"Użyto dodatkowych akcesoriów i oprogramowania", czyli prawda o reklamach nagrywanych iPhonem

Media kłamią, reklamy kłamią, wszyscy kłamią. Dlatego na reklamy, w których zobaczycie napis ”nagrane przy pomocy…”, trzeba spojrzeć z przymrużeniem oka. Jasne, że zostały nagrane danym sprzętem, ale pamiętajcie o dodatkowych akcesoriach, które mogą pomóc osiągnąć profesjonalny efekt. Rzućmy na to trochę światła.

Jak to jest z tymi reklamami z iPhone’a? Jest dość prosto. Tak, są one nagrywane na iPhone, ale… mało kto zwraca uwagę na to, że żyjemy w czasach, gdy mamy do dyspozycji ogromny asortyment dodatkowych narzędzi. Czy będą to obiektywy typu ExoLens, gimbale jak DJI Osmo Mobile, tudzież różnego rodzaju programy do postprodukcji typu Adobe After Effects.

Weźmy to na logikę – przecież żaden z szanujących się producentów, który chce wylansować swój produkt, nie wypuści złego jakościowo materiału, zwłaszcza gdy mówimy o marce Apple, której filozofią jest tworzenie i sprzedawanie produktów premium. Wiecie – najważniejszym jest sprawić, byście uwierzyli w to, że iPhone jest jedynym aparatem, którego potrzebujecie. W wielu przypadkach tak jest, ale na pewno profesjonaliści spojrzą na to z dystansem.

iPhone na specjalnym rigu z doczepionym obiektywem filmowym.

Marques Brownlee nagrał filmik, w którym postanowił prześwietlić temat. Pewnie nigdy nie pomyśleliście, że do nagrania reklamy przy pomocy iPhone’a używa się obiektywów filmowych. A na pewno nie takich jak ten powyżej. Jedyne, co różni ten zestaw od super-profesjonalnego to to, że zamiast kamery albo zaawansowanego aparatu, jest smartfon. Ale też nie byle jaki. To w końcu iPhone 7 Plus.

"Dodatkowy sprzęt oraz oprogramowanie zostały użyte"

Film Marquesa nie tylko odsłania wiele "smaczków" reklam nagrywanych smartfonami, ale tak naprawdę może fajnie inspirować do korzystania z różnych akcesoriów do smartfonów, aby uzyskać o wiele lepsze rezultaty, np. nieporuszone nagrania wideo czy spektakularne, szerokie kadry.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ciekawostki:

Być jak Jeff Lebowski. Mężczyzna postanowił pójść w ślady ulubionego bohatera Mercury - modułowy aparat do którego podłączymy dowolny obiektyw i przystawkę "Colour science" - czym jest i jakie ma znaczenie? Adut Akech modelką roku na British Fashion Awards 2019 Co czyni zdjęcie udanym? Najlepsze fotki według National Geographic Niewidomy fotograf i sesja zdjęciowa najnowszej limuzyny Volkswagena Magic Lantern i 14-bitowe RAW-y w formacie DNG Skywalking – szaleni Rosjanie tworzą niebezpieczną fotograficzną modę Bokehujesz? Jak nie, to zacznij! Czy Twoje zdjęcia są wyjątkowe? Przekonaj się, używając wyszukiwarki GazoPa Firma LensCoat pomaga podczas pandemii koronawirusa. Szyją maski ochronne Łowca burz wyzwał retuszera od “złodziei” i “oszustów”

Popularne w tym tygodniu:

Zdjęcia dnia. Znamy najbardziej budujące zdjęcie Warszawy Różowe delfiny wróciły do Hongkongu. To jeden z pozytywnych skutków pandemii COVID-19 Zdjęcie dnia. Fiat 126p w barwach PLL LOT pilotuje samolot Co jest pięknego we wschodzie słońca? Oto naukowe wyjaśnienie Zdjęcie dnia. Jan Paweł II z meteorytem przed Muzeum Narodowym Estée Lauder zapłaciło 128 tys. dolarów za sesję kosmetyków na ISS Niezwykłe znalezisko: Idealnie zachowany niedźwiedź sprzed 40 000 lat na zdjęciach Burzowy Jowisz. Niezwykłe zdjęcie z Teleskopu Hubble'a Rowerzysta przerwał zaręczyny i stratował fotografa Jelonek czubaty. Wyjątkowy leśny "wampir" IKEA współpracuje z wirtualną influencerką. Oto, jak prezentuje się na zdjęciach Nowy trend - robią zdjęcia w studio przypominającym prywatny samolot. Udają, że są w luksusowej podróży