Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART, 85 mm f/1.4 DG HSM ART oraz 500 mm f/4 DG OS HSM - nowe, ciekawe obiektywy do lustrzanek

Sigma nie odpuszcza i prezentuje nowe ciekawe obiektywy do lustrzanek. Na rynku pojawią się dwa obiektywy z linii ART - portretówka 85 mm f/1.4 oraz zoom szerokokątny 12-24 mm f/4, a także teleobiektyw z linii Sport 500 mm f/4.

85 mm f/1.4 DG HSM ART

85 mm f/1.4 DG HSM ART

Sigma zaprezentowała trzy obiektywy - 12–24 mm f/4 DG HSM ART, 85 mm f/1.4 DG HSM ART oraz 500 mm f/4 DG OS HSM.

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART

Obiektyw Sigma 12–24 mm f/4 DG HSM ART oferuje stałą wartość przysłony f/4 w całym zakresie ogniskowych. Zastosowano w nim udoskonalony silnik HSM, a ostrość jest ustawiana o 30% szybciej w porównaniu do napędów występujących w starszych modelach obiektywów. W mosiężnym bagnecie zamontowano gumową uszczelkę, zwiększając odporność na zachlapania i pracę w warunkach dużego zapylenia. Jego budowa optyczna to 16 elementów w 11 grupach, a minimalna odległość ostrzenia to 24–25,8 cm. Przysłona składa się z 9 listków. Obiektyw ma wymiary 105×131,5 mm i waży 1,105 g.

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART

Dzięki zastosowaniu największej w historii soczewki asferycznej (wśród oferowanych obiektywów szerokokątnych), inżynierowie Sigmy wyeliminowali zjawisko dystorsji niemal do zera. Przednia asferyczna soczewka ma średnicę 80mm, tylko takie rozwiązanie mogło zagwarantować jakość obrazu godną prestiżowej linii ART.

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART

Obiektyw 12–24 mm f/4 DG HSM ART z mocowaniem Canon i Sigma jest kompatybilny z konwerterem MC-11, dzięki któremu użytkownicy aparatów Sony E również będą mogli wykorzystać go w swojej pracy. W modelach z mocowaniem Nikon zastosowano elektromagnetyczny mechanizm sterowania przysłoną.

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART

Zobacz również: 13 aparatów cyfrowych, które pamięta każdy fotograf

Za korektę wad barwnych odpowiadają soczewki wykonane ze szkieł o niskiej dyspersji m.in. ze szkła 
o własnościach zbliżonych do fluorytu. W obiektywie zastosowano jedną soczewkę asferyczną ze szkła SLD i aż 4 ze szkieł fluorytowych. Tak skomplikowany układ optyczny gwarantuje likwidacje wszelkich aberracji barwnych oraz zjawiska komy w całym przekroju kadru.

Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM ART

Drugi zaprezentowany obiektyw to portretówka Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM ART. Sigma projektowała ten model z myślą o użytkownikach aparatów wyposażonych w matryce o wysokich rozdzielczościach. Dzięki niemu fotografowie mogą w pełni wykorzystać potencjał m.in. 50- cio milionowych matryc.

Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM ART

Do budowy obiektywu wykorzystano 14 soczewek ułożonych w 12 grupach. Wśród nich znalazły się soczewki ze specjalnych szkieł SLD oraz elementy asferyczne, zapewniające ostrość obrazu również na brzegach kadru. Inżynierowie nie zapomnieli redukcji zjawiska komy, wykonali model, który eliminuje zjawisko smużenia obrazu w całym przekroju kadru.

Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM ART

Obiektyw wyposażono w 9 zaokrąglonych listków przysłony. Takie rozwiązanie, w połączeniu z zaawansowanym układem optycznym i bardzo niską wartością przysłony, pozwala uzyskać przyjemne dla oka rozmycie tła, tzw. bokeh.

