Zobaczcie, jak powstał time-lapse Warszawy w 4K

Zobaczcie, jak powstał time-lapse Warszawy w 4K

Zobaczcie, jak powstał time-lapse Warszawy w 4K
Kuba Jurkowski
29.12.2017 15:07, aktualizacja: 29.12.2017 16:07

20 tys. zdjęć, kilkanaście dni ciężkiej pracy, dziesiątki kilogramów sprzętu fotograficznego. Było warto.

Ostatnio zwykle, gdy wychodzę na zdjęcia, zabieram ze sobą dodatkowe body do robienia timelapsów. Gdy okazało się, że dostanę Canona EOS 6D Mark II na testy, bardzo spodobała mi się idea nagrania jakiejś dłuższej formy tą techniką. Nigdzie akurat nie wyjeżdżałem, więc padło na Warszawę. Niestety pogoda miała inne plany i listopad upłynął pod znakiem gęstych niskich chmur i nerwowego przełączania się między prognozami pogody.

Obraz
© © Kuba Jurkowski

Matryca 6D Mark II oferuje nam 26 Mpix (6240 x 4160 px) kontra 20 Mpix (5472 x 3648 px) w pierwszej wersji, co przy druku nie jest zbyt dużą różnicą, ale tworząc film w UHD (3820x2160) daje nam sporo więcej pixeli na dodanie ruchu kamery czy zoomu w postprodukcji. Działanie body tak nowym, jak 6D Mark II było dla mnie wyzwaniem. Tego modelu nie wspiera go żadna z aplikacji, których zwykle używam do interwałometru i rampingu przy zmieniających się warunkach oświetleniowych.

Obraz
© © Kuba Jurkowski

Standardowo używam Magic Lantern lub QDSLRdashboard(), ale jako że są to niewielkie projekty dodawanie nowych korpusów zwykle zajmuje sporo czasu. Musiałem więc radzić sobie inaczej, interwał ustawiałem w zewnętrznym wężyku spustowym i za pomocą aplikacji Camera Connect sterowałem ustawieniami. Rozwiązanie takie ma swoje ograniczenia, ale pełna manualna kontrola nad sekwencją jest bardzo przyjemna. Wifi w Mk II działa bardzo dobrze, aparat sam tworzy listę zapamiętanych urządzeń czego trochę brakuje w Mk I.

Obraz
© © Kuba Jurkowski

Na film składa się nieco ponad 20 000 zdjęć wykonanych podczas około 16 wyjść, kilka pobudek przed świtem poszło na marne ponieważ pogoda nie chciała współpracować. Niestety zachód księżyca za centrum udał się tylko częściowo i księżyc wpadł szybko w chmury, za to udało się złapać parę kolorowych spektakli podczas świtu i zachodu słańca.

Obraz
© © Kuba Jurkowski

Wszystkie zdjęcie wykonywane były w RAW’ach obrabiane w LR, przejścia z dnia na noc oraz deflickering (redukcja migotania przy zmieniających się ekspozycjach) został wykonany w LRTimelapse. Zamiana sekwencji JPG na filmy, stabilizacja i dodanie ruchu kamery oraz napisy i animacje zostały wykonane w After Effects.

Obraz
© © Kuba Jurkowski

[b]Sprzęt użyty przy powstawaniu filmu:[/b]

  • []Canon EOS 6D Mark II[]EF 50 mm f/1.4 USM[]EF 14 mm f/2.8L USM II[]EF 16-35 mm f/4L IS USM
    []EF 70-200 mm f/4L IS USM[]EF 100 mm f/2.8L Macro IS USM

[b]Akcesoria:[/b]

  • []SkyWatcher Star adventurer[]Wężyk spustowy Pixel TC-252 Tablet z androidem do obsługi Camera Connect

Canon 6D Mark II 4k timelapse. Warsaw 2017

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)