Surrealizm w czystej postaci to specjalność Miguela Vallinasa, co udowadnia w projekcie "Ceci n'est pas"

Kiedy zobaczyłem pierwsze zdjęcie z projektu „Ceci n’est pas” – od razu na myśl przyszedł mi Rene Magritte i jego „Syn człowieczy”. Miguel Vallinas poszedł z duchem czasu i na skrzydłach inspiracji surrealistycznym malarstwem stworzył świetną serię obrazów. To po prostu trzeba zobaczyć!

„Ceci n’est pas” oznacza tyle co „To nie jest”. Prezentowana selekcja jest zbiorem dzieł z 3-częściowej serii większego projektu Miguela Vallinasa, który rozpoczął cykl „Skins”. Bez względu na to może być ona traktowana jako osobny materiał dotyczący otoczenia, w którym żyje człowiek.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

„Ceci n’est pas” oznacza tyle co „To nie jest”. Prezentowana selekcja jest zbiorem dzieł z 3-częściowej serii większego projektu Miguela Vallinasa, który rozpoczął cykl „Skins”. Bez względu na to może być ona traktowana jako osobny materiał dotyczący otoczenia, w którym żyje człowiek.

3-cia część zmagań artysty z naturą ludzką jest konsekwentnym rozwinięciem dwóch poprzednich, w których Vallinas dekonstruuje człowieczeństwo. Początkiem dla każdego zdjęcia jest to, co prawdziwe. Z czasem natomiast ewoluuje ono w czysty surrealizm. W porównaniu do wcześniejszych serii, „Ceci n’est pas” izoluje głowę od reszty ciała, gdzie jest ona zastąpiona nieożywionymi przedmiotami, charakteryzującymi różne osoby.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

3-cia część zmagań artysty z naturą ludzką jest konsekwentnym rozwinięciem dwóch poprzednich, w których Vallinas dekonstruuje człowieczeństwo. Początkiem dla każdego zdjęcia jest to, co prawdziwe. Z czasem natomiast ewoluuje ono w czysty surrealizm. W porównaniu do wcześniejszych serii, „Ceci n’est pas” izoluje głowę od reszty ciała, gdzie jest ona zastąpiona nieożywionymi przedmiotami, charakteryzującymi różne osoby.

Cykl porusza ponownie tematykę tożsamości oraz wyborów każdego z nas. Obiekty, pokazane na górze obrazu, są reprezentacją myśli, naszej determinacji, życzeń, marzeń lub zwyczajnej codzienności. Tytuł kolekcji wywodzi się od nazwy dzieła francuskiego malarza – Rene Magritte’a, który zmienił percepcję oraz oczekiwania widza, tworząc wizualne gierki o wielorakim znaczeniu.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

Cykl porusza ponownie tematykę tożsamości oraz wyborów każdego z nas. Obiekty, pokazane na górze obrazu, są reprezentacją myśli, naszej determinacji, życzeń, marzeń lub zwyczajnej codzienności. Tytuł kolekcji wywodzi się od nazwy dzieła francuskiego malarza – Rene Magritte’a, który zmienił percepcję oraz oczekiwania widza, tworząc wizualne gierki o wielorakim znaczeniu.

Zamysł Vallinasa był jednak nieco inny – daleko od zadawania pytań odbiorcy za sprawą obrazu. Zamiast tego, artysta próbuje udzielić odpowiedzi, celując w tematykę tożsamości i akceptacji. Zamysł powstał na bazie braku akceptacji, który zmusza ludzi do analizowania tego, co widzą i kwestionowania prostoty odbioru.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

Zamysł Vallinasa był jednak nieco inny – daleko od zadawania pytań odbiorcy za sprawą obrazu. Zamiast tego, artysta próbuje udzielić odpowiedzi, celując w tematykę tożsamości i akceptacji. Zamysł powstał na bazie braku akceptacji, który zmusza ludzi do analizowania tego, co widzą i kwestionowania prostoty odbioru.

„Cecni n’est pas” zachęca widza do zastanowienia się nad tym, co jest, kim jest, kim myśli, że jest oraz nad tym, co myślą inni. Projekt uderza w tematykę ambicji i marzeń na temat własnego ja oraz zestawienia tego z realną sytuacją.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

„Cecni n’est pas” zachęca widza do zastanowienia się nad tym, co jest, kim jest, kim myśli, że jest oraz nad tym, co myślą inni. Projekt uderza w tematykę ambicji i marzeń na temat własnego ja oraz zestawienia tego z realną sytuacją.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

Zobacz również: Sposób na naturalny wygląd portretu w Photoshopie

© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Powstanie Warszawskie: 63 dni życia i walki, czyli historia fotografów Powstanie warszawskie i jego ludzie - o tym opowiada projekt "Teraz '44" "Duchy Czarnobyla” widziane przez aparat otworkowy Grzegorza Sawy-Borysławskiego Wzruszająca sesja noworodków, wykonana tuż przed odejściem jednego z nich Kolorowa jesień i dziesiątka dzieci sfotografowanych przez matkę Ptasia fotobudka - ciekawy sposób na kreatywne zdjęcia przyrody Hiroszima i Nagasaki - historia zdjęć dokumentujących ataki atomowe z 1945 roku Tafla lodu na Bajkale to kopalnia fotograficznych okazji dla śmiałków Etienne Clotis wskrzesza ikony popkultury we wspaniałym projekcie Zamarznięte mydlane bańki Pawła Załuski podbijają świat! Zobaczcie, jak wyglądały konkursy piękności w dawnym ZSRR Osobliwe przystanki z terenów byłego ZSRR Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Świetne zdjęcia, które pokazują, jak wyglądały zabawy dzieci przed tym, jak świat zdominowała współczesna technologia Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Kim jest Szarbat Gula - "afgańska dziewczyna" z portretu Steve'a McCurry? Mike Kelley i powietrzne portrety samolotów, które są jego największą pasją Potraficie dostrzec coś wyjątkowego w portretach autorstwa Yigala Ozeriego? Magia dobrego zdjęcia tkwi w oczach, zwłaszcza jak jest ich kilka par. Ireneusz "Irass" Walędzik opowiada o swoich bliskich spotkaniach z przyrodą To jeden z najstarszych podwodnych autoportretów świata. Powstał w 1899 r. i wymagał masę pracy Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Oto co się dzieje, kiedy świetny fotograf krajobrazu zabiera się za zdjęcia ślubne Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa

Popularne w tym tygodniu:

Fotograf pokazuje różnice między beztroską, a przerażającą prawdą Mathias Wasik: "Nie chcę dokumentować ulic. Chcę być na ulicy" Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K: Świetny film na tle Księżyca w pełni Zdjęcia do paszportu inaczej. Ten fotograf tworzy z nich sztukę Japonia w obiektywie Damiana Milczarka Uliczne rozmowy: Artur Pławski “A Tree Grows In…” to projekt kalifornijskiej fotografki. który przedstawia rośliny w nietypowych miejscach