Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD G2 - uniwersalny profesjonalista w dobrej cenie

Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD G2 to nowy, uniwersalny i jasny zoom do pełnoklatkowych lustrzanek. Obiektyw nie tylko ma zupełnie nowy wygląd, ale oferuje też wydajniejszą stabilizację, szybszy AF czy uszczelnienia.

Różnicę w porównaniu do zaprezentowanego w 2012 roku poprzednika widać gołym okiem

Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 (model A032) ma nową obudowę, która wyraźnie nawiązuje do nowych obiektywów tego producenta. Nie tylko o wzornictwo tu jednak chodzi. Obiektyw dysponuje 7 uszczelnieniami dającymi fotografowi duży komfort pracy w trudnych warunkach atmosferycznych. Jak podaje producent:

Model A032 został zaprojektowany w oparciu o nowe kryteria jakości konstrukcji optycznej, elementów mechanicznych i projektu zewnętrznego. Tamron dzięki nowym metodom zarządzania systematycznie zwiększa jakość procesów projektowania i produkcji oferując produkty z coraz większą precyzją i jakością.

Tamron

Budowa optyczna jest bardzo zaawansowana

Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 ma aż 17 soczewek ułożonych w 12 grupach. Są wśród nich 2 elementy XR (wysoki współczynnik załamania), 3 elementy LD (niskodyspersyjne), 3 elementy GM (asferyczne) i jedna soczewka hybrydowo-asferyczna. Producent zastosował także powłoki wykonane w technologii eBAND, która łączy warstwę nano-strukturalną o bardzo małym współczynniku załamania światła z konwencjonalnymi powłokami wielowarstwowymi dającymi łącznie doskonałą skuteczność antyrefleksyjną. Dodatkowo na przedniej soczewce nałożono specjalną powłokę fluorową, która ułatwia usuwanie odcisków palców, zabrudzeń, smug lub wody.

Nowy zoom ma mieć także o wiele szybszy i precyzyjniejszy autofokus. Jak podaje producent, ma na nią wpływ najnowszy podwójny procesor MPU, który odpowiedzialny jest za cały system sterowania obiektywu włącznie z kompensacją drgań i silnikiem USD. W dodatku, Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 jest też kompatybilny z urządzeniem Tap-in Console, przy pomocy którego użytkownik może aktualizować oprogramowanie obiektywu, a także precyzyjnie skalibrować pracę systemów AF i VC.

Jeden dzień w Budapeszcie z obiektywem Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD [recenzja]

35mm to dla wielu legendarna ogniskowa. Pierwsza myśl, kiedy dostajesz taki obiektyw do testów — wewnętrzny perfekcjonista mówi: „Przecież nie możesz…

To może być interesująca alternatywa dla systemowych zoomów

Obiektywy typu 24–70 mm f/2.8 to chyba najbardziej podstawowy i popularny zoom do lustrzanek (może poza prostymi zoomami dodawanymi do zestawów). Tego typu szkła są bardzo uniwersalne — dobrze sprawdzają się przy fotografii krajobrazów, architektury, reportażu czy nawet niektórych rodzajach portretu. Nic więc dziwnego, że na rynku mamy do wyboru kilka tego typu modeli różnych producentów.

Zobacz również: Wideotest Nikona D600

Najdroższe są szkła systemowe: Nikkor 24–70 mm f/2.8 G ED AF-S kosztuje ok. 8000 zł, a Canon EF 24–70 mm f/2.8 L II USM ok. 8300 zł. Możemy też sięgnąć po obiektywy firm trzecich, które są zdecydowanie tańsze. I tak nieduża Sigma 24–70 mm f/2,8 EX DG MACRO to wydatek ok. 3000 zł, a potężna Tokina AT-X 24–70 mm f/2.8 PRO FX kosztuje ok. 5000 zł. Możemy też sięgnąć po wspomnianego na początku poprzednika, czyli Tamrona 24–70 mm f/2.8 Di VC USD, który w Polsce można kupić za ok. 4000 zł. W kolejce czeka też Sigma 24–70 mm f/2.8 DG OS HSM ART, jednak nie wiadomo, ile to nowe szkło będzie kosztować.

Ile będzie kosztować Tamron SP 24–70 mm F / 2,8 Di VC USD G2?

Cena obiektywu w Polsce wynosi 5399 zł, jego dostępność jest zapowiadana na drugą połowę lipca. Patrząc na ostatnie nowe konstrukcje Tamrona, liczę, że będzie to zoom o wysokiej jakości optycznej. Jeśli dodamy do tego cenę o ok. 40–50 proc. niższą, niż obiektywy systemowe, to możemy mieć naprawdę dobrą ofertę dla wielu fotografów w Polsce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Panasonic Lumix DMC-FT10 - nowy kompaktowy twardziel Nikon publikuje pierwszą zapowiedź swojego bezlusterkowca Oto sposób, jak przetestować ultrajasne obiektywy Zeiss f/0.7 ?Projektor? w pierścionku, czyli coś dla fotografa gadżeciarza Plecaki Voltaic naładują Twój sprzęt podczas podróży PMA: Sigma 50-200mm F/4-5.6 DC OS HSM - telezoom ze stabilizacją Sony Alfa A750 już za chwileczkę? Nissin: nowe lampy błyskowe do systemu 4/3 i Mikro 4/3? QNAP TS-453BT3 – czterordzeniowy, czterozatokowy NAS z Thunderbolt 3 dla cyfrowych twórców Fufjilm FinePix X100S - klasyk z nową matrycą i hybrydowym AF Elinchrom ELM8 to przenośna lampa LED z wbudowanym akumulatorem Nikon Coolpix P1000 z megazoomem do 3000 mm może być twoim teleskopem

Popularne w tym tygodniu:

Sony A7S III pojawi się latem 2020 roku. Producent potwierdza Żałuję, że kupiłem ten sprzęt. Nie popełnij mojego błędu Olympus sprzedaje swój dział fotograficzny. Co dalej? Panasonic Lumix G100 – stworzony do wlogowania Koniec Olympusa? Nie tak prędko. Oto nowa roadmapa obiektywów Wyciekła lista lipcowych premier Canona. Co zobaczymy? Canon EOS R6: Czy budżetowy bezlusterkowiec będzie aż tak dobry? Zadrapania i zabrudzenia obiektywu. Jak wpływają na jakość obrazu? Sigma fp otrzymuje potężną aktualizację: Dual ISO, ProRes RAW, wyjście 4K i inne Sony A7S III już w połowie lipca? Fujinon GF 30 mm f/3.5 R WR – odpowiednik 24 mm w końcu w systemie! Laowa 9 mm f/5.6 – pierwszy tak szeroki obiektyw rektalinearny do pełnej klatki