Snapchat chce konkurować z największymi firmami fotograficznymi na rynku. Czy im się uda?

Snapchat to bardzo popularna aplikacja mobilna, która łączy komunikator obrazkowy oraz tekstowy. Jej popularność bazuje na chwilowych wiadomościach, które znikają po określonym czasie lub są do jednorazowego odczytania. Ich twórcy, po rebrandingu na „Snap Inc”, chcą także wejść na rynek fotograficzny.

Rok 2016 był przełomem dla firmy. To właśnie wtedy zmieniła ona nazwę ze „Snapchat Inc.” na „Snap Inc.”. Pojawiły się również okulary Spectacles, które umożliwiają użytkownikom nagrywanie krótkich filmików z perspektywy pierwszej osoby i wrzucanie ich do mediów społecznościowych.

Snap przechodzi wielkie zmiany

Odpalenie nowej strony internetowej – snap.com – zbiegło się z rebrandingiem firmy. W oficjalnym opisie spółki znalazły się słowa, które mogą być kluczowe dla dalszego jej rozwoju. Firma promuje się jako „camera company”, czyli firma fotograficzna, co sugeruje rzeszy miłośników aplikacji możliwość pojawienia się nowych rozwiązań obrazujących.

W zeszłym miesiącu powiększył się również oficjalny kapitał spółki – z 20 miliardów dolarów na 25 miliardów. Druga zmiana jest związana z faktem, że firma Snap została spółką giełdową. Aplikacja Snapchat szybko zyskała sobie rzeszę zwolenników, co sprawiło, że inwestorzy chętnie zaczęli się jej przyglądać. Wraz z rozwojem firmy pojawiają się nowe opcje jej rozwoju, a jednym z nich jest wejście na rynek fotograficzny.

Business Insider donosi, że dzięki darowiznom firma Snap zgromadziła już ponad 2.6 miliarda dolarów, co nie udało się wcześniej innym niszowym firmom zajmującym się rynkiem dronów, rozszerzonej rzeczywistości oraz wirtualnej rzeczywistości. Świadczy to o ogromnej popularności aplikacji oraz pokazuje kreujący się trend w fotografii mobilnej, opartej na mediach społecznościowych.

Jakie są plany rozwoju firmy?

Firma Snap zaczęła się żywo przyglądać rozwiązaniom, które spotkały się z uznaniem użytkowników. Pierwszą z nich jest Lily. Dzięki stworzeniu interesującej kampanii oraz koncepcji produktu, firma zgromadziła 34 miliony dolarów podczas przedsprzedaży swojego drona, który umożliwia śledzenie obiektów oraz inteligentne nagrywanie. Kolejnym celem Snapa jest firma Narrative, które odpowiada za stworzenie niewielkiej kamerki, którą można przymocować do ubrania.

W 2014 roku firma Snap zakupiła inną firmę – Vergence Labs. Dzięki temu powstały okulary Spectacles, które umożliwiają użytkownikom nagrywanie krótkich, 10-sekundowych filmików, w myśl Snapchata. Wystarczy tylko wcisnąć jeden przycisk, ale wcześniej trzeba zapłacić 130 dolarów za sam produkt. Maszyny, w których można kupić okulary, zaczęły pojawiać się w różnych miejscach w Stanach Zjednoczonych i nie zapowiada się, by miały pojawić się w Europie. Oprócz tego, według Business Insidera, Snap prawdopodobnie wejdzie na rynek konsumencki z produktami pokroju dronów.

Jak wypada Snap na tle innych firm fotograficznych i co za tym idzie?

Dla porównania – wiedzieliście, że kapitał Nikona wynosi obecnie 6 miliardów dolarów, a Canona 32 miliardy? Jeśli firma Snap dalej będzie rozwijała się w tym tempie, może stać się finansowym konkurentem na rynku największych graczy, aczkolwiek nie stanie się na pewno konkurentem pod względem oferty sprzętowej, zwłaszcza przeznaczonej dla użytkowników profesjonalnych.

Zobacz również: Nikon D3300 - test

Zastanawiacie się, kto może stracić na rozwoju Snapa? Jeśli wszystko potoczy się po myśli firmy – Facebook może odnotować straty, mimo wprowadzania nowych usług, jak np. znikające filmy i wiadomości na Instagramie. Jeśli chodzi o firmy fotograficzne – wraz z rozwojem technologii dronów, z ukierunkowaniem na media społecznościowe, na popularności mogą stracić niezależni producenci oraz znaczący gracze na rynku dronów oraz kamer, które można przyczepić do ubrań itp. Mam tutaj na myśli liderów – firmę GoPro, która zaliczyła niedawno wielką wpadkę z dronem Karma oraz firmę DJI, która koncentruje się znacznie na rozwiązaniach profesjonalnych, a hobbystyczne traktuje po macoszemu.

