Leica APO-Summicron-SL 75 mm i 90 mm f/2 ASPH - nowe portretówki do bezlusterkowców Leiki

Leica zaprezentowała dwa obiektywy z linii APO-Summicron dedykowane do pełnoklatkowych bezlusterkowców Leica SL, które poza osiągami optycznymi mają oferować jeszcze szybszy autofokus.

Leica APO-Summicron-SL 75mm f2 ASPH i Leica APO-Summicron-SL 90mm f/2 ASPH to nowe obiektywy zaprojektowane do pełnej klatki, ale mogą także współpracować z aparatami Leiki z matrycą APS-C (Leica TL i CL).

APO-Summicron-SL 75 mm i 90 mm f/2 ASPH pozwalają na ostrzenie z odległości 0,5 i 0,6 m, co ma pozwalać na wykonywanie nawet bardzo ciasnych portretów. Oba szkła mają powiększenie 0,2 x. Leica chwali się nowym systemem autofokusu Dual Synchro Drive, który jest w stanie pokonać cały zakres ogniskowania w zaledwie 250 ms.

Co ciekawe — oba obiektywy są identyczne pod względem wymiarów - 73 x 102 mm i średnicy filtra — 67 mm. Różnią się delikatnie wagą - 700 / 720 g. Oba zostały uszczelnione przed niekorzystnym wpływem pyłu i wilgoci. Zdjęcia przykładowe i więcej szczegółów znajdziecie na APO-Summicron-SL 90 mm f/2 ASPH i APO-Summicron-SL 75 mm f/2 ASPH

Leica SL — pierwsze wrażenia, zdjęcia przykładowe i porównanie z Sony A7 II

Przez weekend miałem okazję zapoznać się bliżej z nietuzinkowym aparatem jakim jest Leika SL. Sprawdziłem jak działa aparat i porównałem go z Sony…

Jak przystało na Leike nie jest tanio, obiektyw 75 mm to wydatek 4750 dolarów, a 90 mm będzie kosztować 5150 dolarów, czyli ponad 15 000 zł.

Zobacz również: Tomasz Lazar opowiada o swojej podróży do Aokigahara - japońskiego lasu samobójców

Źródło: www.dpreview.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - pierwszy ultraszerokokątny obiektyw z autofokusem do pełnej klatki Canona Panasonic GH5S - jeszcze bardziej filmowy bezlusterkowiec, który radzi sobie w słabym oświetleniu WD i SanDisk prezentują nowatorskie rozwiązania magazynowania danych dla fotografów na targach CES 2018 AF-S Nikkor 180-400 mm f/4E TC 1.4 FL ED VR - pierwszy obiektyw Nikona z wbudowanym telekonwerterem Nowe gimbale DJI do lustrzanek i smartfonów ustabilizują każde ujęcie Nadchodzi Canon EOS 7D Mark III. Oto funkcje, jakie chciałbym w nim zobaczyć Nowy obiektyw Sony E 18-135 mm f/3.5-56 OSS do bezlusterkowców z matrycą APS-C Yongnuo 14 mm f/2.8 - nadchodzi nowy, ultraszerokokątny obiektyw z autofokusem Hasselblad XPan adapter pozwoli przypiąć do X1D szkła od XPan-a Zapytałem wiceprezesa Sony o przyszłość branży fotograficznej na świecie Voigtlander Nokton 35mm f/1.4 w wersji z mocowaniem Sony-E Sensor Leiki M10 na poziomie najlepszych matryc APS-C w rankingu DxO Quadralite VideoLED 1000 oraz LEDTuber - światło LED dla fotografów i filmowców Kuvrd - silikownowa osłona na obiektyw, która uchroni go przed wilgocią, kurzem, a nawet uszkodzeniem Canon patentuje obiektyw lustrzany 400 mm f/5.6 11 najbardziej niezwykłych obiektywów świata Memistore pozwoli przechowywać dodatkowe karty pamięci w aparacie Meyer Optik Goerlitz P75II f/1.9 - portretówka od Mikro Cztery Trzcie, pełnej klatki i średniego formatu 512 GB pamięci wewnętrznej w smartfonie już w przyszłym roku. Czy to koniec kart microSD? Nowe czerwone paski Stroppa w limitowanej liczbie. Jeden zestaw możesz wygrać CamFi Pro, czyli rekordowo szybkie bezprzewodowe przesyłanie zdjęć i kontrola aparatu Leica Noctilux-M 75 mm f/1.25 ASPH - to gratka dla miłośników płytkiej głębi ostrości Nowe karty Sony CFast 2.0 zapisują z prędkością 510 Mb/s! Są najszybsze na rynku Oto powód, dla którego nie warto oszczędzać na dyskach

Popularne w tym tygodniu:

Sony FE 135 mm f/1.8 GM to Święty Graal. Jest najostrzejszy w swojej klasie Panasonic Lumix S1 - zobaczmy, co jest w pudełku Yoshiyuki Mizoguchi potwierdził, że powstanie Canon EOS R ze stabilizacją matrycy Składana kamera Insta360 EVO nagra filmy 3D 180 stopni lub 360 Niespodziewany ruch Canona - firma prezentuje kolorowe kamery akcji Samyang AF 85 mm f/1.4 FE - kolejny Samyang z autofokusem i mocowaniem Sony FE Lensbaby Composer Pro II z obiektywem Edge 35 Optic niedługo na rynku Loupedeck+ obsłuży Final Cut Pro i Adobe Audition