniejszym niż 0,01 s, a także wysoki kontrast 10 000:1 gwarantujący doskonałą widoczność. Punkt oczny wynosi ok. 20 mm, co zapewnia znakomitą widoczność i komfort patrzenia także osobom noszącym okulary.

Pierwsze wrażenie i fotografowanie

Panasonic FZ2000 na pierwszy rzut oka przypomina lustrzankę i to nie taką małą. Aparat waży prawie kilogram, więc jest co nosić. Po włączeniu obiektyw wysuwa się i pozostaje w tej pozycji. Z prawej strony obiektywu znajdziemy trzy programowalne przyciski i suwak do obsługi filtra ND. Sugeruje to, że aparat jest raczej dedykowany do obsługi dwoma rękoma.

Panasonic Lumix FZ2000

Uchwyt jest wygodny i pozwala bezpiecznie chwycić aparat. Na górnej ściance znajdziemy tradycyjną tarczę trybów ekspozycji, tarczę korekty ekspozycji, przednią tarczę nastaw, spust migawki i przycisk filmowania oraz programowalny przycisk Fn4. Z drugiej strony wizjera producent umieścił tarczę napędu. Gdy dodamy do tego parametry umieszczone na tylnej ściance, dostajemy aparat, który można obsługiwać bez wchodzenia do menu.

Panasonic Lumix FZ2000

Wizjer zastosowany w najnowszym superzoomie Panasonica jest bardzo duży i wyświetla obraz o wysokiej jakości. Dzięki czemu kadruje się nim z dużą przyjemnością, spokojnie można oglądać obraz w wizjerze i korzystać z niego jak z cyfrowej lornetki z zoomem. Ekran jest odchylany w każdym kierunku i można go obsługiwać dotykowo.

Panasonic Lumix FZ2000

Przy ostrzeniu na najdłuższych ogniskowych bardzo przydatna jest stabilizacja obrazu, która po prostu zamraża ruch i pozwala na skuteczne kadrowanie. Mimo że mieliśmy do czynienia z egzemplarzami z przedprodukcyjnym oprogramowaniem, autofokus i inne funkcje fotograficzne działały bez zarzutów.

Panasonic Lumix FZ2000
Panasonic FZ2000 — specyfikcja
Rodzaj: Superzoom
Matryca: 1-calowa typu MOS
Rozdzielczość: 20.1 megapiksela (efektywne)
Procesor: EXMOR
Obiektyw: 24 — 480mm f/2.8 — 4.5
Czułość: ISO 80 — 25600
Zd. seryjne: 12 kl./s AFS; 7 kl./s AFC
Filmy: Cinema 4K (4096 × 2160) 24 fps, QFHD 4K (3840 × 2160) 30 fps, Full HD (1920 x 1080) 200 Mb/s
Migawka: Mechaniczna (do 1/4000s), sterowana eletronicznie ( do 1/6000 s)
Wizjer: Elektroniczny
Wyświetlacz: 3-calowy, dotykowy, odchylany, ok. 1 004 000 punktów
Komunikacja: Wi-Fi
Wymiary:

138 x 102 x 135 mm

Waga: 966 gramów
Data premiery: brak danych
Cena w dniu premiery: 1199 dolarów
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Tokina Fírin 20 mm f/2 FE MF - manualny obiektyw z nowej serii do bezlusterkowców Samyang 85 mm f/1.2 oraz 14 mm f/2.4 - nowa seria obiektywów premium Eizo ColorEdge CG2730 i CS2730 - nowe monitory dla fotografów i grafików Sony E PZ 18-110 mm f/4 G OSS - obiektyw filmowy z elektryczną regulacją ogniskowej Sigma wchodzi na rynek obiektywów filmowych z dwoma zoomami – Sigma Cine 18-35 mm T/2 oraz 50-100 mm T/2 Oto 3 nowe obiektywy w rodzinie Zeiss Milvus. Znamy ich ceny i dostępność iPhone 7 i iPhone 7 Plus - wszystko, co wiemy o możliwościach fotograficznych Obiektywy Irix już są dostępne w Polsce. Znamy ich cenę Tak ma wyglądać Canon EOS M5 – nowy bezlusterkowiec Japończyków Chiński obiektyw Yongnuo 35 mm f/2 teraz także w wersji do aparatów Nikon Czy Fujifilm zaprezentuje nowy aparat średnioformatowy na targach Photokina 2016? PRVKE 21 - funkcjonalny plecak zaprojektowany przez pasjonatów fotografii Tamron prezentuje ulepszony profesjonalny teleobiektyw SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2 i dwa nowe telekonwertery Lomo'Instant Automat zmieni wasze podejście do fotografii natychmiastowej DJI Osmo+ - kamera z 7-krotnym zoomem i gimbalemm kontrolowana z iPhone'a Sony wprowadza FE 50 mm F2,8 Macro - nowy obiektyw do makrofotografii w skali 1:1 Canon EOS 5D Mark IV i nowe obiektywy - znamy polskie ceny oraz datę dostępności Fujinon XF 23 mm F2 R WR – uszczelniony, jasny, szeroki kąt Fujifilm X-A3 – bezlusterkowiec z matrycą 24,2 Mpix i dotykowym ekranem do zdjęć selfie Canon EOS 5D Mark IV - kultowa pełna klatka w nowej odsłonie Canon EOS 5D Mark IV - funkcja Dual Pixel Raw umożliwi ustawienie ostrości po wykonaniu zdjęć? Nikon AF-P DX Nikkor 70-300 mm f/4.5-6.3G ED VR - teleobiektywy z nowym silnikiem krokowym QNAP TS-251A i TS-451A - nowe NASy dedykowane fotografom Western Digital WD Gold 10 TB - nowy dysk w wyższej pojemności

Popularne w tym tygodniu:

Nowy tryb śledzenia oczu w Sony A9 zadziwia dokładnością DJI Spark - dron, na którego lepiej nie machać ręką Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców Arsenal – asystent fotografa ze sztuczną inteligencją i ogromnym wachlarzem możliwości Ricoh WG-50 - odporny kompakt z diodami do makro dla aktywnych Olympus TG-5 - twardy kompan wakacyjnych podróży Profoto B1X - nowa, plenerowa lampa błyskowa dla profesjonalistów Dzięki Laowa Magic Format Converter oszczędzicie na obiektywach do Fujifilm GFX 50s Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G WD Red 10TB NAS i Red Pro 10TB - nowe, pojemne dyski od WD dedykowane do NAS-ów