Kirgistan to kraina gór i wrażliwych, smutnych ludzi. Pokazał to Elliott Verdier

Francuski fotograf Elliott Verdier spędził dużo czasu, dokumentując życie mieszkańców Kirgistanu. Na jego zdjęciach zobaczycie młodszych i starszych bohaterów oraz trudną rzeczywistość, z jaką przychodzi im się mierzyć każdego dnia.

Marcin Watemborski: Jak znalazłeś się w Kirgistanie?

Elliott Verdier: Podłapałem zainteresowanie Azją po mojej wyprawie do Mongolii. Pamiętam, jak patrzyłem na jednego mężczyznę i zastanawiałem się, jak jest w Kirgistanie. Dosłownie nie słyszałem o tym kraju wcześniej. Wiem, że to wstyd…
© Elliott Verdier / elliottverdier.com

Marcin Watemborski: Jak znalazłeś się w Kirgistanie?

Elliott Verdier: Podłapałem zainteresowanie Azją po mojej wyprawie do Mongolii. Pamiętam, jak patrzyłem na jednego mężczyznę i zastanawiałem się, jak jest w Kirgistanie. Dosłownie nie słyszałem o tym kraju wcześniej. Wiem, że to wstyd…

Zmieniłeś to?

Zacząłem szukać informacji o Kirgistanie, ale znalazłem ich bardzo mało. Postanowiłem zatem wybrać się tam na miesiąc i zobaczyć na własne oczy, jak wygląda ten kraj. Skończyło się na większym projekcie, który realizowałem od października 2016 roku do lutego 2017.
© Elliott Verdier / elliottverdier.com

Zmieniłeś to?

Zacząłem szukać informacji o Kirgistanie, ale znalazłem ich bardzo mało. Postanowiłem zatem wybrać się tam na miesiąc i zobaczyć na własne oczy, jak wygląda ten kraj. Skończyło się na większym projekcie, który realizowałem od października 2016 roku do lutego 2017.

Co chciałeś pokazać w swoim projekcie?

Głównym celem ”A shaded path” (”Zacieniona droga”) było znalezienie subtelnego wyważenia pomiędzy melancholią a nadzieją. Chciałem użyć światła oraz opowiedzieć historie ludzi, którzy są sensem tej cienistej krainy.  Uwielbiam tę myśl, że ci ludzie po raz pierwszy byli fotografowani aparatem wielkoformatowym. To sprawiło, że to doświadczenie było dla nich wyjątkowe, unikatowe.
© Elliott Verdier / elliottverdier.com

Co chciałeś pokazać w swoim projekcie?

Głównym celem ”A shaded path” (”Zacieniona droga”) było znalezienie subtelnego wyważenia pomiędzy melancholią a nadzieją. Chciałem użyć światła oraz opowiedzieć historie ludzi, którzy są sensem tej cienistej krainy. Uwielbiam tę myśl, że ci ludzie po raz pierwszy byli fotografowani aparatem wielkoformatowym. To sprawiło, że to doświadczenie było dla nich wyjątkowe, unikatowe.

Jaki to był aparat?

Fotografowałem tradycyjnym aparatem Sinar F-1 z negatywem o wymiarach 4x5 cala. Używałem trzech obiektywów: 90 mm, 150 mm oraz 240 mm.
© Elliott Verdier / elliottverdier.com

Jaki to był aparat?

Fotografowałem tradycyjnym aparatem Sinar F-1 z negatywem o wymiarach 4x5 cala. Używałem trzech obiektywów: 90 mm, 150 mm oraz 240 mm.

Właściwie jak zainteresowałeś się fotografią?

Od młodości chciałem być eseistą fotograficznym. Mój chrzestny zbierał odbitki, a ja spędzałem z nim bardzo dużo czasu, oglądając jego kolekcję. Zaszczepił we mnie swoją wrażliwość i miłość do fotografii. Kiedy miałem 19 lat, otrzymałem grant, który pomógł mi spełnić moje marzenie o fotografii. Zrealizowałem wtedy materiał o dawnych żołnierzach Karen w Mjanmie.
© Elliott Verdier / elliottverdier.com

Właściwie jak zainteresowałeś się fotografią?

