Vintage Cinema Lens Library, czyli dziesiątki starych, filmowych obiektywów do porównania w jednym miejscu

Wielu filmowców używa starszych obiektywów, ponieważ uważają, że dusza zaklęta w tych szkłach sprawia, że obrazek wygląda dużo lepiej. Ekipa fascynatów starego sprzętu stworzyła „bibliotekę”, w której gromadzą dawne obiektywy i testują każdy z nich.

Po lewej: ARRI / Zeiss Master Prime | 18mm | T1.3, po prawej: ARRI / Zeiss Master Prime | 18mm | T2.8

Po lewej: ARRI / Zeiss Master Prime | 18mm | T1.3, po prawej: ARRI / Zeiss Master Prime | 18mm | T2.8

Na pewno każdy z Was kocha obiektywy i jest ciekawy, jak wygląda obrazek tworzony przez nie. Już nawet nie chodzi o wszystkie parametry, lecz o sam efekt. Dzięki tej stronie znajdziecie wszystko, czego potrzebujecie w kwestii sprzętu kinomatograficznego.

Według ekipy ShareGrid projekt wymagał poświęcenia, 2 dni ciągłego kręcenia, nagrania 90 filmów, 4 TB materiału, zaangażowania 15 specjalistów oraz 1 psa. Celem było ułatwienie wyboru sprzętu, który przyspieszy znalezienie odpowiedniej estetyki i określi decyzję o kupnie lub wypożyczeniu go.

Pierwszy wpis na blogu jest pełny różnych obiektywów i ich opisów. Znajdziecie tu tabelki z opisem bokehu oraz porównania specyfikacji. Nie zabrakło również komentarzy na temat każdego z używanych szkieł. Dzięki narzędziu o nazwie „Ultimate Vintage Lens Test” będziecie mogli porównać jednocześnie 4 obiektywy naraz.

Jeśli macie trochę czasu i jesteście zapalonymi filmowcami – zasiądźcie wygodnie i rozkoszujcie się tym, co ma do zaoferowania ten projekt.

Zobacz również: Wykonanie własnego slidera za niewielkie pieniądze

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Trzy obiektywy w jednym? Przed wami Lensbaby Trio 28 Czym właściwie jest Leicina VC – nowy koncept Leiki? Canon EF 600 mm f/4 DO BR - już w przyszłym roku? Nowe filtry Hoya IRND redukują promieniowanie podczerwone oraz obniżają wartość ekspozycji Firma Samyang stworzy obiektywy z układem autofokusu dla systemów Canon oraz Nikon Firma Irix prezentuje nowy ultra-szerokokątny obiektyw - Irix 11 mm f/4 Laowa 24 mm f/14 Replay 2x Macro to obiektyw o dość nietypowym kształcie Hensel Cito 500 - najszybsze lampy kompaktowe z czasem błysku 1/100 000 s Polaroid Snap Touch - natychmiastowa cyfrówka z dotykowym ekranem Profoto Pro-10 - generator z najkrótszym błyskiem 1/80 000 s Prototyp karty pamięci SanDisk o pojemności 1TB został pokazany na Photokinie Bron Transceiver RFS 2.2 - szybki nadajnik do lamp Broncolor Phase One IQ1 - 100-megapikselowa przystawka i nowe obiektywy do średniego formatu Fujifilm pracuje nad nowym aparatem Instax i kwadratowymi wkładami Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART, 85 mm f/1.4 DG HSM ART oraz 500 mm f/4 DG OS HSM - nowe, ciekawe obiektywy do lustrzanek GoPro Karma to składany dron z odczepianym 3-osiowym stabilizatorem Olympus PEN E-PL8 wyróżnia się nie tylko wzornictwem, ale również jakością zdjęć Olympus M.Zuiko Digital 12-100 mm f/4 IS PRO - zaawansowany spacerzoom do Mikro Cztery Trzecie Olympus OM-D E-M1 Mark II - 18 kl./s z ciągłym autofokusem i filmy 4K we flagowym korpusie Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - superjasny standard 50 mm Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - obiektyw makro z dużym powiększeniem 2,5x Olympus FL-900R - szybka lampa błyskowa z diodą LED do filmowania Fujifilm GFX - średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm na horyzoncie Nikon prezentuje kamery sportowe: KeyMission 80 oraz KeyMission 170. KeyMission 360 nareszcie dostępna

Popularne w tym tygodniu:

Sony zaprezentowało reporterski aparat bezlusterkowy Sony A9 i obiektyw Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS 16 obiektywów i 52 megapiksele w kieszeni. Wiemy, jak będzie wyglądał aparat Light L16 Nikon D7500 kontra Nikon D500. Podpowiadamy, który wybrać DJI i Hasselblad znowu razem. Oto latający średni format ze 100 Mpix na pokładzie GoPro Fusion – sferyczna kamera VR, kręcąca w rozdzielczości 5.2 K. Czy to rozwiąże problemy firmy? Instax Square SQ10 pozwoli na cyfrową obróbkę i robienie zdjęć w kwadracie Panasonic TZ90 - kieszonkowy superzoom z 4K i 30-krotnym zoomem Dell UltraSharp 27 to ich pierwszy monitor 4K z HDR i Adobe RGB Fujifilm GF 110 mm f/2 oraz 23 mm f/4 - portretówka i szeroki kąt do średniego formatu Fujifilm GFX LOMOgeek, czyli Borys i przyjaciele rozmawiają o nowościach sprzętowych Aurora Aperture pokazuje niesamowity, 16-stopniowy, tylny filtr ND do systemu Canona Godox wspiera nowe systemy Mikro 4/3 oraz Fujifilm X