DJI Osmo+

DJI Osmo+ (© MF)

DJI Osmo+ - test poręcznego stabilizatora do filmowania w 4K

DJI Osmo+ to poręczny stabilizator wyposażony w kamerę 4K z zoomem i łączący się ze smartfonem. Z jego pomocą nagramy ujęcia dotychczas dostępne dla profesjonalistów używających stabilizatorów typu steadycam. Sprawdzamy, jak nowy Osmo+ sprawdza się w praktyce.

Ten artykuł ma 4 strony:

Specyfikacja

Jeżeli chcemy poszerzyć swoje operatorskie możliwości, to DJI Osmo+ wydaje się idealnym rozwiązaniem, które nie zrujnuje naszej kieszeni. Dzięki stabilizatorowi DJI Osmo+ możemy nagrać stabilne ujęcia w ruchu bez obawy, że po kilku minutach oglądania naszych filmów widzów będą co najwyżej bolały głowy, a nie będą mieli przyjemnych odczuć. DJI Osmo+ i kilka trików przy składaniu filmów może zapewnić bardzo fajne efekty filmowe, które możemy podziwiać na dużych ekranach telewizorów 4K. Jeżeli filmiki z ręki albo selfie sticka z GoPro Wam nie wystarczają, to DJI Osmo+ może być przepustką do dużo ciekawszych ujęć.

DJI Osmo+

Testowana wersja DJI Osmo+ poza automatycznym stabilizatorem oferuje kamerkę z matrycą CMOS Sony Exmor R ½,3 cala oraz obiektyw zoom 4–14 mm f/2.8–5.2, który po przeliczeniu ogniskowej zaczyna się od 22, a kończy na 77 mm. DJI Osmo+ potrafi rejestrować obraz w rozdzielczości 4K z szybkością 25 kl./s, a obraz Full HD 100p. Poza tym możemy wykonywać 12-megapikselowe zdjęcia, panoramy i filmiki poklatkowe.

DJI Osmo+ - specyfikacja
Rodzaj: Gimbal Zenmuse X3 Zoom z kamerą X3 ZOOM / FC350Z
Matryca: ½.3” CMOS
Rozdzielczość: 12.4 megapiksela (efektywne)
Czułość: ISO 100–3200 (video); ISO 100–1600 (foto)
Czasy migawki: 8 s. — 1/8000 s. (rozszerzalny do 30 s. w trybie M)
Obiektyw: 3.5× zoom optyczny, ekwiwalent 22 — 77 mm, f/2.8 — 5.2
Rozdzielczość filmów: C4K (4096×2160) 24/25p
4K (3840×2160) 24/25/30p
2.7K (2704×1520) 24/25/30p
FHD: 1920×1080 24/25/30/48/50/60/100p
Tryby filmowania: Auto, Slow Motion
Format zapisu filmów: MP4/MOV (MPEG-4 AVC/H.264), 60 Mbps
Format zapisu zdjęć: JPEG, DNG (RAW)
Format zapisu audio: 48 KHz; AAC
Stabilizacja: Brak
Karta pamięci: MicroSD (do 64 GB), standard UHS-I klasy 10
Zasilanie: Akumulator litowo-polimerowy HB02–542465 o pojemności 1225 mAh / 14.1 Wh / 11.55 V, temperatura ładowania: 5° - 40°C, pracy: 0° -  40°C
Maksymalny rozmiar smartfona: 158.2 (L) x 77.9 (W) mm
Waga: 201 g (gimbal) + 268 g (kamera)
Data premiery: sierpień 2016 r.
Cena w dniu premiery: 649 dolarów

Zobacz również: Fotoblogia.pl - największy blog o fotografii w Polsce

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy akcesoriów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

Fujifilm X-T2 - test bezlusterkowego profesjonalisty Voigtländer Ultron 21 mm f/1,8 ASPHERICAL - czarny koń ze stajni Cosina [recenzja] Samyang AF 14 mm f/2.8 FE - ultraszeroko, jasno i w przystępnej cenie [recenzja] Sony A68 - test aparatu pełnego kontrastów QNAP TS-451A - domowy NAS dedykowany fotografom [test] Fujifilm GFX 50S - nasze pierwsze wrażenia Yi M1 – tani, chiński bezlusterkowiec w naszych rękach [wideo] Olympus M. Zuiko Digital 25 mm f/1.2 PRO - zdjęcia przykładowe Sony A99 II - pierwsze wrażenia Olympus OM-D E-M1 Mark II - pierwsze wrażenia [wideo] Canon EOS M5 - pierwsze wrażenia [wideo] Panasonic Lumix LX15 - kieszonkowy kompakt premium z 4K w naszych rękach Panasonic Lumix G80 - pierwsze wrażenia i zdjęcia z nowego bezlusterkowca z matrycą 16 Mpix i filmami 4K Thule Perspektiv - recenzja plecaka dla aktywnych fotografów Canon EOS 1300D – lustrzanka bez zadęcia i zobowiązań [test] „Władca barw" - recenzja pierwszego w Polsce VOD o fotografii Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro, czyli superzoom nie do pobicia [test] Leica 35 mm f/1.4 Summilux-M ASPH - w poszukiwaniu mitycznej jakości obrazu [recenzja] Eizo CS2420 - sprawdzamy monitor dla fotografów w rozsądnej cenie [test] Testy pary reporterskich szkieł f/2.8 Panasonica - 12-35 mm i 35-100 mm Canon EOS 5D Mark IV - pierwsze wrażenia Olympus E-M10 II – co nowego, co fajnego? Wrażenia ze współpracy [test] Voigtländer Heliar 75mm f/1.8 Classic - niedoceniany mistrz portretów WD My Cloud Pro Series PR4100 – dysk NAS dla profesjonalistów, którzy cenią sobie wygodę [test]

Popularne w tym tygodniu:

Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego