Adobe Lightroom CC to nie jest program dla profesjonalistów [recenzja]

Nowy Adobe Lightroom CC w dużej mierze bazuje na chmurze. Z kolei Lightroom Classic CC prezentuje bardziej tradycyjne podejście, chociaż można go kupić tylko poprzez subskrypcję. Jak sprawują się nowe programy do obróbki zdjęć i czy nowe podejście producenta spodoba się fotografom?

To miała być klasyczna recenzja nowego Lightrooma CC. Jednak po instalacji nowego programu i przejrzeniu nowości postanowiłem podzielić się z wami moimi przemyśleniami na temat nowych produktów i podejścia firmy. Z mojego punktu widzenia nowy Lightroom CC nie jest programem dla profesjonalistów, bo brakuje mu całego mnóstwa funkcji, które z powodzeniem działają w nowym Lightroomie Classic CC.

Lightroom CC został zaprojektowany do pracy w chmurze

I to w pełnym tego słowa znaczeniu — wszystkie zaimportowane zdjęcia lądują na serwerach Adobe. Dzięki temu stają się bezpieczne, bo backup robiony poza domem. Z drugiej jednak strony praca nad nimi będzie wymagała szybkiego i stałego dostępu do internetu. Import kilkudziesięciu gigabajtów materiału i synchronizacja z chmurą, nawet mimo szybkiego łącza, trwa i trwa. Samego Lightrooma CC bardziej porównałbym do aplikacji Zdjęcia z OS X, niż do Lightrooma, którego znaliśmy do dziś.

Koniec z pudełkowym Lightroomem. Oto zupełnie nowy Lightroom CC bazujący na chmurze

Apple ma dwa nowe iPhone'y, a Adobe ma dwa nowe Lightroomy. I podobnie, jak smartfony z Cupertino nie mają gniazda minijack, tak nowe wersje programu Adobe…

Z kolei Lightroom Classic CC to kolejna ewolucja Lightrooma 6

To właśnie tę aplikację należy traktować jako jego następcę. Jednak jak na tak huczną aktualizację, zmiany są kosmetyczne. Niby program działa trochę szybciej, ale w codziennej pracy skok nie jest mocno odczuwalny. Zarówno podczas pracy na słabszym laptopie i mocniejszym komputerze stacjonarnym. Właściwie jedyną, godną uwagi nowością jest możliwość maskowania korekt lokalnych z uwzględnieniem jasności i koloru. Ta funkcja rzeczywiście daje radę i z pewnością będę jej używał. Zresztą więcej o moich przemyśleniach na temat działań Adobe, jak również o samych programach, dowiecie się z poniższego filmu.

Muzyka: JPB — High [NCS Release]

Zobacz również: Błyskawiczna selekcja zdjęć wybranych przez klienta w Adobe Lightroom

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy akcesoriów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Canon EOS 6D Mark II - test następcy popopularnej pełnoklatkowej lustrzanki Feiyu Tech A2000 - wideotest nowego gimbala z dalekiego wschodu Fujifilm X-E3 - nasze pierwsze zdjęcia przykładowe Sony A9 - test bezlusterkowca, który ma być zabójcą lustrzanek Subiektywnie o Leica M Monochrom Typ 246 Czy Nikon D850 to rzeczywiście lustrzanka kompletna? Sprawdzamy w praktyce [test + wideo] Canon 6D Mark II zbadany przez DxO. Nie jest aż tak źle, jak myśleliśmy Samsung Galaxy S8+: praktyczny, fotograficzny test aparatu w podróży Nikon D7500 - przepustka do poważnej fotografii czy drogi gadżet? [test] Fujifilm X-E3 - bezlusterkowiec dla zaawansowanych amatorów w naszych rękach Nikon D850 to najbardziej kompletna lustrzanka na rynku. Nasze pierwsze wrażenia z premiery DJI Mavic Pro - mały, zwinny, ale nie bez wad [recenzja] Profoto B1X - test lampy błyskowej z systemem TTL i synchronizacją HSS Sony A6500: się ulepszamy, się cenimy i… [test] SanDisk Extreme 510 Portable SSD 480 GB - test przenośnego dysku, który wytrzyma zalanie i upadki Huion Inspiroy Q11K - obiecujący, duży i niedrogi tablet z dalekiego wschodu [test] Voigtländer 21 mm f/4 Color Skopar P-Typ, czyli małe zaskoczenie [test] Olympus TG-5 - wakacyjny test. Twardziel na sterydach: z filmami 4K i zapisem RAW Voigtlander 10 mm f/5.6 Hyper Wide Heliar Aspherical - test spektakularnego hiperobiektywu Islandia, ja oraz pojedynek flagowców Fujifilm: X-Pro2 kontra X-T2 Peak Design Everyday Backpack to plecak fotograficzny, z którego chcę korzystać każdego dnia Więcej światła z Chin. Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 Fujifilm Instax Square SQ10 - kwadratowo, cyfrowo i natychmiastowo [test] Sony A9 - test praktyczny okiem fotografów