AF-S Nikkor 180-400 mm f/4E TC 1.4 FL ED VR - pierwszy obiektyw Nikona z wbudowanym telekonwerterem

Ten obiektyw będzie marzeniem wszystkich fotografów dzikiej przyrody oraz fotografów sportu. Jeśli któremuś z was zabraknie długiej ogniskowej – wystarczy włączyć telekonwerter, dzięki któremu na dłuższym końcu zyskacie aż 560 mm f/5.6! Prezentuje się świetnie!

Telezoom AF-S Nikkor 180–400 mm f/4E TC 1.4 FL ED VR to prawdziwe dzieło sztuki. Japończycy zaprezentowali szkło, które na pewno sprawdzi się na zboczu góry oraz na stadionie. Telekonwerter włącza się za pośrednictwem dźwigni, która jest umiejscowiona w dogodnym położeniu. Po tym ogniskowa obiektywu wydłuży się aż do 560 mm f/5.6.

Ten teleobiektyw został opracowany z myślą o potrzebach profesjonalistów zajmujących się fotografowaniem przyrody i wydarzeń sportowych, którzy są gotowi posunąć się bardzo daleko, aby zrobić dobre ujęcie. Dzięki postępom w zakresie technologii optycznej możemy obecnie oferować obiektywy bardziej wszechstronne i z lepszym zakresem ogniskowych bez utraty jakości zdjęć ani zwiększania masy sprzętu. Dzięki temu nie trzeba też tak często zmieniać obiektywów, co oznacza mniej straconych ujęć.

Dirk Jasper, kierownik ds. Marketingu produktu Nikon Europe

Zaawansowany układ optyczny pozwoli na zwiększenie ogniskowej bez utraty jakości obrazu – zmieni się jedynie maksymalny otwór względny przysłony. Aczkolwiek nie ma się czego bać, ponieważ wbudowana stabilizacja zapewni redukcję drgań do 4 stopni EV. Oczywiście działa ona z włączonym telekonwerterem. Ważnym elementem jest funkcja śledzenia AF, który bez problemu ma nadążać za szybko poruszającymi się obiektami. Przysłona jest sterowana elektromagnetycznie.

Pierścienie zoomu oraz ustawiania ostrości zostały zamienione miejscami, by zwiększyć ergonomię obiektywu. W ten sposób użytkownikowi będzie łatwiej wyważyć szkło. Dodatkowo dla zmniejszenia wagi obiektywu, została zastosowana soczewka fluorytowa, która ma chronić obiektyw przed wodą, pyłem i brudem. Cała konstrukcja jest odporna na warunki atmosferyczne.

Niestety nie znamy jeszcze polskiej tego szkła.

Zobacz również: Wiosenne portrety. Jak zrobić dobre zdjęcia w plenerze?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Film z Canona 5D Mark II - za kulisami Nikon D800 zdetronizowany przez... Miniaturowa lampa błyskowa Sony HVL-F20AM Jeszcze lepsza foto-ramka: Asus UFOTO UF715 Wacom Color Manager - urządzenie do łatwej kalibracji tabletów graficznych z monitorami Canon: nowe drukarki PIXMA i SELPHY Benro Mach3 i Sherpa to nowe statywy i plecaki dla wymagających Nikon D3x vs Sony A900 Pierwsze informacje o Olympusie E-30 Kodak mistrzem recyklingu Sony HX-90 i WX500 - superzoomy do kieszeni 16 obiektywów i 52 megapiksele w kieszeni. Wiemy, jak będzie wyglądał aparat Light L16

Popularne w tym tygodniu:

Sony A7S III w końcu jest. Oto "książę ciemności" w naszych rękach Meike 50 mm f/1.2 to nowy, jasny standard do bezlusterkowców i nie tylko Olympus poszerza ofertę. Oto OM-D E-M10 Mark IV i teleobiektyw 100-400mm F5.0-6.3 IS Aktywne chłodzenie w adapterze Canon RF. Jest nowy patent! Photoshop na iPada: Refine Edge Brush oraz gesty dotykowe Nie kupuj tanich powerbanków, bo może zdarzyć się coś bardzo złego Sigma 85 mm F1.4 DG DN Art z mocowaniem Sony E oraz L-Mount