Zwróciłeś swojego drona GoPro Karma? Dostaniesz darmową kamerkę GoPro Hero 5

GoPro dba o swój wizerunek i za zwrot wadliwego drona Karma rozdaje kamerki GoPro Hero 5.

Jak rozwinie się sytuacja Snapa? Przekonamy się już w marcu, kiedy firma oficjalnie wejdzie na giełdę. Patrząc na popularność jej produktów w Stanach Zjednoczonych, zapowiada się niezły sukces i zapewne rewolucja w kwestii wizualnych mediów społecznościowych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Z okładki National Geographic trafiła do aresztu. Oto historia „Afgańskiej dziewczyny” Sygnały Wi-Fi sfotografowane dzięki mobilnej aplikacji i długiej ekspozycji Uważajcie na podrobione obiektywy Canona Dlaczego fotoreporterzy wystosowali list do producentów aparatów z prośbą o szyfrowanie treści? Znamy cenę i datę dostępności monitora BenQ SW320 4K UHD dla fotografów Zdjęcie „Czas Apokalipsy” Chrisa Niedenthala bezprawnie na zaproszeniach obchodów rocznicy wprowadzenia stanu wojennego W Warszawie powstał pierwszy w Polsce Instax Store Aktualizacja Affinity Photo 1.5 przynosi duże zmiany. Wersja na Windowsa w niskiej cenie już dostępna Adobe Lightroom CC 2015.8 wnosi nową funkcję Reference View oraz wiele innych VSCO wspiera RAW-y i rozkręca społeczność VSCO X Canon zachęca: bądź #selfieless, zrezygnuj z kolejnego autoportretu i pomóż drugim Konwerter plików RAW, DxO Optics Pro 9 Elite Edition udostępniony za darmo DigitalRev się rozpada – Lok odchodzi z redakcji Bojkot fotoreporterów w Korei Południowej. Odmówili fotografowania japońskiego dyplomaty Capture One Pro 10 oferuje nowe narzędzia do wyostrzania i wiele innych udogodnień Pierwszy Instax Store w Polsce Artyści zrzeszyli się we Wrocławiu, tworząc kalendarz charytatywny dla potrzebujących zwierząt Obiektywy premium Samyang XP 85 mm f/1.2 oraz Samyang XP 14 mm f/2.4 dostępne już od grudnia Stylowy statyw dla miłośników estetyki retro Corel AfterShot 3 zupełnie za darmo! RNI Colibri na iOSa, nada waszym zdjęciom estetyki slajdów Kai Wong, prezenter najpopularniejszego YouTube’owego kanału o fotografii, odchodzi z DigitalRev VLC i wideo 360? Tego się nie spodziewaliśmy Zmarł David Hamilton - kontrowersyjny brytyjski fotograf znany z fotografii nagich dziewcząt

Popularne w tym tygodniu:

Nikon Asia oskarżony o seksizm za wybór samych mężczyzn do promocji D850 Legendarny Kodak Ektachrome powraca! Sprzedaż zacznie się w przyszłym roku Fotoreporter ”Wyborczej” stanie przed sądem. Grozi mu grzywna i zakaz stadionowy Zmartwychwstanie Polaroida. Przed wami aparat Polaroid OneStep 2 oraz nowe filmy Sprawa małpiego selfie w końcu doczekała się rozwiązania. Po dwóch latach zapadł wyrok "Spojrzenie” na człowieka w różnych relacjach kulturowych. Rusza 7. Opolski Festiwal Fotografii Siedemnastu policjantów na jednego. Fotoreporter opowiada o swoim zatrzymaniu Netflix wykupił prawa do filmu o końcu filmu "Kodachrome" "Ciało otwiera się wolno aż do serca“ wystawa fotografii Ilony Szwarc w Galerii Instytutu Fotografii Fort Yashica pokazała obiektywy do smartfonów, ale zapowiada coś jeszcze: "aparat bez precedensu" Marka Tenba coraz popularniejsza w Polsce. Właśnie ruszyła ich nowa strona