Karolina Orzechowska: „Dobry obraz i dobre perfumy to najpiękniejszy duet”

Tę fotografkę cechuje konkretna wyobraźnia. Jej bajkowe portrety są ubrane w niebanalne kadry i piękne światło. To, co ceni sobie najbardziej, to minimalizm, aczkolwiek baśniowe opowieści często potrafią przejąć władzę nad jej zdjęciami. Zobaczcie, jak tworzy Karolina Orzechowska.

Marcin Watemborski: Karolina, jak zaczęła się Twoja przygoda z fotografią?

Karolina Orzechowska: Przygoda z fotografią? Od dzieciństwa towarzyszyły mi obrazy i fotografie, ojciec uwielbiał jeździć ze mną na wycieczki do wszelkich muzeów czy galerii sztuki. Usilnie chciałam iść na ASP ale życie potoczyło się inaczej. Jestem samoukiem, który bardzo lubi nocą dłubać nad zdjęciami.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Marcin Watemborski: Karolina, jak zaczęła się Twoja przygoda z fotografią?

Karolina Orzechowska: Przygoda z fotografią? Od dzieciństwa towarzyszyły mi obrazy i fotografie, ojciec uwielbiał jeździć ze mną na wycieczki do wszelkich muzeów czy galerii sztuki. Usilnie chciałam iść na ASP ale życie potoczyło się inaczej. Jestem samoukiem, który bardzo lubi nocą dłubać nad zdjęciami.

Co najbardziej liczy się dla Ciebie podczas sesji zdjęciowej?

Bardzo ważne jest dla mnie tzw. „flow” - dobry przepływ myśli z osobami, z którymi współpracuję przy sesji. Dlatego tak bardzo cenię sobie relację z wizażystą i resztą ekipy. Istotne są również stylizacje – minimalistyczne lub maksymalistyczne. Tworzę je wspólnie z wizażystką – często tworzymy wszystko od początku do końca – budujemy, szyjemy i kleimy.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Co najbardziej liczy się dla Ciebie podczas sesji zdjęciowej?

Bardzo ważne jest dla mnie tzw. „flow” - dobry przepływ myśli z osobami, z którymi współpracuję przy sesji. Dlatego tak bardzo cenię sobie relację z wizażystą i resztą ekipy. Istotne są również stylizacje – minimalistyczne lub maksymalistyczne. Tworzę je wspólnie z wizażystką – często tworzymy wszystko od początku do końca – budujemy, szyjemy i kleimy.

Czego szukasz w fotografowaniu?

Na pewno odczuwam potrzebę zatrzymania się na chwilę. Poza tym, nie szukam „tego czegoś” w moich opowieściach „na zawsze”. To jest zmienne w zależności od tego, co mam w środku – czy jest równowaga, szczęście czy ucieczka.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Czego szukasz w fotografowaniu?

Na pewno odczuwam potrzebę zatrzymania się na chwilę. Poza tym, nie szukam „tego czegoś” w moich opowieściach „na zawsze”. To jest zmienne w zależności od tego, co mam w środku – czy jest równowaga, szczęście czy ucieczka.

Co czujesz, gdy robisz zdjęcia?

Podczas sesji czuję, że podnosi mi się temperatura ciała od tego, co widzę – jakie obrazy właśnie się tworzą. Przestaję wtedy mówić składnie, czuję ogromny entuzjazm, wręcz podniecenie, że otworzyłam drzwi do innego wymiaru.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Co czujesz, gdy robisz zdjęcia?

Podczas sesji czuję, że podnosi mi się temperatura ciała od tego, co widzę – jakie obrazy właśnie się tworzą. Przestaję wtedy mówić składnie, czuję ogromny entuzjazm, wręcz podniecenie, że otworzyłam drzwi do innego wymiaru.

Co liczy się dla Ciebie podczas tworzenia projektów?

Przy każdym projekcie ważne jest dla mnie, by wszystko było przygotowane na 110%: makijaż, stylizacja, plener, nastrój i to, by modelka czuła się z nami dobrze. Nie ma u mnie miejsca na to, by któryś element był zrobiony na pół gwizdka, bo później można go naciągnąć w PS.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Co liczy się dla Ciebie podczas tworzenia projektów?

Przy każdym projekcie ważne jest dla mnie, by wszystko było przygotowane na 110%: makijaż, stylizacja, plener, nastrój i to, by modelka czuła się z nami dobrze. Nie ma u mnie miejsca na to, by któryś element był zrobiony na pół gwizdka, bo później można go naciągnąć w PS.

