Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD G2 - uniwersalny profesjonalista w dobrej cenie

Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD G2 to nowy, uniwersalny i jasny zoom do pełnoklatkowych lustrzanek. Obiektyw nie tylko ma zupełnie nowy wygląd, ale oferuje też wydajniejszą stabilizację, szybszy AF czy uszczelnienia.

Różnicę w porównaniu do zaprezentowanego w 2012 roku poprzednika widać gołym okiem

Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 (model A032) ma nową obudowę, która wyraźnie nawiązuje do nowych obiektywów tego producenta. Nie tylko o wzornictwo tu jednak chodzi. Obiektyw dysponuje 7 uszczelnieniami dającymi fotografowi duży komfort pracy w trudnych warunkach atmosferycznych. Jak podaje producent:

Model A032 został zaprojektowany w oparciu o nowe kryteria jakości konstrukcji optycznej, elementów mechanicznych i projektu zewnętrznego. Tamron dzięki nowym metodom zarządzania systematycznie zwiększa jakość procesów projektowania i produkcji oferując produkty z coraz większą precyzją i jakością.

Tamron

Budowa optyczna jest bardzo zaawansowana

Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 ma aż 17 soczewek ułożonych w 12 grupach. Są wśród nich 2 elementy XR (wysoki współczynnik załamania), 3 elementy LD (niskodyspersyjne), 3 elementy GM (asferyczne) i jedna soczewka hybrydowo-asferyczna. Producent zastosował także powłoki wykonane w technologii eBAND, która łączy warstwę nano-strukturalną o bardzo małym współczynniku załamania światła z konwencjonalnymi powłokami wielowarstwowymi dającymi łącznie doskonałą skuteczność antyrefleksyjną. Dodatkowo na przedniej soczewce nałożono specjalną powłokę fluorową, która ułatwia usuwanie odcisków palców, zabrudzeń, smug lub wody.

Nowy zoom ma mieć także o wiele szybszy i precyzyjniejszy autofokus. Jak podaje producent, ma na nią wpływ najnowszy podwójny procesor MPU, który odpowiedzialny jest za cały system sterowania obiektywu włącznie z kompensacją drgań i silnikiem USD. W dodatku, Tamron SP 24–70 mm f/2.8 G2 jest też kompatybilny z urządzeniem Tap-in Console, przy pomocy którego użytkownik może aktualizować oprogramowanie obiektywu, a także precyzyjnie skalibrować pracę systemów AF i VC.

Jeden dzień w Budapeszcie z obiektywem Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD [recenzja]

35mm to dla wielu legendarna ogniskowa. Pierwsza myśl, kiedy dostajesz taki obiektyw do testów — wewnętrzny perfekcjonista mówi: „Przecież nie możesz…

Zobacz również: 13 aparatów cyfrowych, które pamięta każdy fotograf

To może być interesująca alternatywa dla systemowych zoomów

Obiektywy typu 24–70 mm f/2.8 to chyba najbardziej podstawowy i popularny zoom do lustrzanek (może poza prostymi zoomami dodawanymi do zestawów). Tego typu szkła są bardzo uniwersalne — dobrze sprawdzają się przy fotografii krajobrazów, architektury, reportażu czy nawet niektórych rodzajach portretu. Nic więc dziwnego, że na rynku mamy do wyboru kilka tego typu modeli różnych producentów.

Najdroższe są szkła systemowe: Nikkor 24–70 mm f/2.8 G ED AF-S kosztuje ok. 8000 zł, a Canon EF 24–70 mm f/2.8 L II USM ok. 8300 zł. Możemy też sięgnąć po obiektywy firm trzecich, które są zdecydowanie tańsze. I tak nieduża Sigma 24–70 mm f/2,8 EX DG MACRO to wydatek ok. 3000 zł, a potężna Tokina AT-X 24–70 mm f/2.8 PRO FX kosztuje ok. 5000 zł. Możemy też sięgnąć po wspomnianego na początku poprzednika, czyli Tamrona 24–70 mm f/2.8 Di VC USD, który w Polsce można kupić za ok. 4000 zł. W kolejce czeka też Sigma 24–70 mm f/2.8 DG OS HSM ART, jednak nie wiadomo, ile to nowe szkło będzie kosztować.

Ile będzie kosztować Tamron SP 24–70 mm F / 2,8 Di VC USD G2?

Cena obiektywu w Polsce wynosi 5399 zł, jego dostępność jest zapowiadana na drugą połowę lipca. Patrząc na ostatnie nowe konstrukcje Tamrona, liczę, że będzie to zoom o wysokiej jakości optycznej. Jeśli dodamy do tego cenę o ok. 40–50 proc. niższą, niż obiektywy systemowe, to możemy mieć naprawdę dobrą ofertę dla wielu fotografów w Polsce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

LowePro DroneGuard BP 450 AW - interesujący plecak dla entuzjastów dronów Opowiedz historię zdjęcia - imponujący finał konkursu [wideo] Sigma SD15 - jednak znamy datę premiery Zobacz skomplikowany proces powstawania kliszy fotograficznej [wideo] "I'm Back" - cyfrowy moduł do tradycyjnych aparatów w produkcji Toshiba Journe Air ? ramka foto z WiFi Olympus Stylus SH2 - zoom 24x, stylowa obudowa i zapis RAW Samsung wprowadzi bokeh do kompaktów QNAP TVS-1282T3 - nowy NAS z Thunderbolt 3 Osłona na obiektyw zamieniająca się w... dekielek Cyfrowa ramka Sony wydrukuje wyświetlane zdjęcia Fujifilm X-A5 – niech rozmiar i waga was nie zwiodą. To nowy, silny bezlusterkowiec w rodzinie

Popularne w tym tygodniu:

Nadchodzi Arsenal 2 – jeszcze lepszy inteligentny asystent fotografowania Nikkor Z 50 mm f/1.2 S oraz Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S – nowe szkła w systemie Sony A7 IV i Sony A9 III – wypłynęła częściowa specyfikacja. Zachwycają? Wygląda jak skorpion. tak się rusza, ale jest… stanowiskiem pracy GoPro HERO9 Black: 5K/30p, ulepszona stabilizacja i wiele więcej Canon EOS C70 – pierwsza kamera kinowa Cinema EOS z bagnetem Canon RF Laowa 14 mm f/4 Zero-D – obiektyw UWA bez zniekształceń do pełnej klatki Tamron 70-300 mm f/4.5-6.3 Di III RXD do Sony jest najmniejszy i najlżejszy w swojej klasie Canon kupił superkomputer, by wydawać produkty bez prototypów Fujifilm instax SQUARE SQ1 – kwadratowe zdjęcia w nowej formie