Surrealizm w czystej postaci to specjalność Miguela Vallinasa, co udowadnia w projekcie "Ceci n'est pas"

Kiedy zobaczyłem pierwsze zdjęcie z projektu „Ceci n’est pas” – od razu na myśl przyszedł mi Rene Magritte i jego „Syn człowieczy”. Miguel Vallinas poszedł z duchem czasu i na skrzydłach inspiracji surrealistycznym malarstwem stworzył świetną serię obrazów. To po prostu trzeba zobaczyć!

„Ceci n’est pas” oznacza tyle co „To nie jest”. Prezentowana selekcja jest zbiorem dzieł z 3-częściowej serii większego projektu Miguela Vallinasa, który rozpoczął cykl „Skins”. Bez względu na to może być ona traktowana jako osobny materiał dotyczący otoczenia, w którym żyje człowiek.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

„Ceci n’est pas” oznacza tyle co „To nie jest”. Prezentowana selekcja jest zbiorem dzieł z 3-częściowej serii większego projektu Miguela Vallinasa, który rozpoczął cykl „Skins”. Bez względu na to może być ona traktowana jako osobny materiał dotyczący otoczenia, w którym żyje człowiek.

3-cia część zmagań artysty z naturą ludzką jest konsekwentnym rozwinięciem dwóch poprzednich, w których Vallinas dekonstruuje człowieczeństwo. Początkiem dla każdego zdjęcia jest to, co prawdziwe. Z czasem natomiast ewoluuje ono w czysty surrealizm. W porównaniu do wcześniejszych serii, „Ceci n’est pas” izoluje głowę od reszty ciała, gdzie jest ona zastąpiona nieożywionymi przedmiotami, charakteryzującymi różne osoby.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

3-cia część zmagań artysty z naturą ludzką jest konsekwentnym rozwinięciem dwóch poprzednich, w których Vallinas dekonstruuje człowieczeństwo. Początkiem dla każdego zdjęcia jest to, co prawdziwe. Z czasem natomiast ewoluuje ono w czysty surrealizm. W porównaniu do wcześniejszych serii, „Ceci n’est pas” izoluje głowę od reszty ciała, gdzie jest ona zastąpiona nieożywionymi przedmiotami, charakteryzującymi różne osoby.

Cykl porusza ponownie tematykę tożsamości oraz wyborów każdego z nas. Obiekty, pokazane na górze obrazu, są reprezentacją myśli, naszej determinacji, życzeń, marzeń lub zwyczajnej codzienności. Tytuł kolekcji wywodzi się od nazwy dzieła francuskiego malarza – Rene Magritte’a, który zmienił percepcję oraz oczekiwania widza, tworząc wizualne gierki o wielorakim znaczeniu.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

Cykl porusza ponownie tematykę tożsamości oraz wyborów każdego z nas. Obiekty, pokazane na górze obrazu, są reprezentacją myśli, naszej determinacji, życzeń, marzeń lub zwyczajnej codzienności. Tytuł kolekcji wywodzi się od nazwy dzieła francuskiego malarza – Rene Magritte’a, który zmienił percepcję oraz oczekiwania widza, tworząc wizualne gierki o wielorakim znaczeniu.

Zamysł Vallinasa był jednak nieco inny – daleko od zadawania pytań odbiorcy za sprawą obrazu. Zamiast tego, artysta próbuje udzielić odpowiedzi, celując w tematykę tożsamości i akceptacji. Zamysł powstał na bazie braku akceptacji, który zmusza ludzi do analizowania tego, co widzą i kwestionowania prostoty odbioru.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

Zamysł Vallinasa był jednak nieco inny – daleko od zadawania pytań odbiorcy za sprawą obrazu. Zamiast tego, artysta próbuje udzielić odpowiedzi, celując w tematykę tożsamości i akceptacji. Zamysł powstał na bazie braku akceptacji, który zmusza ludzi do analizowania tego, co widzą i kwestionowania prostoty odbioru.

„Cecni n’est pas” zachęca widza do zastanowienia się nad tym, co jest, kim jest, kim myśli, że jest oraz nad tym, co myślą inni. Projekt uderza w tematykę ambicji i marzeń na temat własnego ja oraz zestawienia tego z realną sytuacją.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

„Cecni n’est pas” zachęca widza do zastanowienia się nad tym, co jest, kim jest, kim myśli, że jest oraz nad tym, co myślą inni. Projekt uderza w tematykę ambicji i marzeń na temat własnego ja oraz zestawienia tego z realną sytuacją.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

Zobacz również: Zrób własny podkład do zdjęć kulinarnych

© Miguel Vallinas / www.miguelvallinas.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

”I see you”, czyli czego doświadczył Damian Chrobak w Wielkiej Brytanii [recenzja] Ludzie, którzy las nazywają domem. Fotograficzna opowieść o plemionach Lisu Moonlighting - w ciemności też jest światło National Geographic Traveler Photo Contest 2015 - Polak wśród wyróżnionych Julia Kaczorowska pokazuje, jak wyglądają „WZORY” na ciele osób z bielactwem "Fotografia to oddanie balansu między próbą zrozumienia, a tym, żeby sobie po prostu być" - mówi dokumentalista Jan Cieślikiewicz Młode żołnierki z izraelskiej armii. Portrety Michała Korty Panasonic przyzna nagrodę publiczności w konkursie Wildlife Photographer of the Year Adam Bird uchwycił w swoich konceptualnych portretach momenty ze snów Zwykły wandalizm czy współczesna sztuka? [galeria 960px] Francuskie latające domy, które opowiadają niezwykłe historie Stopklatka w prawdziwym życiu. Jezioro zamarzło w przedziwny sposób

Popularne w tym tygodniu:

Zapomniany radziecki dwupłatowiec odnaleziony na północy Polski Przepiękne maki na Śląsku. Fotograf zdążył 5 minut przed oberwaniem chmury Fotografka została mamą dzikich zwierząt. Ufają jej bezgranicznie Amerykański sen, czyli przepiękne wschody i zachody słońca nad Chicago Drono-ptak nagrywał robo-żółwia składającego kamero-jaja. Mistrzowskie ujęcia PBS Zwycięskie zdjęcie w konkursie British Ecological Society pokazuje zależność zwierząt od ludzi Audubon Photography Awards 2020, czyli genialne zdjęcia ptaków Zobacz zdjęcia super rzadkich białych nietoperzy z Kostaryki Teleskop Hubble’a sfotografował galaktykę oddaloną o 67 milionów lat świetlnych Janine Pendleton odwiedza opuszczone miejsca. Jej zdjęcia napawają grozą Randka w ciemno na sesji zdjęciowej. Ich serca zagrały razem! Japan Camera Hunter wchodzi na YouTube i ma dla was dawkę doskonałych testów