GFX 50R i GFX 100Megapixel - średnioformatowe bestie Fujifilm

Firma Fujifilm zapowiedziała dziś dwa średnioformatowe aparaty - kompaktowy GFX 50R oraz potężny GFX 100Megapixel, którego matryca, jaka sama nazwa wskazuje oferuje 100-megapikselowe obrazki.

Firma Fujifilm na kolejnej dziś konferencji w ramach targów Photokina popisała się prezentując produkty najwyższej klasy. Zobaczyliśmy dziś zapowiedź dwóch średnioformatowych belusterkowców — Fujifilm GFX 50R i Fujifilm GFX 100Megapixel. Firma przedstawiła też plany, co do nowych obiektywów w tym systemie.

100-megapikselowa średnioformatowa matryca ze stabilizacją

GFX 100Megapixel to pierwszy na świecie aparat bezlusterkowy ze średnioformatową matrycą o rozdzielczości 102 megapikseli. Będzie to też pierwszy średnioformatowy aparat cyfrowy z matrycą wyposażoną w detekcję fazy na całej powierzchni. Nowa matryca ma zapewnić najwyższą jakość obrazu w historii Fujifilm. W środku znajdziemy również procesor obrazu X-Processor 4, który zapewni doskonałe odwzorowanie koloru.

Dzięki zastosowaniu nowego procesora Fujifilm GFX 100 Megapixel ma możliwość nagrywania 10-bitowych filmów w 4K w 30 kl./s. Żeby zapewnić jak najlepszą jakość obrazu Fujifilm opracowało też nowy system stabilizacji w korpusie dla serii G - pierwszy na świecie dla aparatów średnioformatowych.

Rozmiarem i wagą nowy GFX 100Megapixel ma być zbliżony do profesjonalnych lustrzanek pełnokalkowych, pomimo tego, że będzie miał o 1,7 raza większą od nich matrycę. Nowością będzie też zintegrowany uchwyt, dzięki któremu aparat ma być wygodniejszy zwłaszcza podczas używania dużych teleobiektywów.

Fujifilm GFX50R — jeszcze mniejszy średni format

Fujifilm GFX50R to kontynuacja lekkiej i kompaktowej serii średnioformatowych aparatów GFX. Ma być o 25 mm węższy i 145 g lżejszy niż jego poprzednik - GFX50S (będzie ważył 775g). Fujifilm GFX50R będzie wyposażony we wbudowany elektroniczny wizjer o rozdzielczości 3,69 miliona punktów i powiększeniu 0,77x.

Zobacz również: 13 aparatów cyfrowych, które pamięta każdy fotograf

Sercem nowego GFX-a będzie matryca CMOS o rozdzielczości 51,4 megapiksela o wielkości 43,8 x 32,9 mm. Matryca została zaprojektowana w celu optymalizacji zbierania światła i rozdzielczości obrazu, a obsługa danych z fotodiod dostosowana tak, żeby zapewnić jak najlepszą jakość zdjęcia. Obraz przetwarza procesor X-Processor Pro, który wspiera tryby symulacji filmów takich, jak Velvia, Provia czy Acros.

Korpus został zbudowany z wytrzymałego stopu magnezu i jest uszczelniony w 64 miejscach, aby zapewnić odporność na kurz i niekorzystne warunki atmosferyczne. Na górnym panelu znajdziecie dwa pokrętła — jedno do zmiany czasu otwarcia migawki, a drugie dla kompensacji ekspozycji. Co ciekawe, Fujifilm postanowiło zrezygnować z przycisków wyboru na tylnej ścianie aparatu. Do dyspozycji będziemy mieli odchylany, dotykowy ekran o przekątnej 3,2 cala.

Aparat ma się pojawić w sprzedaży już w listopadzie tego roku i będzie kosztował 4499 dolarów. Nie znamy jeszcze polskiej ceny, ale pocieszające jest to, że nowy model jest o około 2 tysiące dolarów tańszy niż jego poprzednik w dniu premiery.
Wraz z zapowiedzią dwóch nowych aparatów Fufifilm ogłosiło rozszerzenie gamy obiektywów z serii GF o 3 kolejne pozycje: GF 100–200 mm f/5.6 R LM OIS WR, GF 50 mm f/3.5 R LM WR oraz GF 45–100 f/4 R LM OIS WR.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Ruszyła internetowa galeria dla fanów Nikona. Zwykły klon czy ciekawa alterantywa dla fotografów? Laowa 9 mm f/5.6 – pierwszy tak szeroki obiektyw rektalinearny do pełnej klatki Leica C-Lux 3 Średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm już we wrześniu Kubek na kawę Canon 24-105 mm f/4 do kupienia na eBay Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5x Ultra Macro - zdjęcia przykładowe i cena Świat w skali makro - film nakręcony Canonem 5D Mark II Olympus OM-D E-M1 oraz obiektyw 12-40 mm f/2.8 - nowe zdjęcia i ceny Pentax Optio WG2 i WG2 GPS - twardziel na kosmiczne wyprawy Sony SAL500F40G - profesjonalne 500 mm z bagnetem A Nikon D7000 - zachwycająca lustrzanka! Średnioformatowy Pentax 645 - odcinek 2010

Popularne w tym tygodniu:

Canon przestał używać nazw Master oraz Slave. Firma daje przykład innym Sony A7S III pojawi się latem 2020 roku. Producent potwierdza Master i Slave: Nikon odszedł od tych słów już 20 lat temu Canon EOS R5 oraz Canon EOS R6: Bezlusterkowce zdefiniowane na nowo Koniec Olympusa? Nie tak prędko. Oto nowa roadmapa obiektywów Sony FE 12-24 mm f/2.8 G Master już jest! Zobacz zdjęcia przykładowe Wyciekła lista lipcowych premier Canona. Co zobaczymy? Wyciekły zdjęcia Canona EOS R6. Zapowiada się przemyślany aparat Sony A7S III: Czy będzie miało wizjer o rozdzielczości 9,44 mln punktów? Pixii ma 12 Mpix, matrycę APS-C, 4 GB wewnętrznej pamięci i brakuje mu ekranu Fujinon GF 30 mm f/3.5 R WR – odpowiednik 24 mm w końcu w systemie! Laowa 9 mm f/5.6 – pierwszy tak szeroki obiektyw rektalinearny do pełnej klatki