Powrót kamery Kodak Super 8. Zobaczcie pierwszy filmik, który trafił do sieci!

Podczas targów CES 2016 Kodak ogłosił, że przywróci do produkcji kultową kamerę Super 8 mm na film, która zostanie wzbogacona o cyfrowe funkcje. Dwa lata później firma zaprezentowała filmik promocyjny nakręcony Super Ósemką, która trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Nowa wersja kamery Kodak Super 8 korzysta z nowych filmów wypuszczonych przez Kodaka. Poza tym kamera pozwala na nagrywanie z prędkością 18, 24, 25, 36 kl./s, oferuje obiektyw Ricoh 6 mm f/1.2, manualną przysłonę i ostrzenie. Obraz podczas nagrywania możemy podejrzeć na 4-calowym ekranie. Kamera oferuje także wbudowany światłomierz i kółko nastawcze.

Według przedstawicieli Kodaka zaprojektowanie na nowo kamery Super 8 nie było takie proste, ponieważ przez lata wiele technologii zostało po prostu zapomnianych, więc inżynierowie musieli wiele rzeczy wymyślić i opracować na nowo. Mimo, że kamera działa na te same wkłady z taśmą filmową, to technologia stabilizacji filmu podczas nagrywania została znacznie poprawiona.

Jak widać na filmiku promocyjnym — wybrani przez Kodaka filmowcy mieli już okazję pracować Super 8. Kodak obiecuje, że obsługa Super 8 ma być równie prosta, jak w przypadku filmowania lustrzanką. W tym celu Kodak uruchomi serwis online - The Darkroom, który będzie pozwalał zarówno na zakupy, wywołanie i skanowanie naszych filmów. Wersję cyfrową mamy otrzymać szybciej niż wywołaną taśmę filmową.

Kamera Kodak Super 8 będzie kosztować między 2500, a 3000 dolarów, czyli około 10 000 zł i będzie ją można kupić przez stronę Kodaka jeszcze w tym roku.

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

Źródło: petapixel.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Panasonic chce zadbać o bezpieczeństwo naszych zdjęć "Moja Historia" - wygraj 3 Canony 500D w konkursie "Wysokich Obcasów" Olympus SP-570 UZ i zoom 20-krotny zoom! Olympus TOUGH TG-320 - twardziel, który wytrzyma upadek z 1,5 m Canon patentuje bezprzewodowe ładowanie i ustawianie AF okiem Pentax K-x kontra K-m: porównanie jakości zdjęć Pentax MX-1 – zaawansowane możliwości w opakowaniu retro “Misja” Canona - fotograficzny konkurs Dlaczego Canon EOS 6D nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy fotografa? Lumix G Leica DG Summilux 12mm f/1.4 ASPH - superjasny ekwiwalent 24 mm do Mikro Cztery Trzecie Film z Canona 5D Mark II - za kulisami Nowa kamerka Ricoha ma rozmiar długopisu i robi niesamowite selfie w 360 stopniach

Popularne w tym tygodniu:

Canon przestał używać nazw Master oraz Slave. Firma daje przykład innym Sony A7S III pojawi się latem 2020 roku. Producent potwierdza Master i Slave: Nikon odszedł od tych słów już 20 lat temu Canon EOS R5 oraz Canon EOS R6: Bezlusterkowce zdefiniowane na nowo Koniec Olympusa? Nie tak prędko. Oto nowa roadmapa obiektywów Sony FE 12-24 mm f/2.8 G Master już jest! Zobacz zdjęcia przykładowe Wyciekły zdjęcia Canona EOS R6. Zapowiada się przemyślany aparat Sony A7S III: Czy będzie miało wizjer o rozdzielczości 9,44 mln punktów? Pixii ma 12 Mpix, matrycę APS-C, 4 GB wewnętrznej pamięci i brakuje mu ekranu Fujinon GF 30 mm f/3.5 R WR – odpowiednik 24 mm w końcu w systemie! Laowa 9 mm f/5.6 – pierwszy tak szeroki obiektyw rektalinearny do pełnej klatki Czy Nikon Z5 pojawi się w lipcu 2020 roku w towarzystwie 3 nowych obiektywów?