Dzięki Laowa Magic Format Converter oszczędzicie na obiektywach do Fujifilm GFX 50s

Jakiś czas temu miał premierę cyfrowy średni format Fujifilm GFX 50s, który szybko zyskał sobie przychylność polskich użytkowników ze względu na ergonomię, jakość obrazu oraz niewygórowaną cenę. Jednak wciąż brakuje do niego dobrych obiektywów, a systemowe szkła są piekielnie drogie. Oto rozwiązanie tego problemu.

Fujifilm GFX 50s jest rewolucją na rynku konsumenckich średnioformatowych aparatów cyfrowych. Kosztuje niespełna 30 tysięcy złotych, jest ładny, ”przyciskologia” się zgadza, a jakość obrazu urywa… głowę. Jednak póki co wachlarz obiektywów do tego systemu to zaledwie mały wachlarzyk.

Póki co są dostępne tylko trzy obiektywy: GF 63 mm f/2.8 R WR, GF 120 mm f/4 R LM OIS WR Macro oraz GF 32–64 mm f/4 R LM WR. Na dodatek ich cena zwala z nóg, ponieważ musimy zapłacić za nie kolejno: 6999 PLN, 12799 PLN i 10999 PLN. W kolejce kolejne szkła czekają na swoją premierę.

Z pomocą przychodzi firma Laowa, znana z tworzenia nietypowych obiektywów i rozwiązań fotograficznych. Stworzyła ona wyjątkowy adapter, dzięki któremu będziemy mogli podłączyć do GFX-a obiektywy z aparatów małoobrazkowych i nie będziemy musieli zmagać się z irytującą winietą. Ta wada optyczna wynika z tego, że szkła do formatu 35 mm mają zdecydowanie mniejsze pole obrazowania.

Konstrukcja optyczna Laowa Magic Format Converter działa w interesujący sposób. Adapter powiększa pole obrazowania podłączonego obiektywu, lecz niestety dzieje się to kosztem przycięcia światła o 1 przysłonę. Ale wiecie, co jest super? To, że obiektywy nie będą winietowały i będziemy mogli się cieszyć doskonałymi konstrukcjami optycznymi innych producentów.

Laowa 24 mm f/14 Replay 2x Macro — zanurz się w świecie makro

Jeżeli chcecie się dosłownie zanurzyć w świecie makro, to zapraszamy na przykładowe filmiki wykonane bardzo nietypowym obiektywem Laowa 24 mm f/14…

Crop factor w przypadku tego akcesorium wynosi x1,4, lecz ze względu na mnożnik matrycy x0,79 nie zauważymy tego w specjalnie drastyczny sposób. Problemem, z którym będziemy jednak musieli się pogodzić, jest to, że niestety szkła małoobrazkowe nie są przystosowane do większych formatów i nasze zdjęcia polecą na rozdzielczości.

Adapter ma trafić do sklepów w lipcu 2017 roku i będzie dostępny z mocowaniami do obiektywów Nikon oraz Canon. Pamiętajcie o tym, że z tymi bagnetami jest produkowane wiele obiektywów firm niezależnych, jak Sigma 35 mm g/1.4 ART czy inne. Niestety, nie znamy jeszcze ceny urządzenia.

Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Nikkor Z 20 mm f/1.8 S – jasny szerokokątny obiektyw z pięknym bokehem Fujifilm GFX 50R, czyli najtańszy cyfrowy średni format na rynku już niedługo Aktualizacja Canona 50D Samsung NX2000 - bezlusterkowiec obsługiwany dotykowo Zorza polarna w jakości 4K nagrana bezlusterkowcem Sony A7S 10 kl./s, czyli Sony A55 niczym karabin maszynowy [wideo] Reporterski zoom Tamron 17-35 mm f/2.8-4 będzie dostępny do Canonów i Nikonów Kamery i aparaty – na co stawia Samsung w nowym roku? [galeria i wywiad] Znamy polskie ceny najnowszych filtrów UV i polaryzacyjnych Hoya DLSR Controller - steruj swoim canonem za pomocą komórki Rollei: kompakty proste i jeszcze prostsze Canon EF 100mm f/2.8L Macro z hybrydową stabilizacją obrazu

Popularne w tym tygodniu:

Nikon Z6 II i Nikon Z7 II: Podwójne procesory i 2 sloty kart pamięci Fujifilm X-S10 – kompaktowe rozmiary, niesamowita stabilizacja i mnóstwo funkcji Czy zobaczymy globalną migawkę i Quad-Pixel AF w nowych aparatach Canona? Wyciekła roadmapa Canona. Na tapecie 16 nowych obiektywów RF! Canon PowerShoot Zoom to aparat jak luneta. Pozwoli na znaczne zbliżenia Canon Speedlite EL-1: Pierwsza lampa z symbolem L dla profesjonalistów Nikon Z9: Wypłynęła specyfikacja nadchodzącego flagowca Canon EOS M50 Mark II: Mało nowości, ale kilka usprawnień DJI RS 2 oraz DJI RSC 2 – nowe gimbale z 3-osiową stabilizacją i innymi bajerami Fujinon XF 10-24 mm f/4 R OIS WR – odporny obiektyw UWA dla profesjonalistów