Nowe, odwrócone filtry połówkowe LEE Reverse ND

Firma Lee Filters zaprezentowała nowe, odwrócone filtry połówkowe Reverse ND, które pozwalają na redukcję światła do 4 EV. Dzięki temu uzyskamy idealnie zbalansowaną ekspozycję o wschodzie i zachodzie słońca.

Filtry połówkowe pozwalają przyciemnić część kadru, dzięki czemu możemy wyrównać ekspozycję. Przydają się szczególnie przy fotografii krajobrazwowej. Co odróżnia filtry połówkowe Lee Reverse ND to ułożenie gradientu, które jest odwrotne niż w znanych filtrach połówkowych. W centrum znajduje się obszar, który pochłania najwięcej światła, a ku górze filtr delikatnie się rozjaśnia.

Dzięki takiemu rozwiązaniu filtry Lee Reverse ND idealnie nadają się do fotografowania scen, w których słońce znajduje się tuż nad horyzontem. Producent chwali się także bardzo delikatnymi przejściami gradientu, dzięki czemu zdjęcia prezentują się naturalnie — bez zaciemnionego pasa na środku, co często występuje w takich produktach konkurencji.

Nowe filtry Lee Reverse ND będą dostępne w cenach od 125 do 200 dolarów (około 450–700 zł) w wersjach 0.6, 0.9 oraz 1.2 co odpowiada redukcji światła o 2, 3 i 4 EV. Filtry są wykonywanie ręcznie do mocowań 100mm, Seven5 oraz SW150. Lee dedykuje filtry do obiektywów szerokokątnych przynajmniej 24 mm.

Zobacz również: Tomasz Lazar opowiada o swojej podróży do Aokigahara - japońskiego lasu samobójców

Źródło: www.leefilters.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

11 najbardziej niezwykłych obiektywów świata Oto powód, dla którego nie warto oszczędzać na dyskach Irix prezentuje system filtrów prostokątnych Edge 100 Milvus 25mm f/1.4 - jasny, manualny szeroki kąt do pełnoklatkowych lustrzanek Koniec z pudełkowym Lightroomem. Oto zupełnie nowy Lightroom CC bazujący na chmurze Leica Thambar-M 90 mm f/2.2 - powrót na rynek obiektywu, który daje bajkowe rozmycie Canon G1X Mark III - aparat kompaktowy z matrycą w rozmiarze APS-C i AF jak w lustrzance Quadralite Reporter 200 TTL - studio fotograficzne w lampie reporterskiej DJI Zenmuse X7 - pierwsza kamera Super 35 mm do filmów lotniczych z drona Nikon D850 – producent opublikował listę rekomendowanych obiektywów Yashica Y35 - powrót legendy do świata fotografii cyfrowej Samyang AF 35 mm f/1.4 FE do systemu Sony E. Szeroki kąt z autofokusem i w dobrej cenie QNAP TS-453BT3 – czterordzeniowy, czterozatokowy NAS z Thunderbolt 3 dla cyfrowych twórców Colorspike nowe podejście do tworzenia kreatywnych efektów oświetleniowych Aputure Light Storm 300D to najmocniejsza lampa LED na rynku Czy Google Clips to aparat fotograficzny przyszłości? Powstał, aby samemu rejestrować nasze życie Nowe obiektywy Laowa do pełnej klatki i Mikro 4/3 już na naszym rynku Quadralite A1 - nowa lampa błyskowa do fotografii mobilnej jest już w Polsce. Znamy jej cenę GoPro HERO 6 - nowa kamera sportowa z filmami 4K 60p, poprawioną stabilizacją i lepszą jakością obrazu BenQ SW271 - profesjonalny, 27-calowy monitor 4K dla fotografów i grafików Profoto A1 - nowa lampa studyjna i reporterska w jednym Nikon: "Jeśli stworzymy bezlusterkowca, to będzie to aparat pełnoklatkowy" Legendarna Yashica zapowiada powrót na rynek aparatów Tamron 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD - nowy telezoom do pełnoklatkowych lustrzanek

Popularne w tym tygodniu:

Sigma 35 mm f/1.2 DG DN Art - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe SanDisk Extreme PRO SD UHS-I o pojemności 1 TB to najszybsza karta na rynku Sigma C 45 mm f/2.8 DG DN to moje zauroczenie od pierwszego zdjęcia Nowa Leica SL2 ma mieć 47-megapikselową matrycę i nagrywanie 4K Fujifilm X-A7 - dobry stosunek jakości do ceny Aputure LS 600d - niewielka lampa o dużej mocy Wacom Mobile Studio Pro 16. Nowy tablet graficzny Canon opracowuje system Pan-Tilt do zdalnego sterowania wieloma aparatami Profoto C1 i C1 Plus - kreatywne oświetlenie, które mieści się w dłoni