Pierwszy na świecie film poklatkowy layer-lapse pokazuje w kadrach różne czasy na raz

Po obejrzeniu filmów hyperlapse wydawało nam się, że nic nowego już w temacie filmów poklatkowych nie można stworzyć. Julian Tryba nas zaskoczył i zaprezentował filmy layer-lapse.

Layer-lapse to film poklatkowy w którym w różnych częściach kadru pokazywane są obrazy z tego samego miejsca, ale zarejestrowane o różnych porach dnia. Z założenia przypomina to trochę zdjęcia Wolfganga Hildebranda, o których pisaliśmy jakiś czas temu. Tylko, że tu mamy do czynienia z fotografiami połączonymi w filmie poklatkowym.

Autor filmu Julian Tryba tak tłumaczy, czym są filmy layer-lapse:

Tradycyjne filmy poklatkowe (time-lapse) są ograniczone przez myśl, że istnieje jeden uniwersalny zegar. W duchu teorii względności Einsteina, w filmach typu layer-lapse można przypisać różne zegary do dowolnej liczby obiektów lub obszarów w scenie. Każdy z tych zegarów może pojawić się w dowolnym momencie w czasie, i pracować w dowolnym tempie. Rezultatem jest efekt wizualny dylatacji czasu znany jako layer-lapse.

Projekt o nazwie „Boston Layer-Lapse” zajął 100 godzin, w czasie których autorka wykonała 150 000 zdjęć. Ta ogromna kolekcja zajmuje 6 terabajtów. Złączenie wszystkich fotografii w film poklatkowy layer-lapse zajęło 350 godzin.

Julian Tryba korzysta z lustrzanek Canon 6D i 7D, a także obiektywów 16–35mm, 24–205mm, i Tokina 11–16mm. Co ciekawe Tryba nie jest zawodowym fotografem. Autor pracuje w firmie GE Aviation i w wolnych chwilach przygotowuje filmy poklatkowe.

Zobacz również: Podstawy fotografii: przysłona

Więcej informacji o tym niezwykłym projekcie możecie przeczytać na stronie Kesslera, który wspiera Juliana.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

Królewski retusz z Krakowa Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Słynne plakaty filmowe w nowym kontekście Zagubione w Fukushimie - postapokaliptyczny cykl zdjęć z Fukushimy Fotograf zmierzył fale mózgu modeli, aby stworzyć portret idealny Sesja Roberta Wolańskiego dla marki Próchnik wykonana Sony A7R Dzień i noc w tym samym miejscu połączone na zdjęciach Wolfganga Hildebranda "Zdjęć jeszcze nieodnalezionych mam dziesiątki tysięcy". Chris Niedenthal o nowym albumie [wywiad] Droga Mleczna widziana z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej na filmie poklatkowym Procesy chemiczne w trybie makro nagrane w 4K Lumixem GH4 Słynny pocałunek z Times Square powielony w różnych miejscach na świecie Turysta - interesująca droga do ciekawego cyklu Małe planety z pomysłem: start rakiety, łazik na Marsie czy pokaz lotniczy Sądząc Amerykę, czyli portrety uprzedzeń Zwierzęta z zoo, ale jak na wolności Norwegia nigdy nie była tak piękna, jak na tym filmie poklatkowym 150 podświetlonych alpinistów, kilka lustrzanek i Matternhorn na jednej sesji Melancholia i smutek zwierząt z ogrodów zoologicznych na poruszających zdjęciach 365 twarzy Paryża w 365 dni Abstrakcyjne formy z kolorów Wieżowce w Hong Kongu i zachwycający świat kolorów, faktur i symetrii Wybuchowe zdjęcia ręcznie zamrożone w czasie Zdjęcia Polaka zachwyciły jurorów National Geographic Perska architektura w obiektywie 23-latka z Iranu

Popularne w tym tygodniu:

Najzabawniejsze zdjęcia finalistów The Comedy Wildlife Photography Awards 2017 Mały słoń w płomieniach. Zdjęcie, które łamie serca, wygrało w konkursie Sanctuary Wildlife Photography Awards 2017 Kim jest Szarbat Gula - "afgańska dziewczyna" z portretu Steve'a McCurry? Prawda o tym, jak powstają piękne zdjęcia. Fotograf zdradza swoje sekrety Poznaj najnowsze zgłoszone zdjęcia w konkursie Nat Geo Nature Photographer of the Year 2017 Genialne zdjęcia krajobrazowe na Instagramie 18-letniego fotografa Od zdjęć Żanety Hajnowskiej na pewno zgłodniejecie! Ta fotografka zna się na rzeczy Pijani Japończycy zasypiają dosłownie wszędzie. Na zdjęciach ujął ich Lee Chapman Michał Janiszewski pokazuje piękno polskich gór w swoim najnowszym filmie poklatkowym 4K Richard Sandler przez 30 lat dokumentował prawdziwego ducha Nowego Jorku Santorini, miejsce pracy Mami Kiyoshi przez 15 lat fotografowała ludzi w otoczeniu ich własności