Na podstawie okładek NY Times widać, jak fotografia zyskiwała na popularności

Na podstawie okładek NY Times widać, jak fotografia zyskiwała na popularności

Na podstawie okładek NY Times widać, jak fotografia zyskiwała na popularności
Marcin Watemborski
23.02.2017 14:15, aktualizacja: 26.07.2022 18:37

Na filmiku, zaprezentowanym przez New York Times, można zauważyć, jak zmieniała się prasa od pierwszego wydania gazety w 1852 roku. Na początku były tylko strony wypełnione tekstem, po latach zaczęły pojawiać się fotografie – najpierw czarno-białe, później kolorowe.

Ten minutowy filmik stworzył Josh Begley. Artysta zabiera nas w podróż przez historię drukowanej prasy Stanów Zjednoczonych na przykładzie New York Times. Ten przekrój ujawnia, jak wyglądała ewolucja treści prezentowanych w gazecie. Wszystko ma swój początek w pierwszym wydaniu NY Times z 1852 roku.

Pierwszą kwestią, którą można zaobserwować, jest to, że gazeta na początku była przepełniona treścią pisaną – na pierwszej stronie nie było żadnej grafiki, ani zdjęcia, z wiadomego powodu. Fotografia była wtedy dobrem luksusowym, a technologia nie pozwalała na szybką, tanią i masową reprodukcję dzieł.

Około 31 sekundy filmiku widać, że na pierwszych stronach zaczęły pojawiać się zdjęcia. Kompozycja czołówki zaczęła się zmieniać. Fotografia stała się nowym medium informacyjnym, które stanowiło dopełnienie treści pisanej. Zdjęcia stały się pełnoprawnymi ilustracjami do artykułów.

Obraz

W 48 sekundzie możemy zaobserwować niesamowity wybuch popularności kolorowych zdjęć. „Jedynka” NY Timesa zaczęła bardziej przyciągać wzrok odbiorców. Kolorowe fotografie nie stanowiły już jedynie dopełnienia artykułu, a skłaniały do jego przeczytania. Tego typu ilustracje działają na odbiorcę bardziej emocjonalnie niż te czarno-białe lub sam tekst. To, jak ważna jest fotografia w prasie, możecie zaobserwować we współczesnych kolorowych magazynach oraz gazetach, gdzie zdecydowanie ilustracje dominują nad tekstem.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)