Panasonic Lumix GH5 - Mikro Cztery Trzecie z profesjonalnym zacięciem [test]

Panasonic GH5 to flagowy korpus Panasonika w systemie Mikro Cztery Trzecie, który słynie z możliwości filmowych. Tym razem sprawdziliśmy, jak GH5 radzi sobie jako aparat z profesjonalnym zacięciem.

Panasonic Lumix GH5

Panasonic Lumix GH5 (© MF)

Ten artykuł ma 6 stron:

Specyfikacja i opis

Panasonic Lumix GH5 to napakowany najnowszymi technologiami flagowy korpus Panasonika. Poza bezkonkurencyjnymi możliwościami wideo, GH5 oferuje magnezowy, uszczelniony korpus, 20,3-megapikselową matrycę Live MOS bez filtra dolnoprzepustowego, którą obsługuje nowy procesor obrazu Venus Engine, GH5 pozwala na fotografowanie z czułościami ISO 200–25600 z rozszerzeniem o ISO 100.

Panasonic Lumix GH5

Panasonic Lumix GH5 obiecuje też zawrotną szybkość działania autofokusu nawet poniżej 0,05 s. Autofokus oparty na detekcji kontrastu wspomaga się technologią DFD (Depth From Defocus). Technologia DFD, czyli uzyskanie głębi obrazu, dzięki zmniejszeniu ostrości, oblicza odległość od fotografowanego obiektu poprzez porównanie 2 zdjęć z różnymi poziomami ostrości.

Nowy procesor obrazu Venus Engine jest w stanie przetwarzać sygnały cyfrowe z ogromną prędkością, odpowiadającą nawet 480 kl./ s., co pomaga osiągnąć większą dokładność przy zachowaniu minimalnego błędu detekcji ruchu, co daje wyższą tolerancję śledzenia ruchomych obiektów. Dodatkowo GH5 wykorzystuje czujnik ruchu, który przewiduje ruch fotografowanego obiektu. Zwiększono też liczbę obszarów ostrości z 49 do 225. Nie wspominając o możliwościach dostosowania autofokusu do sposobu fotografowania.

Panasonic Lumix GH5

Panasonic Lumix GH5 umożliwia fotografowanie z prędkością zdjęć seryjnych do 12 kl./s w trybie pojedynczego autofokusu oraz 9 kl./s w trybie ciągłym. Poza tym do dyspozycji mamy jeszcze zdjęcia seryjne 6K z prędkością 30 kl./s oraz 4K 60 kl./s. W jakości FHD do dyspozycji mamy filmy w zwolnionym tempie — 180 kl./s.

Bardzo interesującym rozwiązaniem w aparacie Panasonic Lumix GH5 jest system Dual I.S. 2, który łączy w sobie 5-osiową stabilizację matrycy w korpusie oraz 2-osiową stabilizację w obiektywie. Według producenta stabilizacja ma pozwalać na wydłużenie ekspozycji nawet o 5 EV. Mnie udało się na najdłuższej ogniskowej ustrzelić kod kreskowy ze stabilizacją i czasem o 4 EV dłuższym niż bez stabilizacji, co jest bardzo dobrym rezultatem.

Zobacz również: Jak zrobić obrotową platformę do ciekawych zdjęć poklatkowych?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

QNAP TS-451A - domowy NAS dedykowany fotografom [test] Canon EOS 5Ds i 5DS R - pierwsze wrażenia prosto z premiery Samsung NX10 - TEST część 2 The New iPad - czy może być przydatnym narzędziem dla fotografa? Sony A7R Mark II - pierwszy, bezkompromisowy bezlusterkowiec na rynku [test] Panasonic Lumix LX5 ? test [część 1] Sony A7R III - wszystko, co o nim wiemy. Pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe TEST: Wół roboczy á la Tamron, czyli SP 24-70 mm F/2.8 Di VC USD G2 Fujifilm X-E3 - nasze pierwsze zdjęcia przykładowe iPhone 6 - świetny aparat ze sprytnie ukrytymi wadami [test] Fujifilm X-Pro2 - test flagowca łączącego tradycję z nowoczesnością Sony RX100 III - małe jest jeszcze lepsze [test]

Popularne w tym tygodniu:

Sony A7S III: Czy to naprawdę technologiczny majstersztyk?