Sony A7R III - król bezlusterkowców [test]

Sony A7R III jest połączeniem bardzo wysokiej rozdzielczości, dużej szybkości i wydajności, celnego AF i genialnej jakości obrazu. Sprawdziłem, jak ta kombinacja działa w praktyce.

Ten artykuł ma 6 stron:

Specyfikacja i opis

Aparaty z serii Sony A9 mają wyznaczać trendy i wprowadzać innowacyjne rozwiązania, tymczasem seria A7 to korpusy zaawansowane, ale wykorzystujące już sprawdzone rozwiązania. Tę zasadę dokładnie widać na przykładzie nowego Sony A7R III. Aparat utrzymuje wzornictwo znane z poprzednika, ale otrzymał też wiele najlepszych elementów znanych z flagowego modelu Sony A9.

Kiedy pomyślę o głównych rywalach Sony A7R III, to do głowy od razu przychodzi mi Nikon D850 - nowa lustrzanka o równie kapitalnych możliwościach i nieco wyższej cenie. Sony A7R III kosztuje ok. 15 000 zł, tymczasem Nikon D850 to koszt ok. 17 000 zł za sam korpus. Do rywalizacji dołączyłbym jeszcze lustrzankę Canon EOS 5D Mark IV, która prawdzie dorównuje ceną (ok. 14 000 zł), ale pod wieloma względami oferuje znacznie mniej. Cena A7R III jest wyższa od poprzednika zaledwie o 500 zł w dniu premiery i o ok. 4000 zł na wolnym rynku obecnie. To naprawdę sensowna cena, patrząc na skok do przodu.

Zobacz również: Tani, chiński bezlusterkowiec, Yi M1 w naszych rękach

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy bezlusterkowców

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Olympus ED 17 mm f/1.2 PRO oraz 45 mm f/1.2 PRO czyli najnowsze, jasne stałki Olympusa w akcji WD My Cloud Home Duo - test nowoczesnej, domowej chmury dla każdego Olympus OM-D E-M10 Mark III - test nowego bezlusterkowca dla amatorów Wideotest nowych akcesoriów firmy Peak Design, która uzbierała już ponad 15 mln dolarów na Kickstarterze Zabrałem Fujifilm X-E3 w podróż po Europie. Mój subiektywny i praktyczny test Peak Design Everyday Sling – torba fotograficzna, którą nosisz tak, jak lubisz Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100 mm f/4 IS PRO to mistrz! Test uniwersalnego obiektywu Instax Share SQ SP-3 - drukuje natychmiastowo w kwadracie i daje mnóstwo frajdy Sprawdziłem MeFoto Backpacker - tani, lekki i praktyczny statyw dla podróżników Quadralite A1 - recenzja małej lampy o dużych możliwościach Olympus M. Zuiko Digital 45 mm f/1.2 PRO - moje pierwsze zdjęcia przykładowe + wideo Canon EOS 6D Mark II - test następcy popopularnej pełnoklatkowej lustrzanki Loupedeck – zostań DJ-em w świecie fotografii. Test kontrolera do Lightrooma Adobe Lightroom CC i Classic - recenzja nowych programów do obróbki zdjęć Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS - nasze zdjęcia przykładowe Sony A7R III - wszystko, co o nim wiemy. Pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe Feiyu Tech A2000 - wideotest nowego gimbala z dalekiego wschodu Fujifilm X-E3 - nasze pierwsze zdjęcia przykładowe Sony A9 - test bezlusterkowca, który ma być zabójcą lustrzanek Subiektywnie o Leica M Monochrom Typ 246 Czy Nikon D850 to rzeczywiście lustrzanka kompletna? Sprawdzamy w praktyce [test + wideo] Canon 6D Mark II zbadany przez DxO. Nie jest aż tak źle, jak myśleliśmy Samsung Galaxy S8+: praktyczny, fotograficzny test aparatu w podróży Nikon D7500 - przepustka do poważnej fotografii czy drogi gadżet? [test]

Popularne w tym tygodniu:

Kilka słow o tablecie Wacom Intuos Pro [wideo] TEST: Canon EOS 200D – pomysł na maleństwo TEST: Kolejna jasność u Olympusa, czyli M.Zuiko 25 mm f/1.2 Pro TEST: Venus Laowa 12 mm f/2.8 Zero-D. Najszersze małoobrazkowe ef-dwa-osiem. TEST: Wół roboczy á la Tamron, czyli SP 24-70 mm F/2.8 Di VC USD G2 TEST: Jasność u Olympusa, czyli M.Zuiko 17 mm f/1.2 PRO TEST: Perełka! Venus Laowa 7,5 mm f/2 MFT