Zwiedzanie Paryża przez pryzmat witryn sklepowych. Stolica Francji w niecodziennej odsłonie

Sebastian Erras, twórca projektu, znany jest nie tylko z prowadzenia specyficznego Instagrama, ale również z wielu innych działań. Jednym z nich jest cykl Paris Re-Tale, pokazujący miejscowych przedsiębiorców w ich sklepach.

Marcin Watemborski: Sebastian, wszyscy kojarzymy Cię z fotografowania pięknych podłóg. Muszę przyznać, że estetyka tamtego projektu znacznie różni się od Paris Re-Tale. Skąd ta rozbieżność? Jak zacząłeś fotografować?

Sebastian Erras: Zacząłem robić zdjęcia w 2004 roku podczas wyprawy do Massai Mara w Kenii. Gdy wróciłem, zająłem się sekretami dzikiej przyrody i specjalizowałem się w fotografowaniu ptaków. Jestem członkiem Niemieckiego Stowarzyszenia Fotografów Dzikiej Przyrody (GDT) oraz współzałożycielem jego młodzieżówki. 5 lat temu przebranżowiłem się z dzikiej przyrody na wnętrza i architekturę oraz zacząłem zajmować się fotografią zawodowo.
Stefan Perrier przed sklepem, wyglądającym na sklep z kapeluszami, chociaż w rzeczywistości jest to księgarnia © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Marcin Watemborski: Sebastian, wszyscy kojarzymy Cię z fotografowania pięknych podłóg. Muszę przyznać, że estetyka tamtego projektu znacznie różni się od Paris Re-Tale. Skąd ta rozbieżność? Jak zacząłeś fotografować?

Sebastian Erras: Zacząłem robić zdjęcia w 2004 roku podczas wyprawy do Massai Mara w Kenii. Gdy wróciłem, zająłem się sekretami dzikiej przyrody i specjalizowałem się w fotografowaniu ptaków. Jestem członkiem Niemieckiego Stowarzyszenia Fotografów Dzikiej Przyrody (GDT) oraz współzałożycielem jego młodzieżówki. 5 lat temu przebranżowiłem się z dzikiej przyrody na wnętrza i architekturę oraz zacząłem zajmować się fotografią zawodowo.

Wszystkie Twoje współczesne projekty są bardzo czyste. Czy to właśnie ta prostota wyrazu jest Twoim celem?

W fotografii koncentruję się na jasnych, czystych liniach wizualnych. Zdecydowanie wolę dobrze skonstruowany obrazek od zaśmieconej i skomplikowanej kompozycji.
Alain przed drzwiami do swojego salonu fryzjerskiego, najbardziej znanego w całym Paryżu © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Wszystkie Twoje współczesne projekty są bardzo czyste. Czy to właśnie ta prostota wyrazu jest Twoim celem?

W fotografii koncentruję się na jasnych, czystych liniach wizualnych. Zdecydowanie wolę dobrze skonstruowany obrazek od zaśmieconej i skomplikowanej kompozycji.

Twoja praca na pewno wymaga dużego skupienia. Co czujesz podczas fotografowania?

Jestem bardzo skoncentrowany na temacie. Czasem zapominam o otaczającym mnie świecie. Fotografowanie i opowiadanie historii za pomocą obrazu daje mi ogromną satysfakcję.
Gilles Berthommier oraz jedna z kukiełek przed jego warsztatem © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Twoja praca na pewno wymaga dużego skupienia. Co czujesz podczas fotografowania?

Jestem bardzo skoncentrowany na temacie. Czasem zapominam o otaczającym mnie świecie. Fotografowanie i opowiadanie historii za pomocą obrazu daje mi ogromną satysfakcję.

Mógłbyś opowiedzieć o samym projekcie Paris Re-Tale?

Stworzyłem ten projekt przy współpracy z PixartPrinting, zaproponowali mi jego wykonanie. Ideą było pokazanie innej strony znanego wszystkim Paryża. Musieliśmy zagłębić się w to miasto znacznie mocniej, by okazać piękną historię, kryjącą się za witrynami sklepów. Chcieliśmy pokazać różnorodność, która przejawia się w sklepach – rzemieślników, którzy stoją za ladami swoich niewielkich sklepików.
Bernard Poussin oraz Diane Junique przed ich dwustuletnią czekoladziarnią © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Mógłbyś opowiedzieć o samym projekcie Paris Re-Tale?

