Canon EOS 5D Mark IV - test lustrzanki dla profesjonalistów

Czy nowa pełnoklatkowa lustrzanka Canon EOS 5D Mark IV poradzi sobie z legendą poprzedników i zaoferuje możliwości, które realnie zachęcą profesjonalnych fotografów do zakupu nowego korpusu?

Ten artykuł ma 10 stron:

Specyfikacja i opis

Na Canona EOS 5D Mark IV czekaliśmy aż 4 lata. Zastępuje on model EOS 5D Mark III, który wciąż jest jedną z bardziej popularnych i cenionych pełnoklatkowych lustrzanek na rynku, o czym świadczy chociażby jej wysoka cena, utrzymująca się na podobnym poziomie od dnia premiery.

Canon EOS 5D Mark IV jest w sprzedaży w cenie ok. 16–18 000 zł. Producenci sprzętu fotograficznego przyzwyczaili nas do sporych podwyżek cen, a nowa lustrzanka niestety dobrze wpasowuje się w ten trend. Jego poprzednik kosztował w dniu premiery ok. 12 000 zł, a obecnie można go kupić już za ok. 10 -11 000 zł. To duża różnica.

Cena nowej lustrzanki jest wysoka także na tle konkurencji. Canon EOS 5D Mark IV jest główny rywalem takich aparatów, jak Nikon D810 (12 000 zł), Pentax K-1 (9000 zł), ale także Sony A99 II (3600 euro) oraz Sony A7R II (14 000 zł).

Canon EOS 5D Mark IV
ProducentCanon
RodzinaCanon EOS 5D
RodzajLustrzanka cyfrowa
BagnetCanon EF
Karty pamięciCF + SD/SDHC/SDXC (UHS-I)
Data premiery2016 r.
Cena w dniu premiery18 069 zł (korpus)
Matryca
Maksymalna rozdzielczość6720 x 4480
Liczba pikseli30 Mpix
Rozmiar matycyPełna klatka (36 x 24 mm)
Rodzaj matrycyCMOS
Czułość ISOAuto, 100–32000 rozszerzalne do 50–102400)
ProcesorDIGIC 6+
Optyka
Autofokus61 punktów
Tryby AFdetekcja kontrastu (sensor), detekcja fazy, wielopunktowy, centralny,śledzenie, pojedynczy, ciągły, dotykowy, rozpoznawanie twarzy, live view
Pomiar światłamatrycowy, centralnie ważony, punktowy, miejscowy
Fotografia
Formaty zapisuRAW
Minimalny czas naświetlania1/8000 s
Maksymalny czas naświetlania30 s
Korekta ekspozycji±5
Zdjęcia seryjne7.0 kl./s
Filmy
Formaty zapisuMPEG-4, Motion JPEG
Rozdzielczość filmów4096 x 2160 (29.97p, 24p, 23.98p), 1920 x 1080 (59.94p, 29.97p, 24p, 23.98p), 1280 x 720 (119.9p)
Wyświetlacz i wizjer
Rozmiar wyświetlacza3.2 cali
Ilość pikseli1620000 mln pikseli
Ekran dotykowytak
Rodzaj wizjeraOptyczny
Pokrycie kadru100 %
Powiększenie wizjera0.71 x
Lampa błyskowa
Wbudowana lampa błyskowanie
Gorąca stopkatak
Łączność
USBUSB 3.0
HDMItak (mini HDMI)
WiFi802.11b/g/n
NFCtak
Gniazdo mikrofonutak
Gniazdo słuchawektak
Dodatkowe informacje
Rodzaj bateriiLP-E6N Li-Ion
Wymiary151 x 116 x 76 mm
Waga890 g
Uszczelnieniatak

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy lustrzanek

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Leica X-U (Typ 113) - subiektywny test podróżniczego all-roundera DJI Osmo+ - test poręcznego stabilizatora do filmowania w 4K Fujifilm X-T2 - test bezlusterkowego profesjonalisty Sony RX100 Mark V - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe Voigtländer Ultron 21 mm f/1,8 ASPHERICAL - czarny koń ze stajni Cosina [recenzja] Samyang AF 14 mm f/2.8 FE - ultraszeroko, jasno i w przystępnej cenie [recenzja] Sony A68 - test aparatu pełnego kontrastów QNAP TS-451A - domowy NAS dedykowany fotografom [test] Fujifilm GFX 50S - nasze pierwsze wrażenia Yi M1 – tani, chiński bezlusterkowiec w naszych rękach [wideo] Olympus M. Zuiko Digital 25 mm f/1.2 PRO - zdjęcia przykładowe Sony A99 II - pierwsze wrażenia Olympus OM-D E-M1 Mark II - pierwsze wrażenia [wideo] Canon EOS M5 - pierwsze wrażenia [wideo] Panasonic Lumix LX15 - kieszonkowy kompakt premium z 4K w naszych rękach Panasonic Lumix G80 - pierwsze wrażenia i zdjęcia z nowego bezlusterkowca z matrycą 16 Mpix i filmami 4K Thule Perspektiv - recenzja plecaka dla aktywnych fotografów Canon EOS 1300D – lustrzanka bez zadęcia i zobowiązań [test] „Władca barw" - recenzja pierwszego w Polsce VOD o fotografii Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro, czyli superzoom nie do pobicia [test] Leica 35 mm f/1.4 Summilux-M ASPH - w poszukiwaniu mitycznej jakości obrazu [recenzja] Eizo CS2420 - sprawdzamy monitor dla fotografów w rozsądnej cenie [test] Testy pary reporterskich szkieł f/2.8 Panasonica - 12-35 mm i 35-100 mm Canon EOS 5D Mark IV - pierwsze wrażenia

Popularne w tym tygodniu:

Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego