Panasonic Lumix GH5 - Mikro Cztery Trzecie z profesjonalnym zacięciem [test]

Ten artykuł ma 6 stron:

Fotografowanie w praktyce

Muszę przyznać, że fotografowanie GH5 bardzo przypadło mi do gustu, a z niedawno zaprezentowanym obiektywem Leica DG Vario-Elmarit 12–60 mm f/2.8–4 jest to bardzo uniwersalny zestaw, który naprawdę pozwala bawić się fotografią. Aparat, mimo że jest jednym z większych korpusów Mikro Cztery Trzecie, dobrze leży w dłoniach i pozwala na wygodną obsługę.

Wizjer jest odsunięty do tyłu, dzięki czemu można do niego dobrze przyłożyć oko. Obraz w nim wyświetlany jest rewelacyjny, duży, wyraźny i kontrastowy, nie można też narzekać na odświeżanie, nawet w trybie seryjnym opóźnienie nie jest duże i fotografuje się nim prawie identycznie jak lustrzanką, więc jestem pod wrażeniem.

Panasonic Lumix GH5

Wydajność, szybkość i bateria

Panasonic GH5 jest gotowy do działania po niecałych 0,8 s łącznie z wyostrzeniem i zrobieniem zdjęcia, więc nie ma na co narzekać. Nie ma też problemów z szybką obsługą funkcji, menu i odtwarzania. Panasonic Lumix GH5 umożliwia fotografowanie z prędkością zdjęć seryjnych do 12 kl./s w trybie pojedynczego autofokusu oraz 9 kl./s w trybie ciągłym. Poza tym do dyspozycji mamy jeszcze zdjęcia seryjne 6K z prędkością 30 kl./s oraz 4K 60 kl./s. Mnie udało się wycisnąć 9 kl./s, w czasie których aparat nie ma problemów z długością serii. Nie udało mi się osiągnąć 12 kl./s, podejrzewam, że jest to spowodowane jeszcze przedprodukcyjną wersją oprogramowania, które miał wgrane testowany korpus.

Nowa funkcja 6K PHOTO daje możliwość fotografowania z prędkością 30 kl./s z możliwością wyboru klatki z najlepszym ujęciem z serii 6K  -  odpowiednik około 18-megapikselowego zdjęcia. Zaktualizowano również funkcję 4K PHOTO, umożliwiając zapis z prędkością 60 kl./s w rozdzielczości odpowiadającej zdjęciom 8-megapikselowym.

Autofokus

Jestem pod dużym wrażeniem systemu autofokusu zastosowanego w GH5, w dobrym oświetleniu aparat ostrzy właściwie natychmiast po wciśnięciu spustu migawki i spokojnie wyrabia się w czasie poniżej 0,05 s. W słabszym świetle wspomaga się mocną pomarańczową diodą i ostrzy w około 0,2–0,4 s, w ciemności ostrzy jeszcze dłużej, ale trafia z ostrością.

Ciągły autofokus przetestowałem, fotografując nadjeżdżające z naprzeciwka samochody z prędkością około 60 km/h. Z 240 zdjęć, jakie wykonałem, nietrafionych było tylko kilka klatek, więc ze śledzeniem jednostajnie zbliżających się obiektów GH5 nie ma problemów, a dzięki połączeniu z trybem seryjnym 9 kl./s można już pobawić się w szybką reporterkę.

Bateria
Przy fotografowaniu seriami można z GH5 wycisnąć nawet 500 klatek, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na bezlusterkowca. Oczywiście w porównaniu z profesjonalnymi lustrzankami jest to nadal około połowa, jednak wizjer elektroniczny musi pochłonąć więcej energii niż optyczny. Bateria GH5 zazwyczaj wystarcza na jeden dzień fotografowania, chociaż przy dniu profesjonalnego fotografowania wyposażyłbym się w dodatkowy akumulator albo pionowy uchwyt.

Zobacz również: Wideotest Sony NEX-6

Panasonic Lumix GH5

Funkcje dodatkowe

GH5 oferuje także łączność z Bluetooth i Wi‑Fi, co zapewnia większą elastyczność przy przesyłaniu zdjęć na urządzenia mobilne. Po połączeniu aparatu ze smartfonem lub tabletem przy użyciu dedykowanej aplikacji Panasonic Image App, możemy przesyłać zdjęcia, także automatycznie oraz fotografować zdalnie ze zmianą właściwie wszystkich parametrów.

Panasonic Lumix GH5, aplikacja Image App

Podczas testu łączności Wi-Fi, GH5 zapewniał stabilne połączenie, które pozwala na sprawne fotografowanie, co nie jest takie oczywiste przy Wi-Fi. Widać jednak większą wydajność pasma 5 GHz, w stosunku do konwencjonalnego pasma 2,4 GHz.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

2 miesiące z Fujifilm X100F. Zabrałem go do Chin i pokochałem [test] Trzydzieści pięć milimetrów najlepszej klasyki dla bezlusterkowców - Zeiss Biogon ZM 35 mm f/2 Torba Cosyspeed Camslinger 160, czyli Wyatt Earp się kłania! (test) Instax Square SQ10 - byliśmy na imprezie Instaxa. Oto nasze pierwsze wrażenia Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G - zdjęcia przykładowe wykonane A9 i pierwsze wrażenia Eizo CG2420 - świetne parametry i rewelacyjne wyniki [test] Panasonic Lumix FZ82 – jak Legoland długi i szeroki [test] Canon EOS 77D - zaawansowana lustrzanka dla pasjonatów [test] Torba i plecak Benro Cool Walker - pojemnosć i wygoda w przystępnej cenie [test] Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 – obiecanki, wcale nie cacanki! [test] Panasonic Lumix GH5 - pierwsze zdjęcia przykładowe Sony A9 - pierwsze zdjęcia z profesjonalnego bezlusterkowca, który ma prędkość aż 20 kl./s Niewielki może bardzo dużo! Voigtländer Nokton 50 mm f/1,5 Philips Brilliance 275P - fotograficzne 27 cali w rozdzielczości 5K [test] Sony A9 - pierwsze wrażenia po premierze. Czy bezlusterkowiec dorówna profesjonalnym lustrzankom? Samsung Galaxy S8, S7 oraz iPhone 7. Który robi lepsze zdjęcia? Panasonic Lumix GX800 - Mikro Cztery Trzecie w pełnym tego słowa znaczeniu [test] Fujifilm instax mini 9 w naszych rękach. Sprawdzamy nowinki Tak działa Photler - polski serwis do tworzenia stron dla fotografów [recenzja] QNAP TVS-882ST - test profesjonalnego, wydajnego urządzenia NAS dla fotografów i filmowców House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] Hasselblad X1D to ekskluzywny średnioformatowy bezlusterkowiec z centralną migawką [test]

Popularne w tym tygodniu:

Fujifilm X-E3 - nasze pierwsze zdjęcia przykładowe Feiyu Tech A2000 - wideotest nowego gimbala z dalekiego wschodu