Netflix wykupił prawa do filmu o końcu filmu "Kodachrome"

Netflix wykupił prawa do filmu o końcu filmu "Kodachrome"

Netflix wykupił prawa do filmu o końcu filmu "Kodachrome"
Marcin Falana
14.09.2017 07:26, aktualizacja: 26.07.2022 18:20

Podróż fotografów, ojca i syna do ostatniego labu w amerykańskim stanie Kanzas, w którym można wywołać specyficzne filmy to temat filmu “Kodachrome”, do którego prawa właśnie kupił Netflix. Jesteście ciekawi tej historii?

Netflix kupił prawa do filmu, który może zainteresować wszystkich pasjonatów fotografii. “Kodachrome” opowiada o ostatnich dniach filmu Kodachrome, który powstał w 1935 roku i był produkowany aż do 2009. W czasach analogowych był to film wybierany przez profesjonalistów szczególnie tych, którzy publikowali swoje zdjęcia w prasie.

Toronto Studio 2017 - Kodachrome

Transakcja dotycząca filmu opiewa na 4 miliony dolarów. Występują w nim nominowany do Oskara Ed Harris, Jason Sudeikis i Elizabeth Olsen. Historia filmu jest oparta na podróży ojca i syna, którzy jadą przez cały kraj chcąc dotrzeć do ostatniego labu, w którym można wywołać filmy Kodachrome, zanim zostanie zamknięty. Jeżeli ich nie wywołają to chwile na nich zapisane przepadną na zawsze. Proces chemiczny K-14 wykorzystywany do wywoływania filmów Kodachrome był bardzo skomplikowany i wymagał szkoleń, więc nawet zaawansowani fotografowie nie robili tego sami i byli skazani na profesjonalne laboratoria.

Scenariusz został oparty na artykule A.G. Sulzberger, zamieszczonym w New York Times - “Dla fanów Kodachrome, których droga kończy się na labie w Kanzas” (“For Kodachrome Fans, Road Ends at Photo Lab in Kansas”).

Film został zaprezentowany na Festiwalu Filmowym w Toronto. Nie wiadomo jeszcze kiedy będziemy go mogli obejrzeć. Netfix ma prawa do filmu w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Beneluksie, Japonii, Indiach, Norwegii, Danii, Finlandii, Szwecji i Islandii. Niestety nie ma żadnej informacji o Polsce.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)