Stronisz od postprodukcji?

Bardzo lubię zabawę w PS-ie. Co chwilę odkrywam w nim coś nowego, natomiast nie wycinam modelki pozującej pod ścianą w moim mieszkaniu i nie wklejam jej w kadr łąki czy lasu, dlatego m.in. ostatnia sesja powstała, gdy temperatura była poniżej zera, a modelka miała na sobie suknię z folii z zupełnie odkrytymi ramionami - było warto, bardzo lubię ten materiał.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Stronisz od postprodukcji?

Bardzo lubię zabawę w PS-ie. Co chwilę odkrywam w nim coś nowego, natomiast nie wycinam modelki pozującej pod ścianą w moim mieszkaniu i nie wklejam jej w kadr łąki czy lasu, dlatego m.in. ostatnia sesja powstała, gdy temperatura była poniżej zera, a modelka miała na sobie suknię z folii z zupełnie odkrytymi ramionami - było warto, bardzo lubię ten materiał.

Zobacz również: Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak

Jakim sprzętem pracujesz?

Obecnie używam Nikona D610 z obiektywami: Sigma 35 mm f/1.4 ART oraz Sigma 85 mm f/1.4. Szukam aktualnie tej w pełni magicznej 50-tki.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Jakim sprzętem pracujesz?

Obecnie używam Nikona D610 z obiektywami: Sigma 35 mm f/1.4 ART oraz Sigma 85 mm f/1.4. Szukam aktualnie tej w pełni magicznej 50-tki.

Na koniec – jak byś określiła samą siebie w świecie twórczym?

Jestem wzrokowcem. Dobry obraz i dobre perfumy to najpiękniejszy duet.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Na koniec – jak byś określiła samą siebie w świecie twórczym?

Jestem wzrokowcem. Dobry obraz i dobre perfumy to najpiękniejszy duet.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.

© Karolina Orzechowska / format1x1.pl
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl
© Karolina Orzechowska / format1x1.pl
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Kim jest Szarbat Gula - "afgańska dziewczyna" z portretu Steve'a McCurry? Mike Kelley i powietrzne portrety samolotów, które są jego największą pasją Historia zdjęć dokumentujących jedyne dwa ataki atomowe w 1945 roku Magia dobrego zdjęcia tkwi w oczach, zwłaszcza jak jest ich kilka par. Ireneusz "Irass" Walędzik opowiada o swoich bliskich spotkaniach z przyrodą To jeden z najstarszych podwodnych autoportretów świata. Powstał w 1899 r. i wymagał masę pracy Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Oto co się dzieje, kiedy świetny fotograf krajobrazu zabiera się za zdjęcia ślubne Powstanie, jego ludzie i Warszawa - o tym opowiada projekt "Teraz '44" Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Tak wyglądają nowoczesne zdjęcia rodzinne! Ojciec wkleja zdjęcie swojego syna w bajkowe scenerie Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Daniel Kordan i jego bajeczna gwiezdna tęcza, którą sfotografował na odludnych terenach Boliwii Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Czy wizja Wrześni według Adama Lacha dekonstruuje utopijną wizję niewielkich miast? Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Marina Amaral ożywia stare fotografie. Na jej pracach czarno-biały świat wygląda, jak z bajki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji

Popularne w tym tygodniu:

Kim jest Szarbat Gula - "afgańska dziewczyna" z portretu Steve'a McCurry? Ojciec tworzy magiczne renesansowe portrety ze swoją córką w roli głównej Genialne zdjęcia krajobrazowe na Instagramie 18-letniego fotografa Fotograf, który zdobył 1 milion obserwujących na Instagramie. Zobaczcie jego zdjęcia, a zrozumiecie Od zdjęć Żanety Hajnowskiej na pewno zgłodniejecie! Ta fotografka zna się na rzeczy Pijani Japończycy zasypiają dosłownie wszędzie. Na zdjęciach ujął ich Lee Chapman Michał Janiszewski pokazuje piękno polskich gór w swoim najnowszym filmie poklatkowym 4K Richard Sandler przez 30 lat dokumentował prawdziwego ducha Nowego Jorku Santorini, miejsce pracy Za kalendarz Pirelli 2018 odpowiadał Tim Walker. Zobacz genialne portrety mistrza kreacji Prezentujemy najlepsze zdjęcia portretowe w konkursie Taylor Wessling Photographic Portrait Prize 2017 Pokazała 17 lat różnicy między portretami tych samych osób