Panasonic Lumix GH5 - Mikro Cztery Trzecie z profesjonalnym zacięciem [test]

Panasonic GH5 to flagowy korpus Panasonika w systemie Mikro Cztery Trzecie, który słynie z możliwości filmowych. Tym razem sprawdziliśmy, jak GH5 radzi sobie jako aparat z profesjonalnym zacięciem.

Panasonic Lumix GH5

Panasonic Lumix GH5 (© MF)

Ten artykuł ma 6 stron:

Specyfikacja i opis

Panasonic Lumix GH5 to napakowany najnowszymi technologiami flagowy korpus Panasonika. Poza bezkonkurencyjnymi możliwościami wideo, GH5 oferuje magnezowy, uszczelniony korpus, 20,3-megapikselową matrycę Live MOS bez filtra dolnoprzepustowego, którą obsługuje nowy procesor obrazu Venus Engine, GH5 pozwala na fotografowanie z czułościami ISO 200–25600 z rozszerzeniem o ISO 100.

Panasonic Lumix GH5

Panasonic Lumix GH5 obiecuje też zawrotną szybkość działania autofokusu nawet poniżej 0,05 s. Autofokus oparty na detekcji kontrastu wspomaga się technologią DFD (Depth From Defocus). Technologia DFD, czyli uzyskanie głębi obrazu, dzięki zmniejszeniu ostrości, oblicza odległość od fotografowanego obiektu poprzez porównanie 2 zdjęć z różnymi poziomami ostrości.

Nowy procesor obrazu Venus Engine jest w stanie przetwarzać sygnały cyfrowe z ogromną prędkością, odpowiadającą nawet 480 kl./ s., co pomaga osiągnąć większą dokładność przy zachowaniu minimalnego błędu detekcji ruchu, co daje wyższą tolerancję śledzenia ruchomych obiektów. Dodatkowo GH5 wykorzystuje czujnik ruchu, który przewiduje ruch fotografowanego obiektu. Zwiększono też liczbę obszarów ostrości z 49 do 225. Nie wspominając o możliwościach dostosowania autofokusu do sposobu fotografowania.

Panasonic Lumix GH5

Panasonic Lumix GH5 umożliwia fotografowanie z prędkością zdjęć seryjnych do 12 kl./s w trybie pojedynczego autofokusu oraz 9 kl./s w trybie ciągłym. Poza tym do dyspozycji mamy jeszcze zdjęcia seryjne 6K z prędkością 30 kl./s oraz 4K 60 kl./s. W jakości FHD do dyspozycji mamy filmy w zwolnionym tempie — 180 kl./s.

Bardzo interesującym rozwiązaniem w aparacie Panasonic Lumix GH5 jest system Dual I.S. 2, który łączy w sobie 5-osiową stabilizację matrycy w korpusie oraz 2-osiową stabilizację w obiektywie. Według producenta stabilizacja ma pozwalać na wydłużenie ekspozycji nawet o 5 EV. Mnie udało się na najdłuższej ogniskowej ustrzelić kod kreskowy ze stabilizacją i czasem o 4 EV dłuższym niż bez stabilizacji, co jest bardzo dobrym rezultatem.

Zobacz również: Sony A99 - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Thule Covert DSLR - plecak miejski z pięknym wzornictwem [recenzja] Fujifilm X-T10 - zdjęcia przykładowe i porównanie szumów Canon EOS RP - budżetowy aparat wcale nie musi być zły [TEST] Nikon Coolpix L110 - test Canon EOS 6D Mark II - test następcy popopularnej pełnoklatkowej lustrzanki Sony Cybershot DSC QX-100 - jeszcze nie teraz [test] "Górskie wyprawy fotograficzne" Karola Nienartowicza w naszych rękach Superzoom wagi ciężkiej, czyli Sony FE 24-240 mm f/3,5-6,3 [test] Samsung Galaxy K Zoom - zdjęcia testowe Panasonic Lumix GF-1 - TEST cz.1 Test jakości zdjęć iPhone'a 6s. Czy Apple nadal jest królem fotograficznych smartfonów? Sigma 24-35 mm f/2 Art - czy jest w stanie zastąpić trzy stałki? [recenzja]

Popularne w tym tygodniu:

Canon EOS 90D: Kilka chwil z zaawansowaną lustrzanką APS-C [recenzja] Sony RX100 VII w podróży - recenzja i zdjęcia przykładowe Fujifilm X-Pro3 – analogowe doświadczenie w cyfrowej erze [pierwsze wrażenia]