Fujifilm GFX 50S – znamy polską cenę, dostępność oraz specyfikację obiektywów

Pod koniec lutego na rynek trafi średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm GFX 50S. Zaprezentowany na targach Photokina 2016 aparat ma matrycę wielkości 43.8 x 32.9 mm oraz rozdzielczość 51.4 megapikseli. Zobaczcie, jak cudownie prezentuje się to „maleństwo”.

W 2011 roku firma Fujifilm wprowadziła serię X opartą na matrycach APS-C. Zyskała ona sobie bardzo szybko uznanie wśród profesjonalistów oraz hobbystów. Stało się tak dzięki mobilnym rozmiarom sprzętu, doskonałej jakości obrazu, doskonałemu wzornictwu oraz szerokim możliwościom wykorzystania aparatów.

Z czasem wielu fotografów zaczęło oczekiwać matryc większego formatu. W systemie Fujifilm X nie znajdziemy aparatów z sensorami pełnoklatkowymi (35 mm). Firma postanowiła pójść o krok dalej i na potrzeby fotografii studyjnej opracowała model średnioformatowego bezlusterkowca Fujifilm GFX 50S, który może spełniać oczekiwania użytkowników linii X pod kątem doskonałego odwzorowania kolorów.

Fujifilm GFX 50S wraz z serią obiektywów Fujinon GF tworzą wspólnie system adresowany do wymagających fotografów. Ta grupa docelowa oczekuje wyższej jakości obrazu niż ta w modelach Fujifilm X. Było to niemałe wyzwanie dla firmy, które spotkało się z realizacją podczas prezentacji aparatu na targach Photokina 2016 w Kolonii. Byliśmy tam i mieliśmy okazję wziąć to cudo w ręce.

Fujifilm GFX 50S — nasze pierwsze wrażenia

Fujifilm GFX 50S wydaje się być największą (dosłownie i w przenośni) gwiazdą targów Photokina 2016. Japoński producent wkroczył w świat aparatów…

O ile parametry aparatu oraz nasze wrażenia opisywaliśmy w hands-onie, to niewiele mogliśmy dotychczas powiedzieć na temat obiektywów. Obecnie w ofercie producenta znajdują się 3 szkła: GF 63 mm f/2.8 WR, GF 32–63 f/4 R LM WR oraz GF 120 mm f/4 R LM OIS WR Macro.

Fujinon GF 63 mm f/2,8 R WR to standardowy obiektyw do średnioformatowego bezlusterkowca. Jego kąt widzenia odpowiada kątowi obiektywu 50 mm dla aparatów małoobrazkowych. Ma wymiary 84 x 71 mm i waży 405 gramów. Jego konstrukcja optyczna składa się z 10 elementów w 8 grupach. W układzie znajduje się element ED. Konstrukcja sprzyja najwyższej dostępnej rozdzielczości obrazu przy zachowaniu możliwie kompaktowej budowy. Jego cena to 6999 PLN,

Zoom Fujinon GF 32–64 mm f/4 R LM WR odpowiada zakresowi ogniskowych 25–51 mm dla pełnej klatki. W środku znajdziemy 14 elementów rozmieszczonych w 11 grupach, z których każda zawiera soczewkę asferyczną, ED lub super ED. Taka budowa zapewnia jakość obrazu obiektywów stałoogniskowych w całym zakresie zooma. W rezultacie otrzymujemy obraz wysokiej jakości od środka kadru aż do po same krawędzie. Wewnętrzne ogniskowanie zredukowało wagę obiektywu oraz pozwoliło na szybką i cichą pracę układu AF, wykorzystującego silnik liniowy. Obiektyw będzie dostępny w cenie 10999 PLN.

Krótki teleobiektyw makro, Fujinon GF 120 mm f/4 R LM OIS WR Macro, odpowiada ogniskowej 95 mm dla formatu 35 mm, o maksymalnym powiększeniu 0,5x. W układzie optycznym znajduje się 14 elementów (3 ED) w 9 grupach. Floating focus i silnik liniowy pozwala na cichą i szybką pracę autofokusa. Obiektyw został wyposażony w mechanizm stabilizacji obrazu do 5 EV, a na przedniej soczewce zastosowano powłokę fluorową, która zapobiega zabrudzeniom. Za szkło przyjdzie nam zapłacić 12799 złotych.

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

Gama obiektywów zostanie wzbogacona w drugiej połowie roku. Sam korpus Fujifilm GFX 50S będzie dostępny pod koniec lutego w cenie 29999 złotych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Panasonic Lumix S1H – pełna klatka, 6K, V-Log i wiele innych Jedyny w historii kubek z Canona 300 mm f/4 [wideo] Panasonic Lumix DMC-ZX3 - 8-krotny zoom w niedużej obudowie Gdzie podziała się Sigma SD15? Obiektywy Falcon także dla Cztery Trzecie Strona Hasselblad Lunar wprowadza w błąd? BenQ SW270C okazał się lepszym wyborem niż Eizo. Tak, to możliwe! Olympus TG-Tracker - odporna kamerka sportowa na poważnie Zeiss Otus 100 mm f/1.4 – nadciąga manualna portretówka wszechczasów Samsung Gallery, czyli jak wypożyczyć aparat bez kaucji PSEUDO - cyfrowa przystawka do aparatów małoobrazkowych MK 6-11mm f/3.5 Fisheye to pierwszy zoom firmy Meike

Popularne w tym tygodniu:

Nikon Z6 II oraz Nikon Z7 II – odliczanie do premiery trwa Sony A7 IV i Sony A9 III – wypłynęła częściowa specyfikacja. Zachwycają? GoPro HERO9 Black: 5K/30p, ulepszona stabilizacja i wiele więcej Canon kupił superkomputer, by wydawać produkty bez prototypów Canon EOS C70 – pierwsza kamera kinowa Cinema EOS z bagnetem Canon RF Laowa 14 mm f/4 Zero-D – obiektyw UWA bez zniekształceń do pełnej klatki Tamron 70-300 mm f/4.5-6.3 Di III RXD do Sony jest najmniejszy i najlżejszy w swojej klasie Fujifilm instax SQUARE SQ1 – kwadratowe zdjęcia w nowej formie