Tri Setyo Widodo zamyka cudowny mały świat w dopracowanych kadrach

Tri Setyo Widodo jest jednym z finalistów konkursu National Geographic UK 2015. Ten młody fotograf znajduje spełnienie twórcze w fotografowaniu owadów oraz innych niewielkich stworzeń. Każde z jego zdjęć opowiada niesamowitą historię i tworzy piękne, czyste kadry.

Tri mówi, że fotografia jest dla niego najlepszym sposobem na ćwiczenie cierpliwości. W ciągu doskonalenia się w sztuce obrazowania, nauczył się widzieć rzeczy, które dla innych były niedostrzegalne. Tym, z czego czerpie największą przyjemność jest dostrzeganie milionów detali, których inni nie widzą.
© Tri Setyo Widodo / Instagram

Tri mówi, że fotografia jest dla niego najlepszym sposobem na ćwiczenie cierpliwości. W ciągu doskonalenia się w sztuce obrazowania, nauczył się widzieć rzeczy, które dla innych były niedostrzegalne. Tym, z czego czerpie największą przyjemność jest dostrzeganie milionów detali, których inni nie widzą.

Fotograf nie zadaje sobie pytań o to kto lub co stworzyło otaczający nasz świat. Wie natomiast, że wszystko dookoła jest niesamowite i fascynujące w najdrobniejszym szczególe. Zanim jednak odkrył w sobie pasję fotografowania, uwielbiał obserwować mrówki, które od podstaw tworzą swój świat i całą strukturę społeczną.
© Tri Setyo Widodo / Instagram

Fotograf nie zadaje sobie pytań o to kto lub co stworzyło otaczający nasz świat. Wie natomiast, że wszystko dookoła jest niesamowite i fascynujące w najdrobniejszym szczególe. Zanim jednak odkrył w sobie pasję fotografowania, uwielbiał obserwować mrówki, które od podstaw tworzą swój świat i całą strukturę społeczną.

Tri Setyo Widodo spędza w swoim ogrodzie przeważnie od 1 do 4 godzin. Swoje polowania zaczyna o 6 rano, kiedy natura budzi się do życia. To właśnie wtedy jest najprzyjemniejsze światło, które daje jego obrazom wyraz pełnej naturalności. Zdarza mu się również robić zdjęcia od 15 do 18 lub później. Wszystko zależy od tematu jego poszukiwań.
© Tri Setyo Widodo / Instagram

Tri Setyo Widodo spędza w swoim ogrodzie przeważnie od 1 do 4 godzin. Swoje polowania zaczyna o 6 rano, kiedy natura budzi się do życia. To właśnie wtedy jest najprzyjemniejsze światło, które daje jego obrazom wyraz pełnej naturalności. Zdarza mu się również robić zdjęcia od 15 do 18 lub później. Wszystko zależy od tematu jego poszukiwań.

Świat makro przyciąga fotografa, ponieważ ten odczuwa naturalną potrzebę obserwowania, poznania i zrozumienia zasad jego działania. Jakaś tajemnicza siła ciągnie go ku temu wszystkiemu. Tri chce pokazać wspaniałość tego niecodziennego środowiska, szukając przy tym dozy humoru.
© Tri Setyo Widodo / Instagram

Świat makro przyciąga fotografa, ponieważ ten odczuwa naturalną potrzebę obserwowania, poznania i zrozumienia zasad jego działania. Jakaś tajemnicza siła ciągnie go ku temu wszystkiemu. Tri chce pokazać wspaniałość tego niecodziennego środowiska, szukając przy tym dozy humoru.

Fotografia makro pozwala artyście na ćwiczenie swojej cierpliwości. Przy każdym kadrze musi być absolutnie skupiony, spokojny oraz absolutnie oddany chwili, by nie spłoszyć fotografowanego stworzenia oraz oddać pewnego rodzaju cześć naturze. Kiedy nadchodzi odpowiedni moment, Tri wciska spust migawki, a natura odpłaca mu się za cierpliwość możliwością uwiecznienia swojego piękna.
© Tri Setyo Widodo / Instagram

Fotografia makro pozwala artyście na ćwiczenie swojej cierpliwości. Przy każdym kadrze musi być absolutnie skupiony, spokojny oraz absolutnie oddany chwili, by nie spłoszyć fotografowanego stworzenia oraz oddać pewnego rodzaju cześć naturze. Kiedy nadchodzi odpowiedni moment, Tri wciska spust migawki, a natura odpłaca mu się za cierpliwość możliwością uwiecznienia swojego piękna.

