4 nowe lampy Bowens Generation X to propozycje z radiowym wyzwalaniem oraz pomiarem TTL

Lampy Bowens Generation X charakteryzują się nowym, minimalistycznym wzornictwem. W jednej z nich znajdziecie baterię, wbudowaną w konstrukcję – inne proponują zaawansowane opcje kontroli bezprzewodowej.

Cztery nowe modele lamp Bowens Generation X – XMT 500, XMS 500, XMS 750 oraz XMS 1000 – to urządzenia, które oferują wyzwalanie oraz kontrolę za pomocą wyzwalacza i sterownika XMSR Trigger. Lampy XMS są przeznaczone do wykorzystywania w pomieszczeniach oraz warunkach studyjnych, natomiast wersja XMT została wyposażona w demontowaną baterię litowo-jonową, która pozwala nawet do wyzwolenia 500 błysków o pełnej mocy. Lampy oferują również pomiar TTL dla systemów: Canon, Nikon oraz Sony.

Wszystkie nowe głowice błyskowe zostały wyposażone w tryb HSS, dzięki któremu czas ekspozycji może zostać skrócony do 1/8000 s. Dzięki kontrolerowi XMSR będziecie mogli osiągnąć tak krótki czas z aparatem każdej marki. Czas trwania błysku dla XMT 500 jest krótszy niż 1/10000 s, a dla lamp XMS wynosi kolejno: 1/5180 s, 1/4800 s oraz 1/4400 s. Dzięki temu bez problemu zamrozicie ruch.

Lampa XMS 500 jest regulowana w przedziale 7 przysłon, XMS 750 oraz XMS 1000 możecie kontrolować w przedziale 8 przysłon, natomiast XMT 500 pozwoli na regulację mocy na poziomie 9 przysłon z minimalną mocą zaledwie 2 Ws. Według producenta temperatura barwowa może wahać się o 30 stopni Kelvina, natomiast moc lamp nie powinna przekroczyć 0,05 Ev różnicy.

Ceny lamp wynoszą:

  • XMT 500 – 1799,99 dolarów
  • XMS 500 – 1099,99 dolarów
  • XMS 750 – 1299,99 dolarów
  • XMS 1000 – 1499,99 dolarów
  • XMSR Trigger – 289,99 dolarów

Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta.

Zobacz również: Jak zrobić własny plaster miodu na lampę systemową?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Trzy obiektywy w jednym? Przed wami Lensbaby Trio 28 Vintage Cinema Lens Library, czyli dziesiątki starych, filmowych obiektywów do porównania w jednym miejscu Sony A6500 - flagowy bezlusterkowiec APS-C ze zmianami, na które czekaliśmy Sony RX100 Mark V - kieszonkowy kompakt premium, który podnosi poprzeczkę Czym właściwie jest Leicina VC – nowy koncept Leiki? Canon EF 600 mm f/4 DO BR - już w przyszłym roku? Nowe filtry Hoya IRND redukują promieniowanie podczerwone oraz obniżają wartość ekspozycji Firma Samyang stworzy obiektywy z układem autofokusu dla systemów Canon oraz Nikon Firma Irix prezentuje nowy ultra-szerokokątny obiektyw - Irix 11 mm f/4 Laowa 24 mm f/14 Replay 2x Macro to obiektyw o dość nietypowym kształcie Hensel Cito 500 - najszybsze lampy kompaktowe z czasem błysku 1/100 000 s Polaroid Snap Touch - natychmiastowa cyfrówka z dotykowym ekranem Profoto Pro-10 - generator z najkrótszym błyskiem 1/80 000 s Prototyp karty pamięci SanDisk o pojemności 1TB został pokazany na Photokinie Bron Transceiver RFS 2.2 - szybki nadajnik do lamp Broncolor Phase One IQ1 - 100-megapikselowa przystawka i nowe obiektywy do średniego formatu Fujifilm pracuje nad nowym aparatem Instax i kwadratowymi wkładami Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART, 85 mm f/1.4 DG HSM ART oraz 500 mm f/4 DG OS HSM - nowe, ciekawe obiektywy do lustrzanek GoPro Karma to składany dron z odczepianym 3-osiowym stabilizatorem Olympus PEN E-PL8 wyróżnia się nie tylko wzornictwem, ale również jakością zdjęć Olympus M.Zuiko Digital 12-100 mm f/4 IS PRO - zaawansowany spacerzoom do Mikro Cztery Trzecie Olympus OM-D E-M1 Mark II - 18 kl./s z ciągłym autofokusem i filmy 4K we flagowym korpusie Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - superjasny standard 50 mm Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - obiektyw makro z dużym powiększeniem 2,5x

Popularne w tym tygodniu:

Sony zaprezentowało reporterski aparat bezlusterkowy Sony A9 i obiektyw Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS 16 obiektywów i 52 megapiksele w kieszeni. Wiemy, jak będzie wyglądał aparat Light L16 Nikon D7500 kontra Nikon D500. Podpowiadamy, który wybrać DJI i Hasselblad znowu razem. Oto latający średni format ze 100 Mpix na pokładzie GoPro Fusion – sferyczna kamera VR, kręcąca w rozdzielczości 5.2 K. Czy to rozwiąże problemy firmy? Instax Square SQ10 pozwoli na cyfrową obróbkę i robienie zdjęć w kwadracie Panasonic TZ90 - kieszonkowy superzoom z 4K i 30-krotnym zoomem Dell UltraSharp 27 to ich pierwszy monitor 4K z HDR i Adobe RGB Fujifilm GF 110 mm f/2 oraz 23 mm f/4 - portretówka i szeroki kąt do średniego formatu Fujifilm GFX Aurora Aperture pokazuje niesamowity, 16-stopniowy, tylny filtr ND do systemu Canona YI 360 VR - osobista kamera do filmów sferycznych 5,7K i streamingu 2,5K LOMOgeek, czyli Borys i przyjaciele rozmawiają o nowościach sprzętowych