Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G

Sony konsekwentnie rozwija system obiektywów do swoich pełnoklatkowych bezlusterkowców. Tym razem japoński koncern zaprezentował dwa szerokokątne zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G.

Sony FE 12-24 mm f/4 G / Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM

Sony FE 12-24 mm f/4 G / Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM

Jeszcze niedawno niektórzy fotografowie narzekali na dość ubogi system obiektywów do pełnoklatkowych korpusów Sony. Jednak Sony nie odpuszcza i po ciekawych portretówkach prezentuje kolejne obiektywy, tym razem szerokokątne zoomy, które są dedykowane do pełnoklatkowych bezlusterkowców.

Sony FE 16–35 mm f/2.8 GM

Pierwszy z nich to Sony FE 16–35 mm f/2.8 GM, czyli jasny obiektyw szerokokątny uzupełniający zoomy f/2.8 o ogniskowych 24–70mm i 70–200 mm z linii GM. Obiektyw tego typu często gości w torbie zawodowych fotografów i jest jednym z ulubionych szkieł do krajobrazu czy architektury.

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM

W konstrukcji optycznej wykorzystano pięć soczewek asferycznych, w tym dwie opracowane przez Sony soczewki XA (extreme aspherical). Redukują one aberracje i zapewniają maksymalną rozdzielczość w całym zakresie ustawień ogniskowej i przysłony. Na szczególną uwagę w nowym obiektywie Sony FE 16–35 mm f/2.8 GM zasługuje przednia soczewka XA — największa ze wszystkich wprowadzonych dotąd do produkcji. Dwie soczewki ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) ograniczają z kolei aberrację chromatyczną, a powłoka Sony Nano AR tłumi wewnętrzne odbicia, nadając obrazowi maksymalny kontrast i wyrazistość. Zastosowana w obiektywie 11-listkowa przysłona ma kształt niemal idealnego koła w całym zakresie ustawień, a jej połączenie ze wspomnianą już soczewką XA umożliwia ostre odwzorowanie głównego motywu i piękne, miękkie rozmycie tła.

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM

Lista wyposażenia obejmuje również dwa silniki DDSSM (Direct Drive Super Sonic Wave Motor), które współtworzą szybujący mechanizm nastawiania ostrości i zapewniają jego szybką oraz cichą pracę. Taka konstrukcja ma się znakomicie sprawdzać zarówno przy fotografowaniu jak i filmowaniu. Obiektyw Sony FE 16–35 mm f/2.8 GM jest również odporny na pył i wilgoć. Zawierająca fluor powłoka przedniej soczewki przeciwdziała gromadzeniu się kurzu i tłuszczu oraz ułatwia ich usuwanie. Na obiektywie znajduje się również personalizowany przycisk blokady ostrości. Obiektyw będzie dostępny od sierpnia w cenie około 9000 zł.

Sony FE 12–24 mm f/4 G

Drugi zaprezentowany obiektyw to najszerszy obiektyw systemowy do bezlusterkowców Sony FE 12–24 mm f/4 G. Do napędu autofokusu obiektyw wykorzystuje silnik DDSSM (Direct Drive Super Sonic Wave Motor), który zapewnia szybką oraz cichą pracę. Obiektyw oferuje wewnętrzne ogniskowanie, więc przenia soczewka nie porusza się podczas ostrzenia, co jest przydatne np. podczas filmowania.

Sony FE 12-24 mm f/4 G

Obiektyw podobnie jak 16–35 mm f/2.8 GM jest odporny na pył i wilgoć i oferuje powłokę Nano AR, która tłumi wewnętrzne odbicia, co jest bardzo ważne przy obiektywach szerokokątnych. Obiektyw oferuje 7-listkową przysłonę z zaokrąglonymi listkami. Użytkownik ma także do dyspozycji personalizowany przycisk blokady ostrości oraz przełącznik trybu ostrości. W konstrukcji optycznej wykorzystano cztery soczewki asferyczne, jeden element Super ED i trzy ED. Obiektyw wyróżnia się też niedużą wagą, zaledwie 565 g. Obiektyw będzie dostępny od sierpnia w cenie około 7000 zł.

Sony FE 12-24 mm f/4 G
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Nikon ma problemy z produkcją. To powód wstrzymania dostaw obiektywów Trojan dodawany do ramek Samsunga Nowe obiektywy dla filmowców Samyang Xeen: 14 mm T3.1 oraz 35 mm T1.5 Polaroid Snap Touch - natychmiastowa cyfrówka z dotykowym ekranem Yongnuo prezentuje obiektyw YN 60 mm f/2 Macro Wojna na czułość ISO - D3x, A900 i 5D MkII Ricoh Theta SC - nowa kamerka sferyczna Full HD w stylowej odsłonie Miniaturowy aparat Minox DSC - idealny dla szpiega Nikon 1 J5 - bezlusterkowiec z 20 kl./s, filmami 4K i dotykowym ekranem Kodak wycofuje się z produkcji aparatów Olympus PEN E-PL1 - znamy polskie ceny Niższe ceny Nikona D80

Popularne w tym tygodniu:

Sony ZV-E10 to wszystko, czego potrzebuje współczesny wloger Igrzyska Olimpijskie w Tokio fotograficznym okiem. Stoisko Nikona zapiera dech w piersi Nie tylko Canon EOS R3 pojawił się na Olimpiadzie. Jest też Nikon Z9! Canon EOS R3, 30 kl./s i skateboarding na Igrzyskach Olimpijskich Canon EOS R3 dostrzeżony na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio. Fotograf zdradza pierwsze wrażenia Canon EOS R3 będzie miał rozdzielczość 24 Mpix. Ujawniły to pliki z Igrzysk Olimpijskich Sztuczna inteligencja prawdę ci powie. Te kamery badają zadowolenie ludzi Tamron pracuje nad pierwszym obiektywem do Fujifilm X. Spełni oczekiwania użytkowników?