© Marcin Watemborski / Watemborski

Fujifilm instax wide Monochrome – natychmiastowa czarnobiel w większym formacie

Uwielbiam fotografię natychmiastową i zabawy instaxami. Kocham również czarno-białe zdjęcia. Teraz dzięki nowym wkładom Fujifilm instax wide Monochrome mogę cieszyć się połączeniem jednego i drugiego. Wziąłem mojego instaxa wide 300 na spacer i sprawdziłem jak wygląda cała sprawa.

Natychmiastowy sentyment

Fotografia natychmiastowa to coś dla wszystkich, którzy uwielbiają rejestrować ważne momenty w swoim życiu. Fujifilm instax to seria aparatów i wkładów, które pozwalają cieszyć się współczesną wersją tego analogowego sentymentu. Obecnie na rynku dostępny jest jeden aparat natychmiastowy Fujifilm w formacie wide, czyli Fujifilm instax wide 300, zachowany w srebrno-czarnej estetyce retro, podobnej do tej znanej z Fujifilm instax mini 90. Marzę o tym, by zobaczyć drukarki wspierające ten format, lecz nie wiem kiedy to może nadejść.

Wkłady Fujifilm instax mini Monochrome to gratka dla sentymentalnego minimalisty

Dzięki firmie Fujifilm i jej produktach z serii instax, fotografia natychmiastowa wraca do życia. Materiały nie są tak drogie jak polaroidy, a ich…

Pod koniec 2016 roku na rynku pojawiła się pierwsza wersja czarno-białych wkładów do instaxów. Były one w formacie mini, czyli 54 x 86 mm z ramką. Oczywiście nie mogłem sobie odpuścić i musiałem się nimi trochę pobawić! Tym razem czuję się jak bym dostał wcześniejszy prezent od producenta i mogę się cieszyć natychmiastową czarnobielą w większym rozmiarze. Pojedyncze zdjęcie ma rozmiar 108 x 86 mm z ramką, a bez 99 x 62 mm. Taka wielkość jest dla mnie zdecydowanie wystarczająca. W paczce, która kosztuje ok. 55 złotych znajdziecie 10 zdjęć.

Marzenie estety

Miałem już doświadczenia z wkładami monochromatycznymi od Fujifilm, więc wiedziałem, czego mogę oczekiwać. Wiedziałem, że ta czarnobiel nie będzie bardzo kontrastowa, ale będzie bogata w szczegóły. Postanowiłem sprawdzić załadowane kasety w dwa sposoby. Zdjęcia, które widzicie nie były specjalnie podkręcane w żadnym programie, ani nie czyściłem ich z pyłków.

Pierwszym było zorientowanie się jak będzie wyglądała estetyka zdjęć ze światłem błyskowym z wbudowanej lampy w moim instaxie. Świetnie się składało, bo akurat z moimi przyjaciółmi byliśmy w środku remontu naszego studia! Jak mógłbym sobie odmówić przyjemności sfotografowania moich bliskich podczas tak jednoczącej sytuacji. Rzućcie okiem poniżej. To, co mi się rzuciło w oczy, to to, że instaxy z błyskiem zachowują się dość kontrastowo, ale przyjemnie. Zdecydowanie moja estetyka! Wkłady wywoływały się około 5 minut w temperaturze pokojowej.

Na drugą część testów wybrałem się na romantyczny spacer w okolice Zamku Książ w Wałbrzychu. Dobrze, że mojej dziewczynie nie przeszkadzało to, że zamiast skoncentrować się na niej robiłem zdjęcia! W każdym razie – było wtedy dość zimno i bałem się, że chemia na pojedynczym zdjęciu może na tym ucierpieć. I wiecie co? Myliłem się! Po wyjściu zdjęcia z aparatu schowałem je do wewnętrznej kieszeni płaszcza. Gdy wyciągnąłem je w domu, wszystkie wywołały się bardzo ładnie. Na jednym zauważyłem jednak czarną kropkę w miejscu, w którym było słońce, ale to znany artefakt występujący przy mocnych przepaleniach na instaxach.

Zobacz również: Wideotest Canon EOS M

Kupię je jeszcze?

Tak, zdecydowanie! Estetyka jest zgodna z moimi oczekiwaniami, format również mi odpowiada. Lubię robić zdjęcia instaxem, a melancholijna czarnobiel czule pieści moje poczucie artystycznego wyrazu. Chociaż muszę przyznać, że cena mogłaby być niższa – gdyby była porównywalna do tej, za wkłady kolorowe, czyli około 40 złotych, przerzuciłbym się wyłącznie na czarno-białe wkłady Fujifilm instax wide Monochrome.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Dlaczego Leica Summicron-M 35 mm f/2 ASPH to wyjątkowe szkło? Dwa dni z Fujifilm X-H1. Moje pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe z Portugalii Paryskie klimaty czyli subiektywnie o Zeiss Batis 85 mm f/1.8 Jak w praktyce sprawdza się Venus Optics Laowa 60 mm f/2,8 Macro 2:1? Sony A7R III - król bezlusterkowców [test] Loupedeck - bądź jak DJ w Adobe Lightroom [wideotest] Panasonic Lumix GH5s – aparat dla filmowców, który chce być kochany GoPro HERO 6 - z pogodą pod górkę Olympus ED 17 mm f/1.2 PRO oraz 45 mm f/1.2 PRO czyli najnowsze, jasne stałki Olympusa w akcji WD My Cloud Home Duo - test nowoczesnej, domowej chmury dla każdego Olympus OM-D E-M10 Mark III - test nowego bezlusterkowca dla amatorów Wideotest nowych akcesoriów firmy Peak Design, która uzbierała już ponad 15 mln dolarów na Kickstarterze Zabrałem Fujifilm X-E3 w podróż po Europie. Mój subiektywny i praktyczny test Peak Design Everyday Sling – torba fotograficzna, którą nosisz tak, jak lubisz Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100 mm f/4 IS PRO to mistrz! Test uniwersalnego obiektywu Instax Share SQ SP-3 - drukuje natychmiastowo w kwadracie i daje mnóstwo frajdy Sprawdziłem MeFoto Backpacker - tani, lekki i praktyczny statyw dla podróżników Quadralite A1 - recenzja małej lampy o dużych możliwościach Olympus M. Zuiko Digital 45 mm f/1.2 PRO - moje pierwsze zdjęcia przykładowe + wideo Canon EOS 6D Mark II - test następcy popopularnej pełnoklatkowej lustrzanki Loupedeck – zostań DJ-em w świecie fotografii. Test kontrolera do Lightrooma Adobe Lightroom CC i Classic - recenzja nowych programów do obróbki zdjęć Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS - nasze zdjęcia przykładowe Sony A7R III - wszystko, co o nim wiemy. Pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe

Popularne w tym tygodniu:

Profoto B10 - coś małego... sprawdzam nową lampę w dubajskim słońcu [wideotest]