Cosina prezentuje trzy nowe obiektywy Voigtlander - dwa do Sony E i jeden do Leiki M

Japoński producent optyki Cosina zaprezentował trzy nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+ w Yokohamie. Dwa obiektywy są dedykowane do mocowania Sony E, a nowy Nokton 50 mm f/1.2 to propozycja do Leiki M.

COLOR-SKOPAR 21 mm f/3.5 Aspherical — Sony E

COLOR-SKOPAR 21 mm f/3.5 Aspherical to obiektyw dedykowany do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony, który mierzy zaledwie 39,9 mm. 10-listkowa przysłona obiecuje ładne rozmycie tła. Najmniejsza odległość ostrzenia to 20 cm, a w konstrukcji optycznej zastosowano 9 elementów w 8 grupach. Cosina chwali się doskonałym kontrastem i rozdzielczością nawet na otwartej przysłonie. Obiektyw to konstrukcja manualna oferuje jednak złącza do komunikacji z aparatem.

MACRO APO-LANTHAR 110 mm f/2.5 — Sony E

Drugie szkło pod bagnet E to MACRO APO-LANTHAR 110 mm f/2.5, który pozwala na odwzorowanie 1:1 przy ostrzeniu z najbliższej odległości 35 cm. Cosina chwali się minimalną aberracją chromatyczną i pływającymi elementami do ustawiania ostrości, które zapewniają ostrość przy różnych odległościach ostrzenia. Budowa optyczna to 14 elementów w 12 grupach, przysłona składa się z 10 listków. Ostrzenie manualne, jednak obiektyw umożliwia komunikację z korpusem.

Voigtlander Nokton 35mm f/1.4 w wersji z mocowaniem Sony-E

Fotografowie pracujący na korpusach Sony już niedługo będą mieli do dyspozycji kolejne ciekawe, manualne szkło. Mowa o obiektywie Voigtlander Nokton…

Jak widać niezależni producenci optyki zaczynają na poważnie wypuszczać szkła do systemu Sony E, a po ostatnich targach mamy wręcz wysyp szkieł tego typu. Zaczynając od Sigmy, która zapowiedziała całą szklarnię, przez premiery Tokiny, Samyanga i Tamrona.

NOKTON 50mm f/1.2 Aspherical — Leica M

Do systemu Leica M, Cosina przygotowała jasny standard NOKTON 50 mm f/1.2 Aspherical, który oferuje dwie soczewki podwójnie asferyczne oraz system ustawiania ostrości zaprojektowany pod aparaty dalmierzowe. Cosina chwali się osiągami na otwartej przysłonie i oczywiście ładnie rozmytym tłem, które zapewnia 12-listkowa przysłona i jasność f/1.2. Minimalna odległość ogniskowania to 70 cm. Obiektyw mierzy 4,9 cm, a w jego budowie optycznej znalazło się 8 elementów w 6 grupach. Średnica filtra to 52 mm.

Narazie nie znamy cen nowych obiektywów oraz kiedy będą dostępne, chociaż działające wersje pojawiły się już na targach.

Zobacz również: Zobacz to, co nieuchwytne, czyli fotografia highspeed w domu

Źródło: www.dpreview.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Casio Exilim Pro EX F1 ? zalety i wady Canon odkrywa fotografię na nowo Akademia Nikona: nowa oferta, nowa strona Pentax World Day, czyli 5 kwietnia 2008 r. zrób zdjęcie swoim Pentaxem Canon RF 70–200mm F2.8L IS USM – zobacz, co kryje w środku ta konstrukcja Panasonic ADA - nośnik na 50 lat Sony A6000 z najszybszym AF wśród bezlusterkowców Nikon D4 - "multimedialna lustrzanka" oficjalnie wraz z samplami Epson SureColor P7570 oraz P9570 – nowe drukarki zapewniające ”muzealną jakość obrazu” Sony FE 400 mm f/2.8 GM OSS to superteleobiektyw dla wymagających Można już głosować na finałowe zdjęcia seryjne w konkursie SanDisk Nikon Coolpix S800C i P7700, czyli aparat społecznościowy i prawie lustrzanka

Popularne w tym tygodniu:

Sony A7S III pojawi się latem 2020 roku. Producent potwierdza Żałuję, że kupiłem ten sprzęt. Nie popełnij mojego błędu Olympus sprzedaje swój dział fotograficzny. Co dalej? Przereklamowane opcje w aparatach. "Musimy" za nie płacić Panasonic Lumix G100 – stworzony do wlogowania Koniec Olympusa? Nie tak prędko. Oto nowa roadmapa obiektywów Wyciekła lista lipcowych premier Canona. Co zobaczymy? Canon EOS R6: Czy budżetowy bezlusterkowiec będzie aż tak dobry? Zadrapania i zabrudzenia obiektywu. Jak wpływają na jakość obrazu? Sigma fp otrzymuje potężną aktualizację: Dual ISO, ProRes RAW, wyjście 4K i inne Sony A7S III już w połowie lipca? Fujinon GF 30 mm f/3.5 R WR – odpowiednik 24 mm w końcu w systemie!