Zwiedzanie Paryża przez pryzmat witryn sklepowych. Stolica Francji w niecodziennej odsłonie

Sebastian Erras, twórca projektu, znany jest nie tylko z prowadzenia specyficznego Instagrama, ale również z wielu innych działań. Jednym z nich jest cykl Paris Re-Tale, pokazujący miejscowych przedsiębiorców w ich sklepach.

Marcin Watemborski: Sebastian, wszyscy kojarzymy Cię z fotografowania pięknych podłóg. Muszę przyznać, że estetyka tamtego projektu znacznie różni się od Paris Re-Tale. Skąd ta rozbieżność? Jak zacząłeś fotografować?

Sebastian Erras: Zacząłem robić zdjęcia w 2004 roku podczas wyprawy do Massai Mara w Kenii. Gdy wróciłem, zająłem się sekretami dzikiej przyrody i specjalizowałem się w fotografowaniu ptaków. Jestem członkiem Niemieckiego Stowarzyszenia Fotografów Dzikiej Przyrody (GDT) oraz współzałożycielem jego młodzieżówki. 5 lat temu przebranżowiłem się z dzikiej przyrody na wnętrza i architekturę oraz zacząłem zajmować się fotografią zawodowo.
Stefan Perrier przed sklepem, wyglądającym na sklep z kapeluszami, chociaż w rzeczywistości jest to księgarnia © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Marcin Watemborski: Sebastian, wszyscy kojarzymy Cię z fotografowania pięknych podłóg. Muszę przyznać, że estetyka tamtego projektu znacznie różni się od Paris Re-Tale. Skąd ta rozbieżność? Jak zacząłeś fotografować?

Sebastian Erras: Zacząłem robić zdjęcia w 2004 roku podczas wyprawy do Massai Mara w Kenii. Gdy wróciłem, zająłem się sekretami dzikiej przyrody i specjalizowałem się w fotografowaniu ptaków. Jestem członkiem Niemieckiego Stowarzyszenia Fotografów Dzikiej Przyrody (GDT) oraz współzałożycielem jego młodzieżówki. 5 lat temu przebranżowiłem się z dzikiej przyrody na wnętrza i architekturę oraz zacząłem zajmować się fotografią zawodowo.

Wszystkie Twoje współczesne projekty są bardzo czyste. Czy to właśnie ta prostota wyrazu jest Twoim celem?

W fotografii koncentruję się na jasnych, czystych liniach wizualnych. Zdecydowanie wolę dobrze skonstruowany obrazek od zaśmieconej i skomplikowanej kompozycji.
Alain przed drzwiami do swojego salonu fryzjerskiego, najbardziej znanego w całym Paryżu © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Wszystkie Twoje współczesne projekty są bardzo czyste. Czy to właśnie ta prostota wyrazu jest Twoim celem?

W fotografii koncentruję się na jasnych, czystych liniach wizualnych. Zdecydowanie wolę dobrze skonstruowany obrazek od zaśmieconej i skomplikowanej kompozycji.

Twoja praca na pewno wymaga dużego skupienia. Co czujesz podczas fotografowania?

Jestem bardzo skoncentrowany na temacie. Czasem zapominam o otaczającym mnie świecie. Fotografowanie i opowiadanie historii za pomocą obrazu daje mi ogromną satysfakcję.
Gilles Berthommier oraz jedna z kukiełek przed jego warsztatem © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Twoja praca na pewno wymaga dużego skupienia. Co czujesz podczas fotografowania?

Jestem bardzo skoncentrowany na temacie. Czasem zapominam o otaczającym mnie świecie. Fotografowanie i opowiadanie historii za pomocą obrazu daje mi ogromną satysfakcję.

Mógłbyś opowiedzieć o samym projekcie Paris Re-Tale?

