Nadchodzi Affinity Photo na iPada. Czy to najbardziej zaawansowany mobilny edytor zdjęć?

Mamy nowe, interesujące narzędzie do obróbki zdjęć na iPadach. Oto Affinity Photo w wersji mobilnej, który bazuje na tym samym silniku, co wersja desktopowa.

O Affinity Photo w wersji desktopowej jest głośno od dawna. Finalną wersję na Maki testowaliśmy dla was pół roku temu. Affinity Photo w wersji na iPada pojawił się dopiero teraz — w dniu konferencji Apple WWDC 2017 i premiery nowych iPadów Pro. Program można już kupić w App Store. Cena nie jest niska i wynosi 19,90 dolarów (prawie 94,99 zł) i to w promocji. Normalnie za Affinity Photo na iPada trzeba będzie zapłacić 29,90 dolarów (ok. 120 zł). Z aplikacji mogą skorzystać posiadacze tabletów iPad Air 2, iPad (wersja 2017 z procesorem A9) oraz iPadów Pro.

Nowa aplikacja do obróbki zdjęć bazuje na silniku wykorzystywanym w desktopowej wersji programu

W wersji mobilnej dostosowano interfejs do iPada i jego ekranu dotykowego, funkcji gestów, a także rysika Apple Pencil. Jak zapewnia producent, takie podejście ma gwarantować "zupełnie nowy sposób interakcji ze zdjęciami podczas obróbki na iPadzie".

Czy Affinity Photo rzeczywiście odmieni sposób pracy ze zdjęciami na iPadzie i zachęci fotografów do obróbki swoich prac na tabletach?

W teorii wygląda, że jest na to spora szansa. Desktopowa wersja programu Affinity Photo była zapowiadana jako alternatywa dla Adobe Lightroom czy Photoshopa. Jak wykazał Jakub Kaźmierczyk, to udany program dla entuzjastów, chociaż osobiście uważam, że nie jest profesjonalnym zamiennikiem aplikacji Adobe.

Twórcy programu z firmy Serif zapowiadają, że ich aplikacja może edytować zdjęcia RAW oraz pliki PSD. Znajdziemy w niej takie narzędzia, jak dodge, burn, klonowanie, liquify czy content-aware i frequency separation. Nie zabrakło również podstawowych funkcji, jak praca na kanałach, maskach, warstwach, krzywych, poziomach, a także zmiana balansu bieli, kontrastu, świateł, cieni. Interesująco zapowiada się możliwość łączenia panoram czy edycji zdjęć sferycznych. Warto podkreślić, że tych wszystkich zmian możemy dokonywać bez trwałego niszczenia oryginalnego zdjęcia, czyli podobnie, jak w np. Photoshopie.

Wspólny silnik wersji desktopowej i mobilnej Affinity Photo umożliwia pełną kompatybilność edycji zdjęć w obu programach — na komputerze i tablecie

Dodatkowo mamy też możliwość korzystania ze wspólnej historii edycji. A zatem możemy zacząć pracę na komputerze, zapisać zdjęcie w chmurze, następnie dokończyć obróbkę fotografii na iPadzie, leżąc na kanapie. Takie rozwiązanie może też potencjalnie przydać się, kiedy jesteśmy w podróży z iPadem i potrzebujemy dokonać pilnych lub drobnych zmian na plikach dostępnych w naszej chmurze i wysłać dalej np. do klienta czy po prostu na Facebooka.

Affinity Photo na iPada zapowiada się naprawdę interesująco. Jestem bardzo ciekawy czy w praktyce appka sprawdza się równie dobrze, co na pięknej prezentacji Apple. Tymczasem zobaczcie oficjalne filmy promujące program.

Zobacz również: Jak najlepiej wykorzystać presety z Adobe Lightroom?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców Samyang 35 mm f/2.8 nieduża, jasna stałka z mocowaniem Sony E Pinhole Pro - obiektyw otworkowy ze zmienną średnicą otworka Szerokokątny, ultraszerokokątny oraz rybie oko - czyli nowe, ciekawe obiektywy od Nikona Nikon Coolpix W300 - twardy zawodnik na wakacje z filmami 4K QNAP TVS-882ST3 - NAS z możliwością łatwego przesyłania filmów 4K na żywo Arsenal – asystent fotografa ze sztuczną inteligencją i ogromnym wachlarzem możliwości Dzięki Laowa Magic Format Converter oszczędzicie na obiektywach do Fujifilm GFX 50s Ricoh WG-50 - odporny kompakt z diodami do makro dla aktywnych DJI Spark - dron, na którego lepiej nie machać ręką WD Red 10TB NAS i Red Pro 10TB - nowe, pojemne dyski od WD dedykowane do NAS-ów Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G Olympus TG-5 - twardy kompan wakacyjnych podróży Nowy tryb śledzenia oczu w Sony A9 zadziwia dokładnością Profoto B1X - nowa, plenerowa lampa błyskowa dla profesjonalistów Fujifilm X-T2 – test trybu filmowego Phase One IQ3 100MP Achromatic - czyli nowa czarno-biała średnioformatowa przystawka na rynku GP ReCyko+ Pro Photo Flash to akumulatory, które powstały w błysku fleszy Dlaczego Retina nie jest dobra dla fotografa? Laowa 7.5 mm f/2 - super szerokokątny obiektyw do systemu Mikro Cztery Trzecie Aurora Aperture pokazuje niesamowity, 16-stopniowy, tylny filtr ND do systemu Canona YI 360 VR - osobista kamera do filmów sferycznych 5,7K i streamingu 2,5K DJI i Hasselblad znowu razem. Oto latający średni format ze 100 Mpix na pokładzie Dell UltraSharp 27 to ich pierwszy monitor 4K z HDR i Adobe RGB

Popularne w tym tygodniu:

Colorspike nowe podejście do tworzenia kreatywnych efektów oświetleniowych Koniec z pudełkowym Lightroomem. Oto zupełnie nowy Lightroom CC bazujący na chmurze Canon G1X Mark III - aparat kompaktowy z matrycą w rozmiarze APS-C i AF jak w lustrzance Leica Thambar-M 90 mm f/2.2 - powrót na rynek obiektywu, który daje bajkowe rozmycie Yashica Y35 - powrót legendy do świata fotografii cyfrowej Nikon D850 – producent opublikował listę rekomendowanych obiektywów Quadralite Reporter 200 TTL - studio fotograficzne w lampie reporterskiej DJI Zenmuse X7 - pierwsza kamera Super 35 mm do filmów lotniczych z drona QNAP TS-453BT3 – czterordzeniowy, czterozatokowy NAS z Thunderbolt 3 dla cyfrowych twórców Samyang AF 35 mm f/1.4 FE do systemu Sony E. Szeroki kąt z autofokusem i w dobrej cenie Aputure Light Storm 300D to najmocniejsza lampa LED na rynku Milvus 25mm f/1.4 - jasny, manualny szeroki kąt do pełnoklatkowych lustrzanek