Sony A6500 - topowy bezlusterkowiec pełen sprzeczności [test]

Ten artykuł ma 7 stron:

Jakość zdjęć

W Sony A6500 zastosowano sensor APS-C typu EXMOS CMOS o rozdzielczości 24 megapikseli. Pracuje z natywną czułością ISO 100–25600 z możliwością rozszerzenia do 51200. Całość obsługuje procesor BIONZ X z koprocesorem LSI.

Jakość obrazu jest naprawdę dobra. Pierwsze zaszumienie widać od ISO 800, ale do wartości ISO 3200 obraz jest w pełni używalny. Dopiero ISO 6400 wprowadza mocniejsze zaszumienie, ale nadal można korzystać z tej czułości, o ile zdjęcie jest dobrze naświetlone. ISO 12800 i 25600 mocno degradują jakość obrazu, a 51200 według mnie zostało dodane nieco na siłę. Przy dwóch najwyższych czułościach widzimy również zafarby w ciemniejszych partiach. Aby osiągać obrazy wysokiej jakości, najlepiej pracować w zakresie ISO 100–6400.

Jakość zdjęć z Sony A6500 jest typowa dla podobnych konstrukcji z matrycą APS-C, czyli bardzo dobra. Zarówno poziom szumów, jak i szczegółowość zdjęć zasługują na pochwałę. Jeśli dodamy do tego jasny obiektyw i niezłą stabilizację, w wielu sytuacjach możemy zapomnieć o statywie. W tej kwestii firma Sony stanęła na wysokości zadania.

Szumy

Detale

Szumy w praktyce

Co drzemie w plikach RAW?

W celu pokazania, co można wyciągnąć z plików RAW, przygotowałem kilka zdjęć, w których w Adobe Lightroom ustawiłem suwak highlights na -100, a shadows na +100. Pozostałe parametry nie były zmienione. Jak widać, możliwości odzyskiwania szczegółów są na niezłym poziomie, szczególnie jeśli chodzi o odzyskiwanie informacji z cieni.

Zobacz również: 13 aparatów cyfrowych, które pamięta każdy fotograf

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy bezlusterkowców

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Czekając na Sony A9? Moje dwa lata z Sony - podsumowanie Panasonic – dwa mikrozoomy do Mikro 4/3 [test] Affinity Photo - czy Adobe ma powody do obaw? [recenzja] Leica M10 - pierwsze zdjęcia z Wetzlar Canon EOS 5D Mark IV - test trybu filmowego Canon EOS M5 - test bezlusterkowca, na którego długo czekaliśmy Fujifilm 56 mm f/1.2 APD – prawie test, czyli kadrów kilka z nowej portretówki Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART – jeśli nie rekord, to co? [test] Nikon D5600 - test lustrzanki z Wi-Fi i Bluetooth dla entuzjastów fotografii Taka mała, taka duża – dwie kulowe głowice Vanguarda [test] Olympus OM-D E-M1 Mark II - najszybszy na rynku [test] Panasonic Lumix GH5 to marzenie filmowców i technologiczny pokaz siły. Nasze pierwsze wrażenia Test Fotoksiążki od Saal Digital Olympus M. Zuiko Digital 12-100 mm f/4 IS PRO - uniwersalny profesjonalista [recenzja] Voigtländer VM 50 mm f/1.1 Nokton - bardzo jasna pięćdziesiątka, która kreuje własną rzeczywistość [test] Lomo'Instant Wide – sensowny współczesny aparat natychmiastowy czy kolejny hipsterski wymysł? Panasonic Lumix G80 jest bliziutko ideału [test] Lexar Workflow, czyli jak sobie poradzić z powodzią zdjęć (test) Stroppa – nowa marka pasków premium. Jak sprawują się w praktyce? Crumpler The Base Park - praktyczny plecak dla cyfrowych nomadów z aparatem Olympus M. Zuiko Digital 25 mm f/1.2 PRO - prawdziwa portretówka [recenzja] Nowoczesny ekosystem fotograficzny Canona. Sprawdzamy, jak działa w praktyce Wkłady Fujifilm instax mini Monochrome to gratka dla sentymentalnego minimalisty Canon EOS 5D Mark IV - test lustrzanki dla profesjonalistów

Popularne w tym tygodniu:

Canon Powershot G7X Mark III - aparat do vlogów, który mieści się w kieszeni