Nadchodzi "automatyczny Photoshop" - Adobe oraz UC Berkley pracują nad nowym potężnym narzędziem

Nadchodzi "automatyczny Photoshop" - Adobe oraz UC Berkley pracują nad nowym potężnym narzędziem

Nadchodzi "automatyczny Photoshop" - Adobe oraz UC Berkley pracują nad nowym potężnym narzędziem
Marcin Watemborski
30.09.2016 07:00, aktualizacja: 26.07.2022 18:50

Jeśli zajmujecie się fotografią produktową lub reklamową, na pewno zdarzyło Wam się korzystać ze skraplania, ponieważ coś układało się nie tak, jak powinno. Ta funkcja ułatwi i częściowo zautomatyzuje Waszą pracę.

Firma Adobe, producent najpopularniejszych narzędzi do obróbki obrazu i wideo, postanowiła połączyć siły z University of California Berkley w celu stworzenia narzędzi, opartych na algorytmach sztucznej inteligencji, nazywanych „automatycznym Photoshopem”.

Zespół z UC Berkley pracuje nad rozwiązaniem o nazwie „Generative Visual Manipulation on the Natural Image Manifold”. Poniższy filmik wytłumaczy Wam, na czym polega to zagadnienie. Trzeba przyznać, że zapowiada się naprawdę potężnie.

Generative Visual Manipulation on the Natural Image Manifold

Celem współpracy jest stworzenie narzędzia, które pozwoli automatycznie edytować kształty obiektów już istniejących w naturalny sposób. Wszystko za jednym pociągnięciem pędzla. Chociaż to dopiero początek nowych funkcji.

W dalszym planie jest opracowanie algorytmu, który na postawie kilku szkicowanych wskazówek wygeneruje automatycznie obraz zbliżony do oczekiwań użytkownika. Zwróćcie uwagę, jak imponujące są funkcje przedstawione w demonstracji. Jest to sposób na ułatwienie i zdecydowane przyspieszenie pracy. Jeśli program faktycznie będzie potrafił stworzyć grafiki automatycznie, pozwoli to zaoszczędzić godzin zdjęć, retuszu, a koszt końcowej produkcji znacznie spadnie.

Czy faktycznie czeka nas spotkanie z automatycznym Photoshopem przyszłości? Miejmy nadzieje, że dowiemy się już niedługo.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)