GFX 50R i GFX 100Megapixel - średnioformatowe bestie Fujifilm

Firma Fujifilm zapowiedziała dziś dwa średnioformatowe aparaty - kompaktowy GFX 50R oraz potężny GFX 100Megapixel, którego matryca, jaka sama nazwa wskazuje oferuje 100-megapikselowe obrazki.

Firma Fujifilm na kolejnej dziś konferencji w ramach targów Photokina popisała się prezentując produkty najwyższej klasy. Zobaczyliśmy dziś zapowiedź dwóch średnioformatowych belusterkowców — Fujifilm GFX 50R i Fujifilm GFX 100Megapixel. Firma przedstawiła też plany, co do nowych obiektywów w tym systemie.

100-megapikselowa średnioformatowa matryca ze stabilizacją

GFX 100Megapixel to pierwszy na świecie aparat bezlusterkowy ze średnioformatową matrycą o rozdzielczości 102 megapikseli. Będzie to też pierwszy średnioformatowy aparat cyfrowy z matrycą wyposażoną w detekcję fazy na całej powierzchni. Nowa matryca ma zapewnić najwyższą jakość obrazu w historii Fujifilm. W środku znajdziemy również procesor obrazu X-Processor 4, który zapewni doskonałe odwzorowanie koloru.

Dzięki zastosowaniu nowego procesora Fujifilm GFX 100 Megapixel ma możliwość nagrywania 10-bitowych filmów w 4K w 30 kl./s. Żeby zapewnić jak najlepszą jakość obrazu Fujifilm opracowało też nowy system stabilizacji w korpusie dla serii G - pierwszy na świecie dla aparatów średnioformatowych.

Rozmiarem i wagą nowy GFX 100Megapixel ma być zbliżony do profesjonalnych lustrzanek pełnokalkowych, pomimo tego, że będzie miał o 1,7 raza większą od nich matrycę. Nowością będzie też zintegrowany uchwyt, dzięki któremu aparat ma być wygodniejszy zwłaszcza podczas używania dużych teleobiektywów.

Fujifilm GFX50R — jeszcze mniejszy średni format

Fujifilm GFX50R to kontynuacja lekkiej i kompaktowej serii średnioformatowych aparatów GFX. Ma być o 25 mm węższy i 145 g lżejszy niż jego poprzednik - GFX50S (będzie ważył 775g). Fujifilm GFX50R będzie wyposażony we wbudowany elektroniczny wizjer o rozdzielczości 3,69 miliona punktów i powiększeniu 0,77x.

Zobacz również: Photokina 2016: Najważniejsze nowości sprzętowe

Sercem nowego GFX-a będzie matryca CMOS o rozdzielczości 51,4 megapiksela o wielkości 43,8 x 32,9 mm. Matryca została zaprojektowana w celu optymalizacji zbierania światła i rozdzielczości obrazu, a obsługa danych z fotodiod dostosowana tak, żeby zapewnić jak najlepszą jakość zdjęcia. Obraz przetwarza procesor X-Processor Pro, który wspiera tryby symulacji filmów takich, jak Velvia, Provia czy Acros.

Korpus został zbudowany z wytrzymałego stopu magnezu i jest uszczelniony w 64 miejscach, aby zapewnić odporność na kurz i niekorzystne warunki atmosferyczne. Na górnym panelu znajdziecie dwa pokrętła — jedno do zmiany czasu otwarcia migawki, a drugie dla kompensacji ekspozycji. Co ciekawe, Fujifilm postanowiło zrezygnować z przycisków wyboru na tylnej ścianie aparatu. Do dyspozycji będziemy mieli odchylany, dotykowy ekran o przekątnej 3,2 cala.

Aparat ma się pojawić w sprzedaży już w listopadzie tego roku i będzie kosztował 4499 dolarów. Nie znamy jeszcze polskiej ceny, ale pocieszające jest to, że nowy model jest o około 2 tysiące dolarów tańszy niż jego poprzednik w dniu premiery.
Wraz z zapowiedzią dwóch nowych aparatów Fufifilm ogłosiło rozszerzenie gamy obiektywów z serii GF o 3 kolejne pozycje: GF 100–200 mm f/5.6 R LM OIS WR, GF 50 mm f/3.5 R LM WR oraz GF 45–100 f/4 R LM OIS WR.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Fujifilm Instax SQ20 z możliwością nagrania filmów i 4-krotnym zoomem Panasonic Lumix S1R i S1 - pełnoklatkowe bezlusterkowce bez kompromisów L-Mount połączy siły Leiki, Panasonica i Sigmy Ricoh GR III - zaawansowany kompakt z nową matrycą, procesorem i stabilizacją Irix 150 mm f/2.8 Macro - wysokiej klasy teleobiektyw do zdjęć makro "I'm Back" - cyfrowy moduł do tradycyjnych aparatów w produkcji Panasonic, Leica i Sigma - być może firmy połączą siły w pracy nad nowym systemem Irix pokaże nowy obiektyw już w poniedziałek Sony FE 24 mm f/1.4 G Master – lekki szerokokątny obiektyw dla profesjonalistów Tokina Opera 50 mm f/1.4 to początek nowej lini obiektywów Tokina Canon PowerShot SX70 HS to kompakt z 65-krotnym zoomem optycznym Loupedeck+ wspiera teraz również Adobe Premiere Pro Nowa linia filtrów Hoya Fusion ONE zastąpi serię PRO1D Zobacz, jak może wyglądać nowy średnioformatowy belusterkowiec Fujifilm GFX 50R Borys Nieśpielak radzi, dla kogo jest Canon EOS R Fujifilm może pokazać 100-megapikselowy średni format – GFX 100S Manfrotto prezentuje 3 nowe statywy dla podróżników z linii Befree iPhone XS, XS Max oraz XR będą wyposażone w tryb Smart HDR oraz Tryb Portretowy Który obiektyw jest lepszy: ten za 6 tysięcy złotych czy za... 300? ExperimentalOptics 35 mm f/2.7 - najmniejszy i najjaśniejszy obiektyw na świecie Sigma pokazuje 3 nowe obiektywy do filmowania o jasności T1.5: 28 mm, 40 mm oraz 105 mm Konseen Photo Studio, czyli namiot do fotografii portretowej Fujifilm GFX 50R, czyli najtańszy cyfrowy średni format na rynku już niedługo Kilka słów o tym, dlaczego zmieniłem Canona na Sony

Popularne w tym tygodniu:

480 kl./s w 4K oraz 60 kl./s w 8K – Sony A7S III na horyzoncie Sony wycofuje aktualizację do A7 III i A7R III. Błąd zawiesza aparaty 5 manualnych obiektywów firmy Kipon do Canona R i Nikona Z