Za ustawianie ostrości odpowiada zoptymalizowany, ultradźwiękowy silnik HSM. Dzięki nowym algorytmom ustawianie ostrości odbywa się o 30 % szybciej, niż w poprzednich modelach. Napęd nie ma klasycznych połączeń mechanicznych, taka konstrukcja pozwala na ręczne doostrzanie, bez konieczności przełączania w tryb MF.

Obiektyw Sigma 85 1.4 ART jest kompatybilny z konwerterem Sigma MC-11. Za jego pośrednictwem użytkownicy aparatów Sony (E) mają możliwość podpięcia do swoich aparatów obiektywu z mocowaniem Canon EF, zachowując pracę układu AF i przekazywania pozostałych informacji typu EXIF, itp.

Przednią soczewkę pokryto ułatwiającymi czyszczenie warstwami hydrofobowymi. Obiektyw współpracuje z urządzeniem personalizującym USB DOCK.

Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM

Trzeci zaprezentowany dziś obiektyw to tele Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM. Wodo i pyłoodporna konstrukcja, system Optycznej Stabilizacji (OS), kompatybilność z telekonwerterami, przełącznik funkcyjny AF, najnowszej generacji ultradźwiękowy silnik HSM i wiele innych.

Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM

Obiektyw Sigma 500mm f/4 DG OS HSM posiada bardzo szczelną obudowę wodo i pyłoodporną, zaprojektowaną dla najwyższych osiągów w trudnych sytuacjach zdjęciowych. Przednia soczewka posiada powłoki odporne na zachlapania wodą oraz zatłuszczenia. Jest to niesamowicie pomocne, szczególnie w takich sceneriach, jak mżawka lub mała odległość od fal morskich. Obiektyw jest kompatybilny z ekskluzywnym Protectorem LPT-11 (sprzedawany oddzielnie), który efektywnie zapobiega uszkodzeniom obiektywu podczas używania i fotografowania.

Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM

By zminimalizować wagę występującą przy super teleobiektywach, obudowa tego obiektywu została wykonana ze stopów magnezowych. Lekka, jak i wytrzymała obudowa umożliwia korzystanie
z obiektywu praktycznie w każdych warunkach.

Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM

Osłona obiektywu wykonana została z włókna węglowego, które jest niebywale lekkie i mocne. Ponieważ użytkownicy super tele obiektywów często korzystają z nich razem z monopodem lub statywem, obiektyw ten wyposażony jest w duży i niesamowicie stabilny uchwyt statywowy. Antystatyczny, pokryty niklem uchwyt posiada blokadę (i słyszalny dźwięk klikania) co 90 stopni, który umożliwia precyzyjne przełączanie między kadrami poziomymi a pionowymi. Efekt klikania może być wyłączony poprzez nastawienie przełącznika „CLICK” na OFF. Obiektyw wyposażony jest w dedykowany pasek, mocowany do uchwytu statywowego, dzięki czemu nie jest obciążany bagnet samego aparatu.

Obiektyw Sigma 500mm F4 DG OS HSM wyposażony jest w 2 soczewki FLD i 1 soczewkę SLD, co w połączeniu ze zoptymalizowaną konstrukcją optyczną zapewnia minimalizację wszelkich aberracji chromatycznych i sferycznych. Najwyższa jakość obrazu zachowana została także, gdy korzystamy
z podłączonych do obiektywów dedykowanych Tele Konwerterów Sigma.

Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM

System Optycznej Stabilizacji (OS) posiada sensor akceleracji, by zapewnić najbardziej precyzyjną redukcję drgań, nawet do 4EV. Dwa tryby OS (1. do ogólnego fotografowania, 2. do sportów motorowych i innych wymagających panoramowania). W Trybie 2, sensor akceleracji w połączeniu z Inteligentnym OS zapewnia efektywną stabilizację nawet podczas poruszania aparatu poziomo czy pionowo.

Przełącznik funkcyjny AF pozwala Ci na dopasowanie własnych preferencji AF. Obiektyw zapamięta Twoje preferencje i pozwoli na szybkie przełączanie między nimi, jeśli tylko zajdzie taka potrzeba.

