Feiyu Tech A1000 - mały gimbal do bezlusterkowców [wideotest]

Gimbale to w ostatnim czasie bardzo popularne urządzenia pozwalające na zrobienie płynnych ujęć filmowych. Tym razem na warsztat trafił mały i tani stabilizator do bezlusterkowców. Jak wypadł w teście?

Jeszcze kilka lat temu chcąc robić superpłynne ujęcia musieliśmy sięgać po rozwiązania grawitacyjne typu steadycam. Rzeczywiście - pozwala osiągnąć bardzo filmowe efekty, ale z drugiej strony jest trudny do wyważenia, a zmiana ogniskowej powoduje, że całość trzeba wyważać na nowo. Tu z pomocą przychodzą gimbale. Je oczywiście również trzeba wyważyć i im dokładniej to zrobimy, tym lepsze efekty możemy osiągnąć. Jednak nie jest to tak restrykcyjne jak w przypadku rozwiązań grawitacyjnych.

Dziś, kupno gimbala nie wiąże się z wielkim wydatkiem, a testowany A1000 kosztuje około 1300 zł. Oczywiście nie jest to gimbal idealny, bo ma kilka wad, takich jak słabo blokująca śruba czy źle przetłumaczona aplikacja. Jednak w ogólnym rozrachunku, daje dobry stosunek jakości do ceny. Tak, czy inaczej zachęcam do obejrzenia wideotestu, a ujęcia z początku filmu nagrywane były tytułowym gimbalem z aparatem Olympus OM-D E-M1 Mark II i obiektywem 12–40 mm f/2.8 Pro.

Zobacz również: Fotoblogia.pl - największy blog o fotografii w Polsce

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy akcesoriów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

TEST: Canon EF-S 10-18 mm f/4.5-5.6 IS STM – miła niespodzianka! TEST: Sony RX100 V – kompakt do łapania światła 3Legged Thing Leo - karbonowy statyw do bagażu podręcznego [wideotest] Możliwości średniego formatu, czyli test 4 obiektywów do korpusu Leica S Vanguard Alta Pro 2+ 263AP - mały statyw do studia. Jak się sprawdza? Feiyu Tech Vimble 2 - gimbal i selfie stick w jednym [wideotest] Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3 C - test superzooma po odchudzaniu Profoto A1 - zabierz błysk ze sobą [wideotest] Najtańszy standard do bezlusterkowców - Industar L/D 55 mm f/2,8 MindShift rotation180° Horizon to plecak dla każdego outdoorowca. Czy daje radę w terenie? Używałem Leiki M10 od 8 miesięcy. Jak się sprawowała klasyczna konstrukcja z Wetzlar? Sony A7 III, czyli podstawowa pełna klatka dla profesjonalistów - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe Dlaczego Leica Summicron-M 35 mm f/2 ASPH to wyjątkowe szkło? Fujifilm instax wide Monochrome – natychmiastowa czarnobiel w większym formacie Dwa dni z Fujifilm X-H1. Moje pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe z Portugalii Paryskie klimaty czyli subiektywnie o Zeiss Batis 85 mm f/1.8 Jak w praktyce sprawdza się Venus Optics Laowa 60 mm f/2,8 Macro 2:1? Sony A7R III - król bezlusterkowców [test] Loupedeck - bądź jak DJ w Adobe Lightroom [wideotest] Panasonic Lumix GH5s – aparat dla filmowców, który chce być kochany GoPro HERO 6 - z pogodą pod górkę Olympus ED 17 mm f/1.2 PRO oraz 45 mm f/1.2 PRO czyli najnowsze, jasne stałki Olympusa w akcji WD My Cloud Home Duo - test nowoczesnej, domowej chmury dla każdego Olympus OM-D E-M10 Mark III - test nowego bezlusterkowca dla amatorów

Popularne w tym tygodniu:

Kilka słow o tablecie Wacom Intuos Pro [wideo] Sony DSC RX 100 VI - zaawansowany kompakt dla wymagających [test] TEST: Canon EOS 200D – pomysł na maleństwo TEST: Kolejna jasność u Olympusa, czyli M.Zuiko 25 mm f/1.2 Pro TEST: Venus Laowa 12 mm f/2.8 Zero-D. Najszersze małoobrazkowe ef-dwa-osiem. TEST: Wół roboczy á la Tamron, czyli SP 24-70 mm F/2.8 Di VC USD G2 TEST: Jasność u Olympusa, czyli M.Zuiko 17 mm f/1.2 PRO