Stworzyłem ten projekt przy współpracy z PixartPrinting, zaproponowali mi jego wykonanie. Ideą było pokazanie innej strony znanego wszystkim Paryża. Musieliśmy zagłębić się w to miasto znacznie mocniej, by okazać piękną historię, kryjącą się za witrynami sklepów. Chcieliśmy pokazać różnorodność, która przejawia się w sklepach – rzemieślników, którzy stoją za ladami swoich niewielkich sklepików.
Bernard Poussin oraz Diane Junique przed ich dwustuletnią czekoladziarnią © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Mógłbyś opowiedzieć o samym projekcie Paris Re-Tale?

Stworzyłem ten projekt przy współpracy z PixartPrinting, zaproponowali mi jego wykonanie. Ideą było pokazanie innej strony znanego wszystkim Paryża. Musieliśmy zagłębić się w to miasto znacznie mocniej, by okazać piękną historię, kryjącą się za witrynami sklepów. Chcieliśmy pokazać różnorodność, która przejawia się w sklepach – rzemieślników, którzy stoją za ladami swoich niewielkich sklepików.

Jakiego sprzętu użyłeś do realizacji cyklu?

Przeważnie wykorzystuje aparaty Canona. Projekt wykonałem przy użyciu Canon EF 16-35 f/4 L USM, Canon TS-E 24 mm f/3.5 oraz Tamron 24-70 mm f/2.8 VC. Zdjęcia robiłem z ręki, czasem ze statywu.
Drew Harre odpoczywa przed wejściem do swojej restauracji © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Jakiego sprzętu użyłeś do realizacji cyklu?

Przeważnie wykorzystuje aparaty Canona. Projekt wykonałem przy użyciu Canon EF 16-35 f/4 L USM, Canon TS-E 24 mm f/3.5 oraz Tamron 24-70 mm f/2.8 VC. Zdjęcia robiłem z ręki, czasem ze statywu.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
Boris Lume stojący dumnie przed wejściem do swojej cukierni © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

Zobacz również: Efektywne korzystanie z akcji i znaczników w Adobe Photoshop

Luc Fracheboud ze swoim ojcem Patrickiem przed drzwiami do ich historycznej restauracji © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com
Alexander Boyer, otoczony zdjęciami i plakatami dotyczącymi historii kina © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com
© Sebastian Erras / www.sebastianerras.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Powstanie, jego ludzie i Warszawa - o tym opowiada projekt "Teraz '44" Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Daniel Kordan i jego bajeczna gwiezdna tęcza, którą sfotografował na odludnych terenach Boliwii Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Czy wizja Wrześni według Adama Lacha dekonstruuje utopijną wizję niewielkich miast? Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Marina Amaral ożywia stare fotografie. Na jej pracach czarno-biały świat wygląda, jak z bajki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Pozostałości po Związku Radzieckim niszczeją w głębokich śniegach Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C 20 historycznych zdjęć, których prawdopodobnie nie znaliście Intymne przedstawienie Mongolii w średnioformatowych kadrach Frédèrica Lagrange’a Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego Wspaniały świat z bliska, czyli finaliści Nikon’s Small World 2016. Polacy wśród wyróżnionych

Popularne w tym tygodniu:

Miesięczna podróż statkiem towarowym z przymocowanym aparatem. Zobacz 80 000 zdjęć w 10 minut Jak wyglądała powojenna Warszawa w zachodniej prasie? Unikalne, nieznane zdjęcia stolicy Fake photos atakują, czyli jak media podchwyciły temat podniebnych selfie Zdjęcia finalistów Wildlife Photographer of the Year 2017 to mistrzostwo fotografii przyrody Szymon Barylski przez miesiąc fotografował obóz dla uchodźców między Grecją, a Macedonią Najnowsze okładki TIME zostały wykonane iPhonem. Czy to naprawdę ma dziś znaczenie? Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Zobacz najlepsze zdjęcia nocnego nieba w konkursie Insight Astronomy Photographer of the Year 2017 Fotografka odtworzyła obrazy Gustawa Klimta na wspaniałych zdjęciach Retusz, zbawienna brzydota i przeklęte piękno Sergey Melnitchenko: "W powietrzu krąży więcej feromonów niż tlenu. Nie ma tam żadnej sztuczności" LensCulture Street Photography Awards 2017 - wspaniała różnorodność fotografii ulicznej