Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD G2 - uniwersalny profesjonalista w dobrej cenie

Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD G2 to nowy, uniwersalny i jasny zoom do pełnoklatkowych lustrzanek. Obiektyw nie tylko ma zupełnie nowy wygląd, ale oferuje też wydajniejszą stabilizację, szybszy AF czy uszczelnienia.

Różnicę w porównaniu do zaprezentowanego w 2012 roku poprzednika widać gołym okiem

Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 (model A032) ma nową obudowę, która wyraźnie nawiązuje do nowych obiektywów tego producenta. Nie tylko o wzornictwo tu jednak chodzi. Obiektyw dysponuje 7 uszczelnieniami dającymi fotografowi duży komfort pracy w trudnych warunkach atmosferycznych. Jak podaje producent:

Model A032 został zaprojektowany w oparciu o nowe kryteria jakości konstrukcji optycznej, elementów mechanicznych i projektu zewnętrznego. Tamron dzięki nowym metodom zarządzania systematycznie zwiększa jakość procesów projektowania i produkcji oferując produkty z coraz większą precyzją i jakością.

Tamron

Budowa optyczna jest bardzo zaawansowana

Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 ma aż 17 soczewek ułożonych w 12 grupach. Są wśród nich 2 elementy XR (wysoki współczynnik załamania), 3 elementy LD (niskodyspersyjne), 3 elementy GM (asferyczne) i jedna soczewka hybrydowo-asferyczna. Producent zastosował także powłoki wykonane w technologii eBAND, która łączy warstwę nano-strukturalną o bardzo małym współczynniku załamania światła z konwencjonalnymi powłokami wielowarstwowymi dającymi łącznie doskonałą skuteczność antyrefleksyjną. Dodatkowo na przedniej soczewce nałożono specjalną powłokę fluorową, która ułatwia usuwanie odcisków palców, zabrudzeń, smug lub wody.

Nowy zoom ma mieć także o wiele szybszy i precyzyjniejszy autofokus. Jak podaje producent, ma na nią wpływ najnowszy podwójny procesor MPU, który odpowiedzialny jest za cały system sterowania obiektywu włącznie z kompensacją drgań i silnikiem USD. W dodatku, Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 jest też kompatybilny z urządzeniem Tap-in Console, przy pomocy którego użytkownik może aktualizować oprogramowanie obiektywu, a także precyzyjnie skalibrować pracę systemów AF i VC.

Jeden dzień w Budapeszcie z obiektywem Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD [recenzja]

35mm to dla wielu legendarna ogniskowa. Pierwsza myśl, kiedy dostajesz taki obiektyw do testów — wewnętrzny perfekcjonista mówi: „Przecież nie możesz…

Zobacz również: Jak korygować wady obiektywu w Adobe Lightroom?

To może być interesująca alternatywa dla systemowych zoomów

Obiektywy typu 24–70 mm f/2.8 to chyba najbardziej podstawowy i popularny zoom do lustrzanek (może poza prostymi zoomami dodawanymi do zestawów). Tego typu szkła są bardzo uniwersalne — dobrze sprawdzają się przy fotografii krajobrazów, architektury, reportażu czy nawet niektórych rodzajach portretu. Nic więc dziwnego, że na rynku mamy do wyboru kilka tego typu modeli różnych producentów.

Najdroższe są szkła systemowe: Nikkor 24–70 mm f/2.8 G ED AF-S kosztuje ok. 8000 zł, a Canon EF 24–70 mm f/2.8 L II USM ok. 8300 zł. Możemy też sięgnąć po obiektywy firm trzecich, które są zdecydowanie tańsze. I tak nieduża Sigma 24–70 mm f/2,8 EX DG MACRO to wydatek ok. 3000 zł, a potężna Tokina AT-X 24–70 mm f/2.8 PRO FX kosztuje ok. 5000 zł. Możemy też sięgnąć po wspomnianego na początku poprzednika, czyli Tamrona 24–70 mm f/2.8 Di VC USD, który w Polsce można kupić za ok. 4000 zł. W kolejce czeka też Sigma 24–70 mm f/2.8 DG OS HSM ART, jednak nie wiadomo, ile to nowe szkło będzie kosztować.

Ile będzie kosztować Tamron SP 24–70 mm F / 2,8 Di VC USD G2?

Cena obiektywu w Polsce wynosi 5399 zł, jego dostępność jest zapowiadana na drugą połowę lipca. Patrząc na ostatnie nowe konstrukcje Tamrona, liczę, że będzie to zoom o wysokiej jakości optycznej. Jeśli dodamy do tego cenę o ok. 40–50 proc. niższą, niż obiektywy systemowe, to możemy mieć naprawdę dobrą ofertę dla wielu fotografów w Polsce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Panasonic Lumix GM1 – nowa linia w stylu retro – wreszcie! Snapseed 2.0 - nowe filtry, narzędzia, pędzle i możliwości Cyfrowa ramka. Tym razem z drukarką. Nikkor Z 24-50 mm f/4-6.3 to mały i praktyczny obiektyw kitowy GoPro Karma to składany dron z odczepianym 3-osiowym stabilizatorem Panasonic FZ300 - wypasiony superzoom ze stałym światłem f/2.8 i 4K Przereklamowane opcje w aparatach. "Musimy" za nie płacić Sony NEX-5N grzeje się i klika, czyli problemy z wideo w nowym bezlusterkowcu Zorza polarna w jakości 4K nagrana bezlusterkowcem Sony A7S Rolleiflex powraca, jako aparat do fotografii natychmiastowej Canon EOS 1D-X Mark III będzie srebrny? Wyciekły zdjęcia Meike 50 mm f/1.7 - nowa manualna stałka z mocowaniem Sony E

Popularne w tym tygodniu:

720 milionów straty. Czy Nikon z tego wyjdzie? Sony FE 35 mm f/1.4 G Master nareszcie jest! Czekaliśmy na niego od lat Obiektywy Sigmy z mocowaniem RF i Z powstaną? To możliwe! Nikon kończy z międzynarodowym systemem gwarancji na rzecz lokalnych oddziałów Airpeak: Wiemy, jak będzie wyglądał dron Sony Nikon D5600 wychodzi z oferty. Był najlepiej sprzedającą się lustrzanką Canon EOS R5 to najpopularniejszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec w Japonii Sony zajawia nowy aparat. Co zobaczymy 26 stycznia? Fotograficzne ASMR, czyli załóż słuchawki i rozkoszuj się dźwiękiem migawki Nowe obostrzenia w Japonii wpłyną na produkcję Nikona. Canon również zagrożony Czerwone jest szybsze? Poznaj wyjątkową edycję obiektywu TTArtisan 50 mm f/0.95 Irix 45 mm f/1.4 Dragonfly to najjaśniejszy obiektyw do systemu Fujifilm GFX