Vintage Cinema Lens Library, czyli dziesiątki starych, filmowych obiektywów do porównania w jednym miejscu

Wielu filmowców używa starszych obiektywów, ponieważ uważają, że dusza zaklęta w tych szkłach sprawia, że obrazek wygląda dużo lepiej. Ekipa fascynatów starego sprzętu stworzyła „bibliotekę”, w której gromadzą dawne obiektywy i testują każdy z nich.

Po lewej: ARRI / Zeiss Master Prime | 18mm | T1.3, po prawej: ARRI / Zeiss Master Prime | 18mm | T2.8

Po lewej: ARRI / Zeiss Master Prime | 18mm | T1.3, po prawej: ARRI / Zeiss Master Prime | 18mm | T2.8

Na pewno każdy z Was kocha obiektywy i jest ciekawy, jak wygląda obrazek tworzony przez nie. Już nawet nie chodzi o wszystkie parametry, lecz o sam efekt. Dzięki tej stronie znajdziecie wszystko, czego potrzebujecie w kwestii sprzętu kinomatograficznego.

Według ekipy ShareGrid projekt wymagał poświęcenia, 2 dni ciągłego kręcenia, nagrania 90 filmów, 4 TB materiału, zaangażowania 15 specjalistów oraz 1 psa. Celem było ułatwienie wyboru sprzętu, który przyspieszy znalezienie odpowiedniej estetyki i określi decyzję o kupnie lub wypożyczeniu go.

Pierwszy wpis na blogu jest pełny różnych obiektywów i ich opisów. Znajdziecie tu tabelki z opisem bokehu oraz porównania specyfikacji. Nie zabrakło również komentarzy na temat każdego z używanych szkieł. Dzięki narzędziu o nazwie „Ultimate Vintage Lens Test” będziecie mogli porównać jednocześnie 4 obiektywy naraz.

Jeśli macie trochę czasu i jesteście zapalonymi filmowcami – zasiądźcie wygodnie i rozkoszujcie się tym, co ma do zaoferowania ten projekt.

Zobacz również: Canon EOS M5 - pierwsze wrażenia z premiery na targach Photokina 2016

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Trzy obiektywy w jednym? Przed wami Lensbaby Trio 28 Czym właściwie jest Leicina VC – nowy koncept Leiki? Canon EF 600 mm f/4 DO BR - już w przyszłym roku? Nowe filtry Hoya IRND redukują promieniowanie podczerwone oraz obniżają wartość ekspozycji Firma Samyang stworzy obiektywy z układem autofokusu dla systemów Canon oraz Nikon Firma Irix prezentuje nowy ultra-szerokokątny obiektyw - Irix 11 mm f/4 Laowa 24 mm f/14 Replay 2x Macro to obiektyw o dość nietypowym kształcie Hensel Cito 500 - najszybsze lampy kompaktowe z czasem błysku 1/100 000 s Polaroid Snap Touch - natychmiastowa cyfrówka z dotykowym ekranem Profoto Pro-10 - generator z najkrótszym błyskiem 1/80 000 s Prototyp karty pamięci SanDisk o pojemności 1TB został pokazany na Photokinie Bron Transceiver RFS 2.2 - szybki nadajnik do lamp Broncolor Phase One IQ1 - 100-megapikselowa przystawka i nowe obiektywy do średniego formatu Fujifilm pracuje nad nowym aparatem Instax i kwadratowymi wkładami Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART, 85 mm f/1.4 DG HSM ART oraz 500 mm f/4 DG OS HSM - nowe, ciekawe obiektywy do lustrzanek GoPro Karma to składany dron z odczepianym 3-osiowym stabilizatorem Olympus PEN E-PL8 wyróżnia się nie tylko wzornictwem, ale również jakością zdjęć Olympus M.Zuiko Digital 12-100 mm f/4 IS PRO - zaawansowany spacerzoom do Mikro Cztery Trzecie Olympus OM-D E-M1 Mark II - 18 kl./s z ciągłym autofokusem i filmy 4K we flagowym korpusie Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - superjasny standard 50 mm Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - obiektyw makro z dużym powiększeniem 2,5x Olympus FL-900R - szybka lampa błyskowa z diodą LED do filmowania Fujifilm GFX - średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm na horyzoncie Nikon prezentuje kamery sportowe: KeyMission 80 oraz KeyMission 170. KeyMission 360 nareszcie dostępna

Popularne w tym tygodniu:

Czy tak będzie wyglądać Canon EOS 6D Mark II? Oto pierwsze zdjęcia, specyfikacja i data premiery Sony A9 przetestowany przez DxO. Czy będzie nowy lider rankingu matryc? Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - rekordowy zoom do lustrzanek APS-C