Stworzyłem ten projekt przy współpracy z PixartPrinting, zaproponowali mi jego wykonanie. Ideą było pokazanie innej strony znanego wszystkim Paryża. Musieliśmy zagłębić się w to miasto znacznie mocniej, by okazać piękną historię, kryjącą się za witrynami sklepów. Chcieliśmy pokazać różnorodność, która przejawia się w sklepach – rzemieślników, którzy stoją za ladami swoich niewielkich sklepików.

Jakiego sprzętu użyłeś do realizacji cyklu?

Przeważnie wykorzystuje aparaty Canona. Projekt wykonałem przy użyciu Canon EF 16-35 f/4 L USM, Canon TS-E 24 mm f/3.5 oraz Tamron 24-70 mm f/2.8 VC. Zdjęcia robiłem z ręki, czasem ze statywu.
Drew Harre odpoczywa przed wejściem do swojej restauracji © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Jakiego sprzętu użyłeś do realizacji cyklu?

Przeważnie wykorzystuje aparaty Canona. Projekt wykonałem przy użyciu Canon EF 16-35 f/4 L USM, Canon TS-E 24 mm f/3.5 oraz Tamron 24-70 mm f/2.8 VC. Zdjęcia robiłem z ręki, czasem ze statywu.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
Boris Lume stojący dumnie przed wejściem do swojej cukierni © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

Zobacz również: Zachowanie faktury i koloru przy obróbce skóry

Luc Fracheboud ze swoim ojcem Patrickiem przed drzwiami do ich historycznej restauracji © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com
Alexander Boyer, otoczony zdjęciami i plakatami dotyczącymi historii kina © Sebastian Erras / www.sebastianerras.com
© Sebastian Erras / www.sebastianerras.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Pozostałości po Związku Radzieckim niszczeją w głębokich śniegach Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C 20 historycznych zdjęć, których prawdopodobnie nie znaliście Intymne przedstawienie Mongolii w średnioformatowych kadrach Frédèrica Lagrange’a Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego Wspaniały świat z bliska, czyli finaliści Nikon’s Small World 2016. Polacy wśród wyróżnionych Przerażona suczka odnalazła spokój u boku noworodka Dzięki tym zdjęciom ślepe kotki znalazły nowy dom Potężna siła monsunu pokazana w pięknym timelapsie Ujście Tamizy w Hadleigh Country Park, widziane przez ogromną camerę obcurę NYC Dance Project to cykl pełen niesamowitych portretów tancerzy Fotograf ryzykował własnym życiem, żeby zdobyć to ujęcie Tobias Meyer: "To właśnie człowiek wprowadza element historii do obrazu" Poznaliśmy zwycięzców konkursu It’s Amazing Out There 2016 Znamy zwycięzców czwartej edycji konkursu Portret Prawdziwy Minimalizm rodem z Mauritiusa w portretach Karen Pang Jesienne portrety psów autorstwa Anne Geier rozjaśnią ponure dni Dzięki temu fotografowi dinozaury zwiedzają świat

Popularne w tym tygodniu:

Cała prawda o tym, jak powstają zdjęcia, które zachwycają Internet Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak Jak wyglądaliby ludzie, gdyby mieli symetryczne twarze? Karolina Piórkowska łapie wyjątkowe chwile z życia dzieci w dokumentalnym stylu Sony World Photography Awards 2017. Jury wybrało najlepsze pojedyncze zdjęcie z Polski i całego świata Najstarsza fotografia Paryża jest również pierwszym w historii zdjęciem, na którym widać ludzi Jesteś dobrym fotografem? Sprawdź, czy potrafisz poprawnie rozpoznać kolory w 4 testach Niewiarygodne rysunki, które wyglądają bardziej realistycznie niż zdjęcia Z aparatem w pogodni za tornadami. I tak od 7 lat Prawie 100 godzin lekcji o fotografii za darmo. Skarbnica wiedzy dla każdego fotografa Stary MacInnis farmę miał, czyli piękne zdjęcia zwierząt hodowlanych