Sony A6500 - flagowy bezlusterkowiec APS-C ze zmianami, na które czekaliśmy

Sony A6500 to nowy flagowy bezlusterkowiec z matrycą APS-C, który w ofercie japońskiego producenta jest lokowany ponad modelem A6300. Do cenionej i sprawdzonej konstrukcji dodano ważne dodatki, których brakowało: między innymi 5-osiową stabilizację obrazu, dotykowy ekran i wyższą wydajność. Wszystko to oczywiście ma wyższą cenę.

Sony A6500 w skrócie:

  1. magnezowa obudowa jak w A6300
  2. matryca CMOS APS-C 24 Mpix i procesor BIONX X
  3. nowy koprocesor LSI, który zwiększa wydajność, bufor oraz jakość zdjęć
  4. czułość ISO 100–51200 i prędkość 11 kl./s
  5. system 5-osiowej stabilizjacji matrycy o skutenczości do +/- 5 EV
  6. 3-calowy ekran LCD z funkcją dotyku i możliwością ustawiania AF podczas korzystania z wizjera
  7. filmy 4K przy 100 Mb/s
  8. cena i dostępność: 1700 euro / listopad

Widać wyraźnie, że Sony A6500 to nie jest zupełnie nowy model, który zastępuje zaprezentowanego w marcu A6300, a raczej jego rozbudowana i dopracowana wersja, na którą czekaliśmy.

Sony A6500 z wyglądu jest w zasadzie kopią modelu A6300. Wykonana z magnezu obudowa ma mieć jedynie nieco głębszy grip oraz poprawioną muszlę wizjera. Sercem bezlusterkowca jest matryca Exmor CMOS o rozmiarze APS-C i rozdzielczości 24,2 megapiksela. Sensor współpracuje z procesorem obrazy BIONX X oraz nowym koprocesorem LSI, który ma znacząco zwiększyć możliwości przetwarzania obrazu. Ten zestaw umożliwia korzystanie z czułości w zakresie ISO 100–51200.

Nowością jest 5-stopniowy system stabilizacji matrycy, który według zapewnień producenta, został dostosowany do matrycy APS-C i ma gwarantować skuteczność na poziomie do 5 stopni EV - zarówno w filmach, jak i zdjęciach.

Do tego mamy system 4D FOCUS, czyli hybrydowy AF, łączący detekcję fazy z detekcją kontrastu. Do dyspozycji mamy 425 punktów detekcji fazy, rozmieszczonych na całej powierzchni kadru. Dodatkiem jest technologia High-density Tracking AF.

Zobacz również: Nikon D7100

Sony A6500 ma ustawiać ostrość w czasie 0,05 s. a także fotografować w trybie seryjnym z prędkością do 11 kl./s. Bufor aparatu został znacząco ulepszony — teraz umożliwia rejestrację 200 zdjęć z pełną prędkością. Mocnym punktem ma być także 5-osiowy system stabilizacji obrazu. Nowy bezlusterkowiec otrzymał dotykowy ekran, który może służyć także jako panel do wyboru punktów AF.

Funkcje filmowe są niemal identyczne, jak w Sony A6300, tyle, że w A6500 można wykorzystać ekran dotykowy do sterowania AF. Aparat umożliwia rejestrowanie wewnętrznie obraz w rozdzielczości 4K w formacie Super 35mm. Filmy 4K są nagrywane wszystkimi pikselami na matrycy z przepływnością 100 Mb/s, a Full HD przy 50 MB/s. Dodatkowo, do wyboru mamy także tryb rejestrowania filmów Full HD w zwolnionym tempie 120 kl./s (100 Mb/s).

Nie zabrakło także funkcji korekcji krzywej gamma S-Log3 i przestrzeni S-Gamut, dzięki którym zakres dynamiczny obrazu przystosowanego do obróbki ma wynieść aż 14 EV. Dostępna jest też funkcja focus peaking i wbudowany mikrofon stereofoniczny, a także gniazda HDMI i minijack na zewnętrzny mikrofon.

Sony A6500 trafi do sprzedaży w Europie w grudniu 2016 r. w cenie 1700 euro za sam korpus. To o 300 euro więcej, niż Sony A6300 w dniu premiery, który jednak jest pozycjonowany jako sprzęt z nieco niższej półki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Trzy obiektywy w jednym? Przed wami Lensbaby Trio 28 Vintage Cinema Lens Library, czyli dziesiątki starych, filmowych obiektywów do porównania w jednym miejscu Sony RX100 Mark V - kieszonkowy kompakt premium, który podnosi poprzeczkę Czym właściwie jest Leicina VC – nowy koncept Leiki? Canon EF 600 mm f/4 DO BR - już w przyszłym roku? Nowe filtry Hoya IRND redukują promieniowanie podczerwone oraz obniżają wartość ekspozycji Firma Samyang stworzy obiektywy z układem autofokusu dla systemów Canon oraz Nikon Firma Irix prezentuje nowy ultra-szerokokątny obiektyw - Irix 11 mm f/4 Laowa 24 mm f/14 Replay 2x Macro to obiektyw o dość nietypowym kształcie Hensel Cito 500 - najszybsze lampy kompaktowe z czasem błysku 1/100 000 s Polaroid Snap Touch - natychmiastowa cyfrówka z dotykowym ekranem Profoto Pro-10 - generator z najkrótszym błyskiem 1/80 000 s Prototyp karty pamięci SanDisk o pojemności 1TB został pokazany na Photokinie Bron Transceiver RFS 2.2 - szybki nadajnik do lamp Broncolor Phase One IQ1 - 100-megapikselowa przystawka i nowe obiektywy do średniego formatu Fujifilm pracuje nad nowym aparatem Instax i kwadratowymi wkładami Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART, 85 mm f/1.4 DG HSM ART oraz 500 mm f/4 DG OS HSM - nowe, ciekawe obiektywy do lustrzanek GoPro Karma to składany dron z odczepianym 3-osiowym stabilizatorem Olympus PEN E-PL8 wyróżnia się nie tylko wzornictwem, ale również jakością zdjęć Olympus M.Zuiko Digital 12-100 mm f/4 IS PRO - zaawansowany spacerzoom do Mikro Cztery Trzecie Olympus OM-D E-M1 Mark II - 18 kl./s z ciągłym autofokusem i filmy 4K we flagowym korpusie Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - superjasny standard 50 mm Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - obiektyw makro z dużym powiększeniem 2,5x Olympus FL-900R - szybka lampa błyskowa z diodą LED do filmowania

Popularne w tym tygodniu:

Nadchodzi obiektyw Sigma 24-70 mm f/2.8 ART 11 najbardziej niezwykłych obiektywów świata Yongnuo YN968EX-RT ma wszystko, czego oczekujesz od lampy reporterskiej 7 aparatów, na które czekam w 2017 r. Oto Leica M10 z nową matrycą, Wi-Fi i odchudzonym korpusem Dell UltraSharp 32 Ultra HD 8K - pierwszy monitor z 8K, AdobeRGB i z taką ceną Fujifilm GFX 50S – znamy polską cenę, dostępność oraz specyfikację obiektywów Fujifilm X100F – nowa wersja kompaktowego aparatu klasy premium już jest Leica M10 - pierwsze wrażenia z premiery Fujifilm X-T20 – 24,3 Mpix, nowy procesor obrazu oraz filmowanie 4K w stylowym korpusie Rotolight ANOVA PRO – pierwsza na świecie lampa z ciągłym światłem LED oraz błyskiem typu HSS o regulowanej temperaturze barwowej