Photokina 2018 – byłem, zobaczyłem, wróciłem

Targi Photokina to jedno z najważniejszych wydarzeń tego typu na świecie. Zjeżdżają się przedstawiciele różnych firm i pokazują to, co mają najlepszego. To świetna okazja do poznania nowinek technicznych! Po powrocie postanowiłem podsumować to, co mi się podobało, a co nie.

Nie będę pisał na temat samej organizacji targów, bo chyba każdy z nas wie jak to wygląda – są stoiska, dużo ludzi i tak dalej. Jedyne co na ten temat mogę wspomnieć, to to, że Photokina to naprawdę ogromne wydarzenie. To największe targi fotograficzne, na których zobaczycie znane firmy oraz z pewnością wielu znanych fotografów.
© Marcin Watemborski / watemborski.com

Nie będę pisał na temat samej organizacji targów, bo chyba każdy z nas wie jak to wygląda – są stoiska, dużo ludzi i tak dalej. Jedyne co na ten temat mogę wspomnieć, to to, że Photokina to naprawdę ogromne wydarzenie. To największe targi fotograficzne, na których zobaczycie znane firmy oraz z pewnością wielu znanych fotografów.

Odwiedzenie targów Photokina 2018 było dla mnie kompletnie nowym doświadczeniem. Bywałem na targach w Polsce, ale nigdy na zagranicznych, zwłaszcza tak dużych. W tym roku udało się to, dzięki Panasonikowi, za co jestem wdzięczny. Jak się później okazało – ta firma miała dobry powód, żeby zaprosić dziennikarzy z całego świata.
© Marcin Watemborski / watemborski.com

Odwiedzenie targów Photokina 2018 było dla mnie kompletnie nowym doświadczeniem. Bywałem na targach w Polsce, ale nigdy na zagranicznych, zwłaszcza tak dużych. W tym roku udało się to, dzięki Panasonikowi, za co jestem wdzięczny. Jak się później okazało – ta firma miała dobry powód, żeby zaprosić dziennikarzy z całego świata.

Przeddzień targów odbywały się różne konferencje prasowe. Ja byłem na prezentacjach kilku firm: Leica, Panasonic, Fujifilm oraz Nikon. Spotkania odbywały się co chwilę – tuż po sobie. Każda z firm prezentowała nowości oraz swoje plany. Szczerze mówiąc największe wrażenie zrobił na mnie Panasonic z nadchodzącym systemem Lumix S oraz mocowanie L-mount. Patrząc na premiery konkurencji w tym roku – może w tym być przyszłość pełnoklatkowych bezlusterkowców i poważne zagrożenie dla Sony. Canon i Nikon według mnie zostaną w tyle ze względów ergonomicznych i praktycznych (1 slot kar pamięci, sterowanie dotykowe i inne).
© Marcin Watemborski / watemborski.com

Przeddzień targów odbywały się różne konferencje prasowe. Ja byłem na prezentacjach kilku firm: Leica, Panasonic, Fujifilm oraz Nikon. Spotkania odbywały się co chwilę – tuż po sobie. Każda z firm prezentowała nowości oraz swoje plany. Szczerze mówiąc największe wrażenie zrobił na mnie Panasonic z nadchodzącym systemem Lumix S oraz mocowanie L-mount. Patrząc na premiery konkurencji w tym roku – może w tym być przyszłość pełnoklatkowych bezlusterkowców i poważne zagrożenie dla Sony. Canon i Nikon według mnie zostaną w tyle ze względów ergonomicznych i praktycznych (1 slot kar pamięci, sterowanie dotykowe i inne).

Fujifilm zaimponowało mi swoimi planami – trzeba przyznać, że ta firma kładzie nacisk na spełnianie oczekiwań swoich użytkowników. Nowy Fujifilm GFX 50R wygląda naprawdę nieźle, co z pewnością przypadnie do gustu wielu artystom. Dodatkowo jego w miarę niska cena (jak na średni format) również. 4500 dolarów za cyfrowy średni format to nie jest wygórowana kwota. Zapowiedź 100-megapikselowej, stabilizowanej matrycy to już milowy krok na konsumenckim rynku średnich formatów. Wielkie brawa!
© Marcin Watemborski / watemborski.com

Fujifilm zaimponowało mi swoimi planami – trzeba przyznać, że ta firma kładzie nacisk na spełnianie oczekiwań swoich użytkowników. Nowy Fujifilm GFX 50R wygląda naprawdę nieźle, co z pewnością przypadnie do gustu wielu artystom. Dodatkowo jego w miarę niska cena (jak na średni format) również. 4500 dolarów za cyfrowy średni format to nie jest wygórowana kwota. Zapowiedź 100-megapikselowej, stabilizowanej matrycy to już milowy krok na konsumenckim rynku średnich formatów. Wielkie brawa!

Sigma również spisała się interesująco pokazując nowe obiektywy, w tym ten o zakresie 60-600 mm. Przyznajcie – to robi wrażenie. Prócz tego był oczywiście Ricoh z planami dotyczącymi GRIII, czyli aparatu, na który czekają fotografowie uliczni. A jeśli już przy tym jesteśmy, trzeba wspomnieć o aparacie Zeiss ZX1 oraz… o Zenicie M. Ten pełnoklatkowy bezlusterkowiec to dopiero niezłe zaskoczenie. Firma Leica – legenda fotograficzna, coś z segmentu premium – inwestuje w firmę, kojarzoną z ”tanimi, ruskimi aparatami”. Do teraz panuje przekonanie, że Zenity nie nadają się do niczego, a tu nagle dostajemy na twarz informację o produkowaniu de facto Leiki typ 240 w obudowie z nazwą pamiętającą ZSRR. Podchodzę do tego bardzo sceptycznie.
© Marcin Watemborski / watemborski.com

Sigma również spisała się interesująco pokazując nowe obiektywy, w tym ten o zakresie 60-600 mm. Przyznajcie – to robi wrażenie. Prócz tego był oczywiście Ricoh z planami dotyczącymi GRIII, czyli aparatu, na który czekają fotografowie uliczni. A jeśli już przy tym jesteśmy, trzeba wspomnieć o aparacie Zeiss ZX1 oraz… o Zenicie M. Ten pełnoklatkowy bezlusterkowiec to dopiero niezłe zaskoczenie. Firma Leica – legenda fotograficzna, coś z segmentu premium – inwestuje w firmę, kojarzoną z ”tanimi, ruskimi aparatami”. Do teraz panuje przekonanie, że Zenity nie nadają się do niczego, a tu nagle dostajemy na twarz informację o produkowaniu de facto Leiki typ 240 w obudowie z nazwą pamiętającą ZSRR. Podchodzę do tego bardzo sceptycznie.

Moje rozczarowanie dotyczy trochę firmy Sony. Liczyłem chociaż trochę na to, że pojawią się informacja na temat Sony A7S III, ale niestety nic. Jedyne, czego się dowiedziałem to to, że w bezlusterkowym systemie Sony będzie 60 szkieł. To akurat dobra wiadomość. Tyle też dobrze, że na targach pojawił się obiekty 24 mm f/1.4 – niestety miałem go w ręce przez chwilę, bo musiałem lecieć na kolejne spotkanie.
© Marcin Watemborski / watemborski.com

Moje rozczarowanie dotyczy trochę firmy Sony. Liczyłem chociaż trochę na to, że pojawią się informacja na temat Sony A7S III, ale niestety nic. Jedyne, czego się dowiedziałem to to, że w bezlusterkowym systemie Sony będzie 60 szkieł. To akurat dobra wiadomość. Tyle też dobrze, że na targach pojawił się obiekty 24 mm f/1.4 – niestety miałem go w ręce przez chwilę, bo musiałem lecieć na kolejne spotkanie.

Zobacz również: Canon EOS M5 - pierwsze wrażenia z premiery na targach Photokina 2016

Mówiąc krótko – działo się naprawdę dużo! Żałuję, że nie mogłem być tam dłużej i pobawić się wszystkimi nowościami, by powiedzieć wam o nich czegoś więcej. Być może na kolejnej Photokinie nadrobię zaległości, a ta odbędzie się już w maju 2019 roku.
© Marcin Watemborski / watemborski.com

Mówiąc krótko – działo się naprawdę dużo! Żałuję, że nie mogłem być tam dłużej i pobawić się wszystkimi nowościami, by powiedzieć wam o nich czegoś więcej. Być może na kolejnej Photokinie nadrobię zaległości, a ta odbędzie się już w maju 2019 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
© Marcin Watemborski / watemborski.com

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
© Marcin Watemborski / watemborski.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Panasonic Lumix DMC-FX37 płaski aparat kompaktowy Olympus rządzi wśród aparatów z wymienną optyką w Japonii Szybka i pojemna - nowa karta microSDHC Kingstona DIWA Innovation Award dla Casio Exilim Pro EX-F1 Fotograf i... iPhone Jak nazwać nowe kompaktowe aparaty z wymiennymi obiektywami? Plotki: kiedy Nikony D4 i D400? Leica zaskoczyła (?) nowym kompaktem X1 Czy Ilford produkuje negatyw Fujifilm Neopan Acros 100 II? Olympus TOUGH TG-320 - twardziel, który wytrzyma upadek z 1,5 m Fuji X-Pro 3: bezlusterkowiec w analogowym przebraniu Voigtländer VM ZM adapter dla systemu Mikro Cztery Trzecie

Popularne w tym tygodniu:

Leica M10 Monochrom oficjalnie: czarno-biała matryca, 40 Mpix i ISO 100 000 Sony przebiło Olympusa na japońskim rynku. Canon na pierwszym miejscu DJI Mavic 3, DJI Mavic Air 2 oraz Matrice 300 już w lutym? Hasselblad XCD 45 mm f/4 (45P) - najlżejszy średnioformatowy obiektyw z AF Canon może pokazać aż 3 nowe bezlusterkowce w 2020 roku Canon RF 135 mm f/1.4L USM – może powstać portretowy obiektyw marzeń Nowy bezlusterkowiec Canona może kręcić 8K/30p, mieć stabilizację matrycy i 45 Mpix Tokina ATX-M 85 mm f/1.8 FE – nowa linia obiektywów do bezlusterkowców Czy Canon pokaże EOS-a R w wersji z matrycą APS-C? