Fujifilm GFX 50S – znamy polską cenę, dostępność oraz specyfikację obiektywów

Pod koniec lutego na rynek trafi średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm GFX 50S. Zaprezentowany na targach Photokina 2016 aparat ma matrycę wielkości 43.8 x 32.9 mm oraz rozdzielczość 51.4 megapikseli. Zobaczcie, jak cudownie prezentuje się to „maleństwo”.

W 2011 roku firma Fujifilm wprowadziła serię X opartą na matrycach APS-C. Zyskała ona sobie bardzo szybko uznanie wśród profesjonalistów oraz hobbystów. Stało się tak dzięki mobilnym rozmiarom sprzętu, doskonałej jakości obrazu, doskonałemu wzornictwu oraz szerokim możliwościom wykorzystania aparatów.

Z czasem wielu fotografów zaczęło oczekiwać matryc większego formatu. W systemie Fujifilm X nie znajdziemy aparatów z sensorami pełnoklatkowymi (35 mm). Firma postanowiła pójść o krok dalej i na potrzeby fotografii studyjnej opracowała model średnioformatowego bezlusterkowca Fujifilm GFX 50S, który może spełniać oczekiwania użytkowników linii X pod kątem doskonałego odwzorowania kolorów.

Fujifilm GFX 50S wraz z serią obiektywów Fujinon GF tworzą wspólnie system adresowany do wymagających fotografów. Ta grupa docelowa oczekuje wyższej jakości obrazu niż ta w modelach Fujifilm X. Było to niemałe wyzwanie dla firmy, które spotkało się z realizacją podczas prezentacji aparatu na targach Photokina 2016 w Kolonii. Byliśmy tam i mieliśmy okazję wziąć to cudo w ręce.

Fujifilm GFX 50S — nasze pierwsze wrażenia

Fujifilm GFX 50S wydaje się być największą (dosłownie i w przenośni) gwiazdą targów Photokina 2016. Japoński producent wkroczył w świat aparatów…

O ile parametry aparatu oraz nasze wrażenia opisywaliśmy w hands-onie, to niewiele mogliśmy dotychczas powiedzieć na temat obiektywów. Obecnie w ofercie producenta znajdują się 3 szkła: GF 63 mm f/2.8 WR, GF 32–63 f/4 R LM WR oraz GF 120 mm f/4 R LM OIS WR Macro.

Fujinon GF 63 mm f/2,8 R WR to standardowy obiektyw do średnioformatowego bezlusterkowca. Jego kąt widzenia odpowiada kątowi obiektywu 50 mm dla aparatów małoobrazkowych. Ma wymiary 84 x 71 mm i waży 405 gramów. Jego konstrukcja optyczna składa się z 10 elementów w 8 grupach. W układzie znajduje się element ED. Konstrukcja sprzyja najwyższej dostępnej rozdzielczości obrazu przy zachowaniu możliwie kompaktowej budowy. Jego cena to 6999 PLN,

Zoom Fujinon GF 32–64 mm f/4 R LM WR odpowiada zakresowi ogniskowych 25–51 mm dla pełnej klatki. W środku znajdziemy 14 elementów rozmieszczonych w 11 grupach, z których każda zawiera soczewkę asferyczną, ED lub super ED. Taka budowa zapewnia jakość obrazu obiektywów stałoogniskowych w całym zakresie zooma. W rezultacie otrzymujemy obraz wysokiej jakości od środka kadru aż do po same krawędzie. Wewnętrzne ogniskowanie zredukowało wagę obiektywu oraz pozwoliło na szybką i cichą pracę układu AF, wykorzystującego silnik liniowy. Obiektyw będzie dostępny w cenie 10999 PLN.

Krótki teleobiektyw makro, Fujinon GF 120 mm f/4 R LM OIS WR Macro, odpowiada ogniskowej 95 mm dla formatu 35 mm, o maksymalnym powiększeniu 0,5x. W układzie optycznym znajduje się 14 elementów (3 ED) w 9 grupach. Floating focus i silnik liniowy pozwala na cichą i szybką pracę autofokusa. Obiektyw został wyposażony w mechanizm stabilizacji obrazu do 5 EV, a na przedniej soczewce zastosowano powłokę fluorową, która zapobiega zabrudzeniom. Za szkło przyjdzie nam zapłacić 12799 złotych.

Zobacz również: Sony A7S vs Canon 5D Mark III, porównujemy możliwości filmowe

Gama obiektywów zostanie wzbogacona w drugiej połowie roku. Sam korpus Fujifilm GFX 50S będzie dostępny pod koniec lutego w cenie 29999 złotych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Tamron zajawia tajemniczy obiektyw do Sony. Co to może być? Z wizytą w fabryce Leiki Fujifilm FinePix X-S1 - zoom 26x i matryca EXR już oficjalnie Samyang 7.5 mm f/3.5 UMC - rybie oko do Mikro Cztery Trzecie Weź ten obiektyw na klatę! Nikon D6 – cechy kluczowe. Ma kompletnie nowy układ autofokusa, 20,8 Mpix i 14 kl./s Mission Impossible: Lady GaGa ma uratować Polaroida! Sony T500 - 10 megapikseli i nagrywanie filmów HD Zagadka Nikona D5100 rozwiązana? Olympus E-430? Oj, chyba niemożliwe… Nowy Nikon D750 i kolejne problemy. Tym razem z ciemnym paskiem w odbiciach Zemsta NRD po latach, czyli tryplety z przekorygowaną aberracją sferyczną

Popularne w tym tygodniu:

Biały kruk na aukcji. Rocznie powstawały tylko 2 sztuki obiektywu Canon EF 1200 mm f/5.6L USM Panasonic LUMIX S 50 mm f/1.8: W końcu jest mały standard do pełnej klatki Nikkor Z MC 105 mm f/2.8 VR S oraz Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 to pierwsze obiektywy makro do systemu Z Nikon potwierdza prace nad obiektywami 28 mm f/2.8 i 40 mm f/2 do systemu Z Canon EOS R3 będzie mógł śledzić samochody wyścigowe i motocykle Jak powstają matryce Sony? Zapraszamy na wirtualną wycieczkę do ważnego biura Nostalgiczna podróż w przeszłość. Ta reklama Kodaka Portra wywołuje uśmiech DJI ponownie w łaskach USA. Drony nie stanowią zagrożenia Jak pęka szyba samochodowa? Zobacz to ultra zwolnionym tempie Canon EOS R3 istnieje! Zobacz, jak wygląda na żywo 07 zgłoś się, czyli Zeiss Planar 50 mm f/0.7 na sprzedaż. Wystarczy tylko 500 000 złotych Karaluch-cyborg będzie służył jako kamera ratunkowa. Jest mały i zwinny