Sony HVL-F60RM - flagowa lampa reporterska do zadań specjalnych

Sony zaprezentowało flagową lampę reporterską z radiowym wyzwalaniem dedykowaną do aparatów z bagnetem E. Sony HVL-F60RM ma być solidnym wołem roboczym, który poradzi sobie z ciągłą pracą nawet w trudnych warunkach.

Do najważniejszych cech lampy Sony HVL-F60RM należą duża moc błysku, niezawodność i wydajność przy ciągłej pracy, zaawansowane funkcje sterowania oraz wbudowane możliwości sterowania przez łącze radiowe. Nie zabrakło też ciekawego systemu Quick Shift Bounce, który pozwala na łatwe umieszczenie głowicy w pionie.

Mocna i wytrzymała

Lampa HVL-F60RM ma liczbę przewodnią 60 i regulowany kąt rozbłysku, dostosowany do ogniskowych od 20 do 200 mm. Umożliwia jednolite, bezcieniowe oświetlanie różnorodnych scen i wykonanie w jednej serii nawet 220 błysków. W porównaniu z poprzednim modelem HVL-F60M aż czterokrotnie wzrosła odporność na temperaturę. Tak duża zmiana to efekt użycia materiałów przystosowanych do pracy w wysokich temperaturach i nowych algorytmów.

Szybsze ładowanie i system Quick Shift Bounce

Wprowadzone ulepszenia zaowocowały również krótszym czasem ładowania, który wynosi 1,7 s, a w przypadku użycia nowego zewnętrznego zasilacza bateryjnego FA-EBA1 — zaledwie 0,6 s. Do największych atutów wcześniejszych lamp błyskowych Sony należał system przemieszczania głowicy Quick Shift Bounce. Nie zabrakło go i w nowym modelu, dzięki czemu fotograf może zmienić układ poziomy na pionowy, obrócić głowicę o 90 stopni w lewo lub w prawo, odchylić ją w górę o maksymalnie 150 stopni , nachylić o 8 stopni w dół — i uzyskać optymalne naświetlenie różnorodnych scen.

Niezależne przyciski do nastawiania poziomu wyjściowego światła (LEVEL -/+) umożliwiają bezpośrednią regulację lub kompensację mocy błysku, a przez to usprawniają pracę. Ustawienia i moc wyjściową można sprawdzać na funkcjonalnym wyświetlaczu, zapewniającym także intuicyjny dostęp do parametrów powiązanych lamp bezprzewodowych.

Użytkownik może przypisywać funkcje do czterostronnego przycisku sterującego, przycisku środkowego oraz kółka sterującego, a następnie błyskawicznie je wybierać. Istnieje też możliwość zapisu w pamięci poziomu błysku TTL i późniejszego błyskawicznego przywrócenia jego wartości w trybie ręcznym. Jest to kolejna funkcja upraszczająca pracę i oszczędzająca czas przy ręcznym wybieraniu ustawień.

Sony HVL-F60RM

Odporna na pył i wilgoć konstrukcja lampy HVL-F60RM pozwala na pracę nawet w trudnych warunkach. Nowością jest sprzedawana oddzielnie osłona przeciwdeszczowa FA-RG1, która ogranicza przedostawanie się kapiącej wody do wnętrza lampy i aparatu. Przykładem maksymalnej dbałości o szczegóły konstrukcyjne lampy HVL-F60RM jest metalowa stopka złącza Multi Interface Shoe, zmniejszająca ryzyko uszkodzeń i zwiększająca niezawodność.

Łączność radiowa
Do stworzenia zaawansowanego, studyjnego zestawu oświetleniowego niezbędna jest radiowa łączność bezprzewodowa. Dzięki jej charakterystyce lampy odbierające sygnały mogą znajdować się w dowolnym miejscu, w odległości do 30 m od aparatu.

Lampa HVL-F60RM zamontowana na kompatybilnym aparacie może pełnić rolę nadajnika wysyłającego sygnały sterujące do sparowanych lamp zdalnych, pracujących w trybie odbiornika. Obsługiwanych jest nawet 15 lamp przypisanych do maksymalnie 5 grup lub bezprzewodowego sterownika lampy błyskowej. System parowania skutecznie zapobiega zakłócaniu pracy przez inne urządzenia elektroniczne.

Oprócz funkcji automatycznego balansu bieli, samoczynnie dopasowującej parametry do barwy światła w fotografowanej scenie, standardowo dostępne są filtry bursztynowy i zielony. Koszt lampy to 700 euro, czyli około 3000 złotych, zewnętrzny zasilacz FA-EBA1 to wydatek 300 euro, czyli około 1200 zł. Pierwsze dostawy są planowane na kwiecień.

Źródło: Sony

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Canon 5D MK II ? nowe firmware, koniec czarnych kropek Sony A9: aktualizacja wprowadza Real-Time Eye AF dla zwierząt oraz interwałometr Quadralite Atlas LED - lampa światła ciągłego z plenerowym akumulatorem Obiektywy tilt-shift - do czego można je wykorzystać Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO - super jasna portretówka do Mikro 4/3 Hasselblad XCD 45 mm f/4 (45P) - najlżejszy średnioformatowy obiektyw z AF Samsung G400 - komóra, ale jak aparat… Chumby, prawdziwie internetowe ramki fotograficzne Lustrzankowe plany Samsunga Canon PowerShot S100 i SX40 HS - kompakt i superzoom dla zaawansowanych Nowe kompakty Samsunga Obiektywy Sony 28-75 mm f/2.8 oraz DT 30 mm f/2.8 Macro

Popularne w tym tygodniu:

OM Digital Solutions pokazuje 2 obiektywy do MFT. Nie zapomnieli o Olympusie Canon EOS R3: Najważniejsza premiera tej jesieni za nami GoPro Hero10 Black nagrywa w 5,3K przy 60 kl./s i nie tylko Ricoh GR IIIx – nowa generacja kompaktu do fotografii ulicznej z innym obiektywem Nikkor Z 40 mm f/2 – pierwsza mała stałka do systemu w sensownej cenie Sigma prezentuje 2 nowe obiektywy z serii Contemporary: 24 mm f/2 oraz 90 mm f/2.8 Premiera Canona EOS R3 w połowie września? Producent zapowiada wydarzenie Canon RF 16 mm f/2.8 STM i Canon RF 100-400 f/5.6-8 IS USM zaprezentowane Papier do drukarki do drukowania zdjęć w domu