„Koń jaki jest, każdy widzi", czyli niezwykłe fotograficzne spojrzenie od dołu

Andrius Burba jest miłośnikiem zwierząt. Ten artysta potwierdza, że fotografia jest sztuką szukania nowej perspektywy. Pokazał już kiedyś, jak wyglądają koty od dołu, teraz przyszedł czas na większe zwierzęta.

"Koń jaki jest, każdy widzi", jak to pisał Benedykt Chmielowski w „Nowych Atenach”, pierwszej polskiej encyklopedii powszechnej. Ale czy naprawdę tak jest? Nie wydaje mi się, że każdy aż tak dokładnie przyjrzał się temu zwierzęciu.
© Andrius Burba / www.underlook.org

"Koń jaki jest, każdy widzi", jak to pisał Benedykt Chmielowski w „Nowych Atenach”, pierwszej polskiej encyklopedii powszechnej. Ale czy naprawdę tak jest? Nie wydaje mi się, że każdy aż tak dokładnie przyjrzał się temu zwierzęciu.

Dla tych, którzy nie wiedzą, jak dokładnie wygląda koń, Andrius Burba stworzył projekt fotograficzny, w którym koncentruje się na niecodziennej perspektywie spojrzenia na zwierzęta. Normalnie widzimy konie z przodu lub z boku, ewentualnie z perspektywy jeźdźca, ale nie sądzę, by wszyscy wiedzieli, jak wygląda końskie „podwozie”.
© Andrius Burba / www.underlook.org

Dla tych, którzy nie wiedzą, jak dokładnie wygląda koń, Andrius Burba stworzył projekt fotograficzny, w którym koncentruje się na niecodziennej perspektywie spojrzenia na zwierzęta. Normalnie widzimy konie z przodu lub z boku, ewentualnie z perspektywy jeźdźca, ale nie sądzę, by wszyscy wiedzieli, jak wygląda końskie „podwozie”.

Litewski artysta z fotografowania zwierząt od spodu zrobił sposób na życie. Były koty, teraz przyszedł czas ustrzelić większego zwierza. W projekt było zaangażowanych ponad 40 osób, które pracowały przy jego realizacji. Zanim Burba zaczął fotografować, musiał stworzyć odpowiednie warunki pracy.
© Andrius Burba / www.underlook.org

Litewski artysta z fotografowania zwierząt od spodu zrobił sposób na życie. Były koty, teraz przyszedł czas ustrzelić większego zwierza. W projekt było zaangażowanych ponad 40 osób, które pracowały przy jego realizacji. Zanim Burba zaczął fotografować, musiał stworzyć odpowiednie warunki pracy.

By sfotografować konia od dołu, Burba musiał umieścić aparat w specjalnie wykopanej dziurze, której głębokość wynosiła prawie 3 metry. Na górze fotograficznej klatki znajdowało się grube, bardzo wytrzymałe szkło, które ważyło około 400 kilogramów. To właśnie na szklanej płycie stawały 600-kilogramowe konie w specjalnych gumowanych podkowach, by nie zbiły ani nie zarysowały tafli.
© Andrius Burba / www.underlook.org

By sfotografować konia od dołu, Burba musiał umieścić aparat w specjalnie wykopanej dziurze, której głębokość wynosiła prawie 3 metry. Na górze fotograficznej klatki znajdowało się grube, bardzo wytrzymałe szkło, które ważyło około 400 kilogramów. To właśnie na szklanej płycie stawały 600-kilogramowe konie w specjalnych gumowanych podkowach, by nie zbiły ani nie zarysowały tafli.

W tym projekcie Andrius fotografował przy użyciu Nikona D810 oraz Nikkora 35 mm f/1.4. Do oświetlenia scen wykorzystał cztery głowice błyskowe Profoto Prohead Plus.
© Andrius Burba / www.underlook.org

W tym projekcie Andrius fotografował przy użyciu Nikona D810 oraz Nikkora 35 mm f/1.4. Do oświetlenia scen wykorzystał cztery głowice błyskowe Profoto Prohead Plus.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Andrius Burba / www.underlook.org

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

© Andrius Burba / www.underlook.org
© Andrius Burba / www.underlook.org
© Andrius Burba / www.underlook.org
© Andrius Burba / www.underlook.org
© Andrius Burba / www.underlook.org
© Andrius Burba / www.underlook.org
© Andrius Burba / www.underlook.org
© Andrius Burba / www.underlook.org
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Powstanie Warszawskie: 63 dni życia i walki, czyli historia fotografów Powstanie warszawskie i jego ludzie - o tym opowiada projekt "Teraz '44" "Duchy Czarnobyla” widziane przez aparat otworkowy Grzegorza Sawy-Borysławskiego Wzruszająca sesja noworodków, wykonana tuż przed odejściem jednego z nich Kolorowa jesień i dziesiątka dzieci sfotografowanych przez matkę Ptasia fotobudka - ciekawy sposób na kreatywne zdjęcia przyrody Hiroszima i Nagasaki - historia zdjęć dokumentujących ataki atomowe z 1945 roku Tafla lodu na Bajkale to kopalnia fotograficznych okazji dla śmiałków Etienne Clotis wskrzesza ikony popkultury we wspaniałym projekcie Zamarznięte mydlane bańki Pawła Załuski podbijają świat! Zobaczcie, jak wyglądały konkursy piękności w dawnym ZSRR Osobliwe przystanki z terenów byłego ZSRR Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Świetne zdjęcia, które pokazują, jak wyglądały zabawy dzieci przed tym, jak świat zdominowała współczesna technologia Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Kim jest Szarbat Gula - "afgańska dziewczyna" z portretu Steve'a McCurry? Mike Kelley i powietrzne portrety samolotów, które są jego największą pasją Potraficie dostrzec coś wyjątkowego w portretach autorstwa Yigala Ozeriego? Magia dobrego zdjęcia tkwi w oczach, zwłaszcza jak jest ich kilka par. Ireneusz "Irass" Walędzik opowiada o swoich bliskich spotkaniach z przyrodą To jeden z najstarszych podwodnych autoportretów świata. Powstał w 1899 r. i wymagał masę pracy Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Oto co się dzieje, kiedy świetny fotograf krajobrazu zabiera się za zdjęcia ślubne Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa

Popularne w tym tygodniu:

Historia kontrowersyjnej fotografii Thomasa Hoepkera, która stała się symbolem 9/11 Instagram vs. rzeczywistość. Takie zdjęcia możesz zrobić wszędzie "Atlas Piękna”. Projekt pokazujący piękno kobiet z całego świata Uliczne rozmowy: Paweł Jędrusik Dodatkowy zarobek dla fotografa (sprawdzony sposób) Uliczne rozmowy: Damian Milczarek