Pentax 50 mm f/1.4 i 11-18 mm f/2.8 - nowe obiektywy premium do lustrzanek

Ricoh zaprezentował dwa obiektywy premium z serii Star, które są dedykowane do lustrzanek o dużej rozdzielczości. Pierwszy z ich to jasny zoom HD Pentax-DA* 11-18mm f/2.8 do lustrzanek z matrycą APS-C, a drugi to super jasny standard HD Pentax-D FA* 50mm F1.4.

Ricoh rozszerzył swoją ofertę obiektywów do lustrzanek Pentaksa o dwa obiektywy premium, które zostały zaprojektowane z myślą o matrycach o dużej rozdzielczości. To dobra wiadomość bo mimo że system obiektywów do aparatów Pentax jest bardzo bogaty, trochę brakuje w nim nowych szkieł.

HD Pentax-DA* 11–18mm f/2.8

Obiektyw HD Pentax-DA* 11–18 mm f/2.8 po przeliczeniu ogniskowej dla lustrzanek z matrycą APS-C daje 17–27,5 mm ze stałym światłem f/2.8, więc do dyspozycji mamy naprawdę szerokokątny zoom z bardzo przyzwoitym światłem. Idelanie nadaje się do takich aparatów jak Pentax KP, K70 czy K-3 II. Obiektyw ma pojawić się w sprzedaży latem 2018 roku. Na razie nie znamy ceny.

HD Pentax-DA* 11-18mm f/2.8

HD Pentax-D FA* 50mm F1.4

Drugi obiektyw powinen zainteresować użytkowników Pentaksa K-1. HD Pentax-D FA* 50mm F1.4 to bardzo jasny standard zaprojektowany z myślą o bardzo wymagającej matrycy K-1. To pierwszy, nowy obiektyw premium zaprezentowany do K-1 od jego premiery. Żeby pasował do uszczelnionej i twardej lustrzanki obiektyw został zaprojektowany pod każde warunki pogodowe. Do napędu autofokusu Ricoh wykorzystał nowy, ultradźwiękowy silnik, który jest szybki i cichy. Niestety nie znamy jeszcze ceny HD Pentax-D FA* 50mm f/1.4, ma się natomiast pojawić na rynku wiosną 2018 roku.

HD Pentax-D FA* 50mm f/1.4

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

11 najbardziej niezwykłych obiektywów świata Oto powód, dla którego nie warto oszczędzać na dyskach Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO - super jasna portretówka do Mikro 4/3 Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - jasny, lekki standard premium Sony A7R III - matryca 42,4 Mpix, 10 kl./s, filmy 4K i wydajniejsza bateria, a to początek nowości Phottix Juno - lampa błyskowa, która działa z każdym aparatem Nowe, odwrócone filtry połówkowe LEE Reverse ND Irix prezentuje system filtrów prostokątnych Edge 100 Milvus 25mm f/1.4 - jasny, manualny szeroki kąt do pełnoklatkowych lustrzanek Koniec z pudełkowym Lightroomem. Oto zupełnie nowy Lightroom CC bazujący na chmurze Leica Thambar-M 90 mm f/2.2 - powrót na rynek obiektywu, który daje bajkowe rozmycie Canon G1X Mark III - aparat kompaktowy z matrycą w rozmiarze APS-C i AF jak w lustrzance Quadralite Reporter 200 TTL - studio fotograficzne w lampie reporterskiej DJI Zenmuse X7 - pierwsza kamera Super 35 mm do filmów lotniczych z drona Nikon D850 – producent opublikował listę rekomendowanych obiektywów Yashica Y35 - powrót legendy do świata fotografii cyfrowej Samyang AF 35 mm f/1.4 FE do systemu Sony E. Szeroki kąt z autofokusem i w dobrej cenie QNAP TS-453BT3 – czterordzeniowy, czterozatokowy NAS z Thunderbolt 3 dla cyfrowych twórców Colorspike nowe podejście do tworzenia kreatywnych efektów oświetleniowych Aputure Light Storm 300D to najmocniejsza lampa LED na rynku Czy Google Clips to aparat fotograficzny przyszłości? Powstał, aby samemu rejestrować nasze życie Nowe obiektywy Laowa do pełnej klatki i Mikro 4/3 już na naszym rynku Quadralite A1 - nowa lampa błyskowa do fotografii mobilnej jest już w Polsce. Znamy jej cenę GoPro HERO 6 - nowa kamera sportowa z filmami 4K 60p, poprawioną stabilizacją i lepszą jakością obrazu

Popularne w tym tygodniu:

Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct zamienia noc w dzień za… 8 tys. dolarów! Sony a9 II – nowe funkcje łączności i usprawnienia dla fotoreporterów Nikkor Z 58 mm f/0.95 Noct może kosztować nawet 8 tys. dolarów Nikon Z50: Nikon wchodzi na rynek bezlusterkowców APS-C Fujifilm Instax Mini Link – nowa, mniejsza drukarka natychmiastowa Canon EOS 90D: Co znajdziemy w pudełku? [Unboxing] GoPro Hero 8 i GoPro Max - premiera nowej generacji kamerek sportowych Epson SureColor P7570 oraz P9570 – nowe drukarki zapewniające ”muzealną jakość obrazu” NiSi pracuje nad obiektywem 75 mm f/0.95. Czy Nikon będzie zły? Sigma fp jeszcze w tym miesiącu. Nie jest najdroższa! Skydio 2 to dron sterowany prze SI. Czy rynek czeka rewolucja? Canon IVY REC – wodoodporna kamerka z IndieGoGo wchodzi na rynek