Olympus M. Zuiko Digital 25 mm f/1.2 PRO - zdjęcia przykładowe

Nowy obiektyw Olympusa z serii PRO o ogniskowej 25 mm oferuje ponadprzeciętną jasność f/1.2, a solidna obudowa zapewnia wytrzymałość na trudne warunki fizyczne. Jednak jakich zdjęć możemy się po nim spodziewać? Prezentujemy galerię w pełnej rozdzielczości.

25 mm, 1/80 s, f/1.2, ISO 500, -0.3

Olympus M. Zuiko 25 mm f/1.2 PRO to jeden z trzech obiektywów zaprezentowanych podczas targów Photokina. Ogniskowa 25 mm odpowiada kątowi widzenia 50 mm na pełnej klatce. Duża jasność ma zapewnić przede wszystkim ładne rozmycie, co było zawsze bolączką systemu Mikro Cztery Trzecie, a także zapewnić krótkie czasy naświetlania w gorszych warunkach oświetleniowych. Co ciekawe, obiektyw składa się aż z 19 elementów, ale ustawianie ostrości realizowane jest ruchami tylko jednej soczewki, więc autofokus jest naprawdę szybki. W związku z tym, że nowy Zuiko należy do serii PRO, wykonany jest z metalu, a jego obudowa jest uszczelniona, co zapewnia bezproblemową pracę w trudnych warunkach fizycznych - jest odporny na mróz, kurz czy zachlapania.

Po pierwszych zdjęciach jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni ostrością obrazu i brakiem widocznych wad optycznych nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie. Teraz pozostaje nam tylko czekać na egzemplarz do testów.

25 mm, 1/60 s, f/1.2, ISO 800, -0.7

25 mm, 1/80 s, f/1.6, ISO 1600, -0.7

25 mm, 1/80 s, f/1.8, ISO 2000, -0.7

25 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 3200, -0.7

25 mm, 1/60 s, f/1.2, ISO 400

25 mm, 1/80 s, f/1.2, ISO 640

25 mm, 1/60 s, f/1.2, ISO 3200

25 mm, 1/80 s, f/1.2, ISO 1000, -0.7

25 mm, 1/60 s, f/1.2, ISO 500, -0.3

25 mm, 1/80 s, f/1.2, ISO 500, -0.3

25 mm, 1/60 s, f/1.2, ISO 500, -0.3

25 mm, 1/60 s, f/1.2, ISO 1600, -0.3

25 mm, 1/100 s, f/1.4, ISO 200, -0.3

25 mm, 1/60 s, f/1.2, ISO 3200, -0.3

25 mm, 1/80 s, f/1.8, ISO 1250, -0.3

25 mm, 1/80 s, f/1.2, ISO 800, 0.3

25 mm, 1/60 s, f/1.2, ISO 500, 0.3

25 mm, 1/60 s, f/1.2, ISO 500, 0.3

25 mm, 1/60 s, f/1.2, ISO 400, 0.3

25 mm, 1/80 s, f/1.2, ISO 640, 0.3

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy obiektywów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

Fujifilm X-T2 - test bezlusterkowego profesjonalisty Voigtländer Ultron 21 mm f/1,8 ASPHERICAL - czarny koń ze stajni Cosina [recenzja] Sony A68 - test aparatu pełnego kontrastów QNAP TS-451A - domowy NAS dedykowany fotografom [test] Sony A99 II - pierwsze wrażenia Olympus OM-D E-M1 Mark II - pierwsze wrażenia [wideo] Canon EOS M5 - pierwsze wrażenia [wideo] Panasonic Lumix LX15 - kieszonkowy kompakt premium z 4K w naszych rękach Panasonic Lumix G80 - pierwsze wrażenia i zdjęcia z nowego bezlusterkowca z matrycą 16 Mpix i filmami 4K Thule Perspektiv - recenzja plecaka dla aktywnych fotografów Canon EOS 1300D – lustrzanka bez zadęcia i zobowiązań [test] „Władca barw" - recenzja pierwszego w Polsce VOD o fotografii Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro, czyli superzoom nie do pobicia [test] Leica 35 mm f/1.4 Summilux-M ASPH - w poszukiwaniu mitycznej jakości obrazu [recenzja] Eizo CS2420 - sprawdzamy monitor dla fotografów w rozsądnej cenie [test] Testy pary reporterskich szkieł f/2.8 Panasonica - 12-35 mm i 35-100 mm Canon EOS 5D Mark IV - pierwsze wrażenia Olympus E-M10 II – co nowego, co fajnego? Wrażenia ze współpracy [test] Voigtländer Heliar 75mm f/1.8 Classic - niedoceniany mistrz portretów WD My Cloud Pro Series PR4100 – dysk NAS dla profesjonalistów, którzy cenią sobie wygodę [test] Samsung Galaxy S7 - test aparatu w wakacyjnej podróży Samyang AF 50 mm f/1.4 FE - wreszcie z autofokusem! [recenzja] Leica M Typ 240 - klasyczne połączenie elegancji z nowoczesną technologią Panasonic TZ100 – maleństwo z klasą [test]

Popularne w tym tygodniu:

Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego