Na billboardach pojawiły się zdjęcia krajobrazów, które zasłaniają reklamy prawdziwym pięknem natury

Na billboardach pojawiły się zdjęcia krajobrazów, które zasłaniają reklamy prawdziwym pięknem natury

Na billboardach pojawiły się zdjęcia krajobrazów, które zasłaniają reklamy prawdziwym pięknem natury
Źródło zdjęć: © © Jennifer Bolande
Marcin Watemborski
21.03.2017 12:06, aktualizacja: 22.03.2017 14:31

Jeśli denerwują was billboardy, które blokują piękne widoki podczas wędrówek – jest na to sposób. Jennifer Bolande w ramach swojego projektu artystycznego zwróciła uwagę na poważny problem, jakim są wszechobecne reklamy.

Od 25 lutego do 30 kwietnia 2017 roku kalifornijska Coachella Valley zmienia się w miejsce ogromnych wystaw, tworzonych przez wielu interesujących artystów, których projekty dotyczą problemów na całym świecie. Festiwal Desert X ożywia gorącą pustynię i zamienia ją w piękne miejsce.

Obraz

Prezentowane prace dotykają takich tematów jak: zmiany klimatu, zanieczyszczenie środowiska, problemu kulturowe, ochrona życia plemiennego, imigranci i turystyka, a nawet gra w golfa. Na wielu ekspozycjach, otwartych i zamkniętych, można oglądać zupełnie za darmo sposób, w jaki artyści widzą dolinę.

Obraz
© © Jennifer Bolande

Artystka Jennifer Bolande podjęła się zrealizowania ambitnego projektu, w którym zastępuje reklamy z tablic zdjęciami terenu, który jest przez nie zasłaniany. Zwraca ona tym samym uwagę na problem, którym są rozprzestrzenione wszędzie reklamy.

Obraz
© © Jennifer Bolande

„Visible Distance / Second Sight” to przedsięwzięcie znane jako projekt o „znikających” billboardach. Artystka zwraca uwagę, że reklamy zasłaniają naturalne piękno krajobrazów Doliny Coachella. W projekcie chodzi o to, że po podjechaniu do reklamy w odpowiednie miejsce, obraz widziany na niej wyrównuje się z prawdziwym krajobrazem.

Taki zabieg jest nawiązaniem do reklam Burma-Shave z lat 50. Plansze były ustawione wzdłuż drogi tak, by kierowca, jadąc samochodem, mógł odczytać kolejne napisy tworzące konkretną wiadomość. Jako że projekt Belonde dotyczy Doliny Coachella, billboardy stoją wzdłuż drogi Gene Autry Trail, w samym jej sercu.

Obraz
© © Jennifer Bolande

Jednym z celów festiwalu Desert X jest przywrócenie ludziom jedności z przyrodą. Projekt Bolande zrywa z komercyjnym charakterem otoczenia i koncentruje się na więzi z naturalnym środowiskiem doliny.

Więcej informacji znajdziecie na stronie festiwalu Desert X.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)