Kto wygra bezpośrednie starcie: Sony A7R III, Nikon D850 vs Canon EOS 5D Mark IV?

Dan i Sally Watson to fotografowie, którzy przetestowali w takich samych warunkach trzy najgorętsze w tym momencie aparaty na rynku Sony A7R III, Nikona D850 i oczywiście Canona EOS 5D Mark IV.

© Dan Watson

W swoim wideo Dan i Sally poddają korpusy drobiazgowym testom w różnych sytuacjach sprawdzając prawie wszystkie najważniejsze funkcje. Ich test jest o tyle ciekawy, że porównuje aparaty bezpośrednio między sobą.

Pierwszy test, jaki przeprowadzili sprawdzał dynamikę, która pozwala określić ilość szczegółów w światłach i cieniach.

Drugi sprawdzał działanie autofokusu w trybie ciągłym, a przy okazji dowiadujemy się jak aparaty radzą sobie ze zgrywaniem większej serii zdjęć. Mimo niektórych nietrafionych kadrów najlepiej w tym zestawieniu wypadł Nikon D850, trafiając prawie wszystkie zdjęcia. Sony A7R III poradził sobie nieco gorzej, a najsłabiej wypadł Canon 5D Mark IV.

W trybie liveview niestety Nikon się nie popisał wypadając najgorzej z testowanej trójki. Najlepiej poradził sobie natomiast ze zgrywaniem serii zdjęć, którą można było na bierząco podglądać na ekranie.

Z ciekawszych spostrzeżeń Dana i Sally warto także wspomnieć o trudności z wyostrzeniem Sony A7R III gdy w pierwszym planie znajdowały się jakieś elementy. Aparat ostrzy na oko jednak zarejestrowane zdjęcie jest nieostre. Canon i Nikon nie mają takich problemów. Sally chwali natomiast Sony za reprodukcję kolorów skóry.

Zobacz również: Sony A7S vs Canon 5D Mark III, porównujemy możliwości filmowe

Test w słabym oświetleniu pokazał, że wszystkie trzy aparaty dają bardzo dobre rezultaty, jednak trudno się było spodziewać czegoś innego. Na ISO 6400 aparaty dają podobny poziom szumu, jednak EOS 5D Mark IV wypada trochę słabiej w cieniach.

Sally zwraca także uwagę na to, że Sony przez to, że jest mniejszym korpusem ma bardziej upchane przyciski, które przypadkowo włączała. Nikon jest natomiast największym i najcięższym aparatem.

Ilu fotografów — tyle opinii. Wartościowe w tym porównaniu jest to, że wszystkie trzy aparaty były w jednym czasie poddane tym samym testom, co pozwala bezpośrednio porównać odczucia z fotografowania. Sam filmik jest trochę przegadany, jednak mimo to warto poświęcić na niego 20 min i przejrzeć go w całości, szczególnie jeżeli zamierzacie wydać większą sumę na aparat.

Źródło: www.iso1200.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Fujinon XC 15-45 mm f/3.5-5.6 OIS PZ to najmniejszy zoom do aparatów Fujifilm X Fujifilm X-A5 – niech rozmiar i waga was nie zwiodą. To nowy, silny bezlusterkowiec w rodzinie Google Clips - sztuczna inteligencja zrobi zdjęcia za nas Tenba prezentuje nowe torby, walizki transportowe oraz akcesoria DJI Mavic Air - wymiary Sparka z osiągami Mavica Pro, czyli poręczny dron dla podróżników Fujifilm FinePix XP130 to wytrzymały kompakt, który będzie waszym towarzyszem podróży DJI Mavic Air – specyfikacja i zdjęcia wyciekły przed premierą Powrót kamery Kodak Super 8. Zobaczcie pierwszy filmik, który trafił do sieci! Firma Marumi prezentuje wysokiej jakości filtry ochronne i ND 400 megapikseli i przesuwana matryca. Hasselblad przekracza kolejne granice Leica APO-Summicron-SL 75 mm i 90 mm f/2 ASPH - nowe portretówki do bezlusterkowców Leiki Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - pierwszy ultraszerokokątny obiektyw z autofokusem do pełnej klatki Canona Panasonic GH5S - jeszcze bardziej filmowy bezlusterkowiec, który radzi sobie w słabym oświetleniu WD i SanDisk prezentują nowatorskie rozwiązania magazynowania danych dla fotografów na targach CES 2018 AF-S Nikkor 180-400 mm f/4E TC 1.4 FL ED VR - pierwszy obiektyw Nikona z wbudowanym telekonwerterem Nowe gimbale DJI do lustrzanek i smartfonów ustabilizują każde ujęcie Nadchodzi Canon EOS 7D Mark III. Oto funkcje, jakie chciałbym w nim zobaczyć Nowy obiektyw Sony E 18-135 mm f/3.5-56 OSS do bezlusterkowców z matrycą APS-C Yongnuo 14 mm f/2.8 - nadchodzi nowy, ultraszerokokątny obiektyw z autofokusem Hasselblad XPan adapter pozwoli przypiąć do X1D szkła od XPan-a Zapytałem wiceprezesa Sony o przyszłość branży fotograficznej na świecie Voigtlander Nokton 35mm f/1.4 w wersji z mocowaniem Sony-E Sensor Leiki M10 na poziomie najlepszych matryc APS-C w rankingu DxO Quadralite VideoLED 1000 oraz LEDTuber - światło LED dla fotografów i filmowców

Popularne w tym tygodniu:

Nowy rodzaj pikseli może znacznie zwiększyć rozpiętość tonalną matryc Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct zamienia noc w dzień za… 8 tys. dolarów! Sony a9 II – nowe funkcje łączności i usprawnienia dla fotoreporterów Nikkor Z 58 mm f/0.95 Noct może kosztować nawet 8 tys. dolarów Nikon Z50: Nikon wchodzi na rynek bezlusterkowców APS-C Olympus skończył 100 lat. Wszystkiego najlepszego! Fujifilm Instax Mini Link – nowa, mniejsza drukarka natychmiastowa Canon EOS 90D: Co znajdziemy w pudełku? [Unboxing] GoPro Hero 8 i GoPro Max - premiera nowej generacji kamerek sportowych NiSi pracuje nad obiektywem 75 mm f/0.95. Czy Nikon będzie zły? Sigma fp jeszcze w tym miesiącu. Nie jest najdroższa! Epson SureColor P7570 oraz P9570 – nowe drukarki zapewniające ”muzealną jakość obrazu”