Cosina prezentuje trzy nowe obiektywy Voigtlander - dwa do Sony E i jeden do Leiki M

Japoński producent optyki Cosina zaprezentował trzy nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+ w Yokohamie. Dwa obiektywy są dedykowane do mocowania Sony E, a nowy Nokton 50 mm f/1.2 to propozycja do Leiki M.

COLOR-SKOPAR 21 mm f/3.5 Aspherical — Sony E

COLOR-SKOPAR 21 mm f/3.5 Aspherical to obiektyw dedykowany do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony, który mierzy zaledwie 39,9 mm. 10-listkowa przysłona obiecuje ładne rozmycie tła. Najmniejsza odległość ostrzenia to 20 cm, a w konstrukcji optycznej zastosowano 9 elementów w 8 grupach. Cosina chwali się doskonałym kontrastem i rozdzielczością nawet na otwartej przysłonie. Obiektyw to konstrukcja manualna oferuje jednak złącza do komunikacji z aparatem.

MACRO APO-LANTHAR 110 mm f/2.5 — Sony E

Drugie szkło pod bagnet E to MACRO APO-LANTHAR 110 mm f/2.5, który pozwala na odwzorowanie 1:1 przy ostrzeniu z najbliższej odległości 35 cm. Cosina chwali się minimalną aberracją chromatyczną i pływającymi elementami do ustawiania ostrości, które zapewniają ostrość przy różnych odległościach ostrzenia. Budowa optyczna to 14 elementów w 12 grupach, przysłona składa się z 10 listków. Ostrzenie manualne, jednak obiektyw umożliwia komunikację z korpusem.

Voigtlander Nokton 35mm f/1.4 w wersji z mocowaniem Sony-E

Fotografowie pracujący na korpusach Sony już niedługo będą mieli do dyspozycji kolejne ciekawe, manualne szkło. Mowa o obiektywie Voigtlander Nokton…

Jak widać niezależni producenci optyki zaczynają na poważnie wypuszczać szkła do systemu Sony E, a po ostatnich targach mamy wręcz wysyp szkieł tego typu. Zaczynając od Sigmy, która zapowiedziała całą szklarnię, przez premiery Tokiny, Samyanga i Tamrona.

NOKTON 50mm f/1.2 Aspherical — Leica M

Do systemu Leica M, Cosina przygotowała jasny standard NOKTON 50 mm f/1.2 Aspherical, który oferuje dwie soczewki podwójnie asferyczne oraz system ustawiania ostrości zaprojektowany pod aparaty dalmierzowe. Cosina chwali się osiągami na otwartej przysłonie i oczywiście ładnie rozmytym tłem, które zapewnia 12-listkowa przysłona i jasność f/1.2. Minimalna odległość ogniskowania to 70 cm. Obiektyw mierzy 4,9 cm, a w jego budowie optycznej znalazło się 8 elementów w 6 grupach. Średnica filtra to 52 mm.

Narazie nie znamy cen nowych obiektywów oraz kiedy będą dostępne, chociaż działające wersje pojawiły się już na targach.

Źródło: www.dpreview.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Nikon Coolpix S60 w złocie Pentax D FA 645 55 mm f/2.8 - nowy obiektyw do Pentaxa 645D Meike 50 mm f/1.2 to nowy, jasny standard do bezlusterkowców i nie tylko Panasonic Lumix S 20-60 mm f/3.5-5.6, czyli uniwersalny zoom do mocowania L Plotki, wszędzie plotki... O nowych Olympusach, Panasonikach i Nikonach Oglądaj zdjęcia w Full HD Firmware 2.0.7. dla Canona 5d mark II Oto sposób, jak przetestować ultrajasne obiektywy Zeiss f/0.7 Samyang XEEN 135 mm T 2.2 to pierwszy z 5 nowych obiektywów Koreańczyków Canon RF 24-105 mm f/4-7.1 IS STM, czyli budżetowy zoom spacerowy do bezlusterkowców Profesjonalny, szybki czytnik Lexara na USB 3.0 Panasonic FZ300 - wypasiony superzoom ze stałym światłem f/2.8 i 4K

Popularne w tym tygodniu:

Sony ZV-E10 to wszystko, czego potrzebuje współczesny wloger Olimpiada w Tokio: Zobacz, co przygotowało dla fotografów Sony Igrzyska Olimpijskie w Tokio fotograficznym okiem. Stoisko Nikona zapiera dech w piersi Nie tylko Canon EOS R3 pojawił się na Olimpiadzie. Jest też Nikon Z9! Canon EOS R3, 30 kl./s i skateboarding na Igrzyskach Olimpijskich Kupili w dyskoncie aparat, który się zepsuł. Serwis go nie przyjął. Dlaczego? Canon EOS R3 dostrzeżony na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio. Fotograf zdradza pierwsze wrażenia Canon EOS R3 będzie miał rozdzielczość 24 Mpix. Ujawniły to pliki z Igrzysk Olimpijskich Tamron pracuje nad pierwszym obiektywem do Fujifilm X. Spełni oczekiwania użytkowników? Fotoedytor z Olimpiady potwierdza: Canon EOS R3 ma 24 Mpix!