Artysta wspomina, że nigdy nie jest w pełni zadowolony ze swoich zdjęć – wie, że zawsze musi wymagać od siebie coraz więcej, by nie stać w miejscu, a stale się rozwijać. Dzięki temu podejściu jest w stanie wypatrywać coraz nowsze rzeczy. Widodo odczuwa naturalną potrzebę dzielenia się z szeroką publicznością tym ,co zrobi, gdyż „ludzie przeważnie ignorują ten mały świat”.
© Tri Setyo Widodo / Instagram

Artysta wspomina, że nigdy nie jest w pełni zadowolony ze swoich zdjęć – wie, że zawsze musi wymagać od siebie coraz więcej, by nie stać w miejscu, a stale się rozwijać. Dzięki temu podejściu jest w stanie wypatrywać coraz nowsze rzeczy. Widodo odczuwa naturalną potrzebę dzielenia się z szeroką publicznością tym ,co zrobi, gdyż „ludzie przeważnie ignorują ten mały świat”.

Zobacz również: Wiosenne portrety. Jak zrobić dobre zdjęcia w plenerze?

Do realizacji swoich pomysłów, Tri wykorzystuje Canona EOS 60D z obiektywem Canon EF 100 mm f/2.8 MACRO.
© Tri Setyo Widodo / Instagram

Do realizacji swoich pomysłów, Tri wykorzystuje Canona EOS 60D z obiektywem Canon EF 100 mm f/2.8 MACRO.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Tri Setyo Widodo / Instagram

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Tri Setyo Widodo / Instagram
© Tri Setyo Widodo / Instagram
© Tri Setyo Widodo / Instagram
© Tri Setyo Widodo / Instagram
© Tri Setyo Widodo / Instagram
© Tri Setyo Widodo / Instagram
© Tri Setyo Widodo / Instagram
© Tri Setyo Widodo / Instagram
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

To jeden z najstarszych podwodnych autoportretów świata. Powstał w 1899 r. i wymagał masę pracy Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Oto co się dzieje, kiedy świetny fotograf krajobrazu zabiera się za zdjęcia ślubne Powstanie, jego ludzie i Warszawa - o tym opowiada projekt "Teraz '44" Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Tak wyglądają nowoczesne zdjęcia rodzinne! Ojciec wkleja zdjęcie swojego syna w bajkowe scenerie Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Daniel Kordan i jego bajeczna gwiezdna tęcza, którą sfotografował na odludnych terenach Boliwii Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Czy wizja Wrześni według Adama Lacha dekonstruuje utopijną wizję niewielkich miast? Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Marina Amaral ożywia stare fotografie. Na jej pracach czarno-biały świat wygląda, jak z bajki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Od pupili do dzikich zwierząt. Iza Łysoń fotografuje piękną lisicę, a jej zdjęcia podbijają internet Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Nowozelandzka mroźna zima zaowocowała spektakularnymi zdjęciami nocnego nieba

Popularne w tym tygodniu:

Miesięczna podróż statkiem towarowym z przymocowanym aparatem. Zobacz 80 000 zdjęć w 10 minut Jak wyglądała powojenna Warszawa w zachodniej prasie? Unikalne, nieznane zdjęcia stolicy Zdjęcia finalistów Wildlife Photographer of the Year 2017 to mistrzostwo fotografii przyrody Szymon Barylski przez miesiąc fotografował obóz dla uchodźców między Grecją, a Macedonią Najnowsze okładki TIME zostały wykonane iPhonem. Czy to naprawdę ma dziś znaczenie? Wojtek Radwański pokazuje Polskę z drona. Na jego zdjęciach jest nie do poznania To jeden z najstarszych podwodnych autoportretów świata. Powstał w 1899 r. i wymagał masę pracy Zobacz najlepsze zdjęcia nocnego nieba w konkursie Insight Astronomy Photographer of the Year 2017 Fotografka odtworzyła obrazy Gustawa Klimta na wspaniałych zdjęciach Retusz, zbawienna brzydota i przeklęte piękno Sergey Melnitchenko: "W powietrzu krąży więcej feromonów niż tlenu. Nie ma tam żadnej sztuczności" LensCulture Street Photography Awards 2017 - wspaniała różnorodność fotografii ulicznej