Ultradźwiękowy silnik HSM (Hyper Sonic Motor) zapewnia dużą szybkość i bardzo cichą pracę AF. Algorytm AF został znacznie usprawniony w porównaniu do poprzedniego modelu, dzięki czemu fotografowanie w trybie AF-S zostało znacznie usprawnione.

Nowe Tele konwertery SIGMA zostały zaprojektowane do współpracy z obiektywami linii Sports. Dzięki temu, Sigma TELE KONWERTER TC-1401 i TELE KONWERTER TC-2001 zapewniają pracę z autofocusem dla 700mm F5.6 i 1000mm F8.

Konwerter MC-11 pozwala na używanie obiektywu SIGMA z mocowaniem Canon lub Sigma, z aparatami wyposażonymi w bagnet SONY-E. Właściciele kilku systemów fotograficznych nie muszą już dublować swoich obiektywów z różnymi mocowaniami.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Olympus PEN E-PL8 wyróżnia się nie tylko wzornictwem, ale również jakością zdjęć Olympus M.Zuiko Digital 12-100 mm f/4 IS PRO - zaawansowany spacerzoom do Mikro Cztery Trzecie Olympus OM-D E-M1 Mark II - 18 kl./s z ciągłym autofokusem i filmy 4K we flagowym korpusie Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - superjasny standard 50 mm Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - obiektyw makro z dużym powiększeniem 2,5x Olympus FL-900R - szybka lampa błyskowa z diodą LED do filmowania Fujifilm GFX - średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm na horyzoncie Nikon prezentuje kamery sportowe: KeyMission 80 oraz KeyMission 170. KeyMission 360 nareszcie dostępna Sony A99 II - 42,4 Mpix, 12 kl./s, nowy AF i 4K w najnowszej lustrzance Sony Firma YI wchodzi na rynek bezlusterkowców z modelem M1 Panasonic GH5 - zapowiedz flagowego modelu i nowych obiektywów Hasselblad V1D – koncept 75-megapikselowego bezlusterkowca robiącego zdjęcia w kwadracie Zaprezentowano obiektyw Hasselblad XCD 30 mm f/3.5 oraz limitowaną, czarną wersję X1D Panasonic Lumix FZ2000 - filmowy superzoom w naszych rękach Samyang Xeen 16 mm T/2.6 - nowy super-szerokokątny obiektyw kinematograficzny Voigtlander 65 mm f/2, Nakton 58 mm f/1.4 i Heliar Vintage Line 50 mm f/3.5 - trzy nowe klasyczne stałki Leica Sofort to pierwszy aparat natychmiastowy niemieckiej legendy Oto Laowa 15 mm f/2 FE Zero-D i 7.5 mm f/2 MFT - najjaśniejszy i najszerszy obiektyw w ofercie Canon EOS 5D Mark IV ma najlepszą matrycę Canona według DxO Zeiss wzbogaca ofertę kompaktowych obiektywów o model Loxia 85 mm f/2.4 Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II USM – teleobiektyw z wyświetlaczem i cichym silnikiem Nano USM Canon EOS M5 – bezlusterkowiec z rozbudowaną ergonomią, Dual Pixel AF i wizjerem elektronicznym Targi Photokina 2016 zbliżają się wielkimi krokami. Jakich nowości możemy się spodziewać? Tokina Fírin 20 mm f/2 FE MF - manualny obiektyw z nowej serii do bezlusterkowców

Popularne w tym tygodniu:

Nowy tryb śledzenia oczu w Sony A9 zadziwia dokładnością DJI Spark - dron, na którego lepiej nie machać ręką Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców Arsenal – asystent fotografa ze sztuczną inteligencją i ogromnym wachlarzem możliwości Ricoh WG-50 - odporny kompakt z diodami do makro dla aktywnych Olympus TG-5 - twardy kompan wakacyjnych podróży Profoto B1X - nowa, plenerowa lampa błyskowa dla profesjonalistów Dzięki Laowa Magic Format Converter oszczędzicie na obiektywach do Fujifilm GFX 50s Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G WD Red 10TB NAS i Red Pro 10TB - nowe, pojemne dyski od WD dedykowane do NAS-ów