Szokująca kampania, pokazująca nastoletnich chłopców w ciąży

Jest to jedna z najbardziej szokujących kampanii społecznych, jaką widzieliśmy. Tematyka jest jasna – zwrócenie uwagi na problem zwiększonego współczynnika nastoletnich ciąż, ale nie spodziewaliśmy się takiego przedstawienia tematu.

Ta kampania została stworzona przez organizację SERVE w 2007 roku i co jakiś czas jest ona odświeżana. Są to jedne z najmocniejszych zdjęć, których wydźwięk na długo utwierdza się w pamięci odbiorcy. Za ich stworzenie odpowiedzialni byli: fotograf Tim MacPherson, dyrektor kreatywny Brent Goral oraz dom retuszerski EclipseRetouch.

Oryginalny billboard w Milwaukee.

Pierwotna kampania została zorganizowana w Milwaukee w 2007 roku. Obiór był ogromny. W tym regionie współczynnik nastoletnich ciąż spadł o 10%. Dzięki podobnej kampanii, w Nowym Jorku ten współczynnik spadł aż o 27%.

Po tych wynikach, kolejne miasto w Stanach Zjednoczonych zdecydowało się na zaprezentowanie zdjęć. W 2013 roku, w Chicago, pojawiły się billboardy z tymi samymi zdjęciami i lekko zmienionym tekstem. Dzięki temu w amerykańskiej prasie pojawiły się liczne okładki zawierające te zdjęcia.

Hasło, które zawładnęło Chicago, brzmiało: „Nieoczekiwane? Większość nastoletnich ciąż takich jest”. Czerwiec 2013 roku był przełomem w Stanach Zjednoczonych, ponieważ to właśnie po chicagowskiej części kampanii ludzie zainteresowali się bardziej tym problemem. Sama kampania została przyjęta wyjątkowo dobrze.

Zdjęcia wykorzystane na licencji Creative Commons.

Zobacz również: Zachowanie faktury i koloru przy obróbce skóry

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ciekawostki:

Najbardziej zwariowane i niebezpieczne zdjęcie ślubne, jakie widzieliśmy Teksty, których nigdy nie powinieneś usłyszeć od profesjonalnego fotografa Pasja i niebezpieczeństwo - praca fotografa wojennego z pierwszej ręki Dron z panelem LED 1000W daje imponujące świetlne efekty Aparat Ansela Adamsa trafił na aukcję internetową Dzięki tej klawiaturze już nie będziecie musieli uczyć się skrótów z Photoshopa na pamięć 4 fotografom zostało rzucone wyzwanie zrobienia zdjęć do wystawy w 24 godziny. Czy podołali temu zadaniu? 200 szklanych negatywów odnalezionych w wysiedlonym domu Nikon D5500 Cooled - chłodzona lustrzanka do astrofotografii Stylowe puszki na graty w kształcie Leiki M3 Płonąca wełna stalowa wygląda magicznie w zbliżeniach Ogromne obiekty, osadzone w różnych przestrzeniach dla pokazania ich rozmiaru ExploreCams pokazuje, jakim sprzętem najczęściej fotografujemy Zjawiskowe jezioro położone nad oceanem. Photoshop czy naturalne piękno natury? Super-rzadki ultra-szeroki kąt od Nikona dostępny na aukcji internetowej Drzewa umierają stojąc... Jak być profesjonalistą i pozostać przy tym stylowym? Kano Camera Kit - zbuduj i zaprogramuj własny aparat cyfrowy Nadchodzi "automatyczny Photoshop" - Adobe oraz UC Berkley pracują nad nowym potężnym narzędziem Zdjęcie lotnicze przypadkowej pary stało się hitem Internetu Zostań fotograficznym DJ-em z Palette Gear - analogowym kontrolerem do obróbki zdjęć Legendarna okładka albumu Nirvany „Nevermind” odtworzona 25 lat później MIOPS Mobile - całkowicie nowe spojrzenie na zdalne wyzwalanie migawki Volvo w krótkometrażowej serii "Human Made Stories" przygląda się pracy Erika Johanssona

Popularne w tym tygodniu:

Fotograf tłumaczy, dlaczego nie należy ufać zdjęciom w social mediach Jak wykonano świetną reklamę Gatorade, gdzie kropelki wody układają się w kształt ruszającego się człowieka? Nowa strona, która zdradzi, w jaki sposób zdjęcie było naprawdę obrabiane Aparat ze sklepu charytatywnego skrywał w sobie tajemnicę. Zobaczcie, co było na rolce Skarb w śmieciach: fotograf znalazł Tamrona 90 mm f/2.8 Tak wygląda teleobiektyw 1000 mm do Sony A6500 za 300 zł Właśnie minęło 20 lat od przesłania pierwszego zdjęcia przez telefon Uwierzycie, że te szczeniaki to rekruci służb specjalnych? Urocze zdjęcia Zobaczcie jak przerabia się okładki płyt i reklamy na potrzeby rynku Środkowego Wschodu