Szokująca kampania, pokazująca nastoletnich chłopców w ciąży

Jest to jedna z najbardziej szokujących kampanii społecznych, jaką widzieliśmy. Tematyka jest jasna – zwrócenie uwagi na problem zwiększonego współczynnika nastoletnich ciąż, ale nie spodziewaliśmy się takiego przedstawienia tematu.

Ta kampania została stworzona przez organizację SERVE w 2007 roku i co jakiś czas jest ona odświeżana. Są to jedne z najmocniejszych zdjęć, których wydźwięk na długo utwierdza się w pamięci odbiorcy. Za ich stworzenie odpowiedzialni byli: fotograf Tim MacPherson, dyrektor kreatywny Brent Goral oraz dom retuszerski EclipseRetouch.

Oryginalny billboard w Milwaukee.

Pierwotna kampania została zorganizowana w Milwaukee w 2007 roku. Obiór był ogromny. W tym regionie współczynnik nastoletnich ciąż spadł o 10%. Dzięki podobnej kampanii, w Nowym Jorku ten współczynnik spadł aż o 27%.

Po tych wynikach, kolejne miasto w Stanach Zjednoczonych zdecydowało się na zaprezentowanie zdjęć. W 2013 roku, w Chicago, pojawiły się billboardy z tymi samymi zdjęciami i lekko zmienionym tekstem. Dzięki temu w amerykańskiej prasie pojawiły się liczne okładki zawierające te zdjęcia.

Hasło, które zawładnęło Chicago, brzmiało: „Nieoczekiwane? Większość nastoletnich ciąż takich jest”. Czerwiec 2013 roku był przełomem w Stanach Zjednoczonych, ponieważ to właśnie po chicagowskiej części kampanii ludzie zainteresowali się bardziej tym problemem. Sama kampania została przyjęta wyjątkowo dobrze.

Zdjęcia wykorzystane na licencji Creative Commons.

Zobacz również: Zachowanie faktury i koloru przy obróbce skóry

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ciekawostki:

Teksty, których nigdy nie powinieneś usłyszeć od profesjonalnego fotografa Pasja i niebezpieczeństwo - praca fotografa wojennego z pierwszej ręki Dron z panelem LED 1000W daje imponujące świetlne efekty Aparat Ansela Adamsa trafił na aukcję internetową Dzięki tej klawiaturze już nie będziecie musieli uczyć się skrótów z Photoshopa na pamięć 4 fotografom zostało rzucone wyzwanie zrobienia zdjęć do wystawy w 24 godziny. Czy podołali temu zadaniu? 200 szklanych negatywów odnalezionych w wysiedlonym domu Nikon D5500 Cooled - chłodzona lustrzanka do astrofotografii Stylowe puszki na graty w kształcie Leiki M3 Płonąca wełna stalowa wygląda magicznie w zbliżeniach Ogromne obiekty, osadzone w różnych przestrzeniach dla pokazania ich rozmiaru ExploreCams pokazuje, jakim sprzętem najczęściej fotografujemy Zjawiskowe jezioro położone nad oceanem. Photoshop czy naturalne piękno natury? Super-rzadki ultra-szeroki kąt od Nikona dostępny na aukcji internetowej Drzewa umierają stojąc... Jak być profesjonalistą i pozostać przy tym stylowym? Kano Camera Kit - zbuduj i zaprogramuj własny aparat cyfrowy Nadchodzi "automatyczny Photoshop" - Adobe oraz UC Berkley pracują nad nowym potężnym narzędziem Zdjęcie lotnicze przypadkowej pary stało się hitem Internetu Zostań fotograficznym DJ-em z Palette Gear - analogowym kontrolerem do obróbki zdjęć Legendarna okładka albumu Nirvany „Nevermind” odtworzona 25 lat później MIOPS Mobile - całkowicie nowe spojrzenie na zdalne wyzwalanie migawki Volvo w krótkometrażowej serii "Human Made Stories" przygląda się pracy Erika Johanssona Vuze VR 3D 360 - kamerka 360° nagrywająca w 3D

Popularne w tym tygodniu:

Poznajcie historię "Śniadania na szczycie drapacza chmur" - jednego z najbardziej znanych zdjęć na świecie Autorka wiarlowego zdjęcia impali i gepardów ujawnia prawdę o jego powstaniu LAB-BOX - wywołaj swój film nawet w słoneczny dzień na zewnątrz Jakie aparaty wykorzystano do wykonania zwycięskich zdjęć World Press Photo? I co to oznacza? IKEA w świecie fotografii – oto, jak znana marka przypomina o istocie światła Jest sposób, aby mieć aparaty Fujifilm z matrycami, które fotografują tylko w czerni i bieli Jak działa Smooth Trans Focus w nowym obiektywie Sony 100 mm f/2.8 G Master? Stereo-Nikkor 35 mm f/3.5 - unikatowy obiektyw 3D dostępny na eBayu za jedyne 25 tys. dolarów Kreatywna wizytówka z instaxów to nowy trend wśród fotografów Oto StyleShoots – robot do robienia zdjęć. Czy zastąpi żywego fotografa? Fujifilm odświeża temat organicznych matryc. Czym są, dlaczego mają być lepsze i kiedy je zobaczymy? Na podstawie okładek NY Times widać, jak fotografia zyskiwała na popularności