Od młodości chciałem być eseistą fotograficznym. Mój chrzestny zbierał odbitki, a ja spędzałem z nim bardzo dużo czasu, oglądając jego kolekcję. Zaszczepił we mnie swoją wrażliwość i miłość do fotografii. Kiedy miałem 19 lat, otrzymałem grant, który pomógł mi spełnić moje marzenie o fotografii. Zrealizowałem wtedy materiał o dawnych żołnierzach Karen w Mjanmie.

Czym jest dla ciebie fotografia?

Uwielbiam podróżować w miejsca, w które człowiek taki jak ja – urodzony w paryskiej rodzinie z klasy średniej – nigdy by nie mógł pojechać. Kocham poznawać ludzi, których nigdy nie mógłbym poznać. Chcę doświadczać świata, który jest z dala od wiadomości, świata z trudnymi problemami i wnikać w świat nieznajomych. 

To właśnie dlatego szukam wyjątkowych tematów, które są dla mnie codziennym wyzwaniem. To piękno przez pryzmat ludzi zmagających się każdego dnia z wrażliwością, melancholią i nostalgią.
© Elliott Verdier / elliottverdier.com

Czym jest dla ciebie fotografia?

Uwielbiam podróżować w miejsca, w które człowiek taki jak ja – urodzony w paryskiej rodzinie z klasy średniej – nigdy by nie mógł pojechać. Kocham poznawać ludzi, których nigdy nie mógłbym poznać. Chcę doświadczać świata, który jest z dala od wiadomości, świata z trudnymi problemami i wnikać w świat nieznajomych.

To właśnie dlatego szukam wyjątkowych tematów, które są dla mnie codziennym wyzwaniem. To piękno przez pryzmat ludzi zmagających się każdego dnia z wrażliwością, melancholią i nostalgią.

Zobacz również: Dwa spojrzenia na fotografowanie ludzi, czyli studyjne portrety i zdjęcia na ulicy [wideoporadnik]

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Elliott Verdier / elliottverdier.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
© Elliott Verdier / elliottverdier.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Boliwia, Argentyna i Peru - fotograficzna zima Kevina Faingnaerta Poznaliśmy zwycięzców konkursu Wildlife Photographer of the Year 2016 Przepiękna fotografia z zaręczyn. Fotograf szuka pary ze zdjęcia Łukasz Gawroński opowiada, jak realizował zdjęcia do spektaklu "Mock. Czarna Burleska" Zabiera psa zawsze i wszędzie. Wygląda, jakby oswoił wilka Inspiracje dokumentalne #5 Zobacz, jak najnowsza kampania Nat Geo prezentuje krąg życia Jeden z najbardziej szalonych filmików z GoPro jaki ostatnio widzieliśmy 5000 zdjęć z Getty trafiło do Google Drive. Autorzy dostali grosze Wyślij zdjęcie przez ePrint i zgarnij drukarkę HP - finałowe prace [galeria] Zdjęcia wypełniły renesansowe obrazy. Piękny przykład współczesnej sztuki Urszula Kaczor została wyróżniona w konkursie UNESCO

Popularne w tym tygodniu:

Filmik z farmerem szczotkującym szkocką krowę wyżynną podbija internet Zdjęcie dnia. Słupy świetlne w Białymstoku. Zawdzięczamy je niskiej temperaturze Zdjęcie dnia. W Belgii powstaje centrum masowych szczepień. Zobaczymy takie w Polsce? Wildlife Photographer of the Year 2021. Oto najlepsze zdjęcia według publiczności Jak powstają filmy Ilforda? Zobacz niesamowity proces prosto z fabryki Pieter Hugo pokazuje życie ludzi zepchniętych na margines w Afryce. Te zdjęcia poruszają ISS ujęła piękno zorzy polarnej w całej okazałości Fotografowie uliczni, których warto obserwować na Instagramie Doskonałe zdjęcia psów. Czworonogi wyglądają na nich majestatycznie Fotografuje pod wodą i sprawia, że kwiaty wyglądają jak obrazy akwarelowe Sztuczna inteligencja w Photoshopie automatycznie pokoloruje zdjęcia Zniszczony sprzęt elektroniczny może być piękny. Pokazują to te zdjęcia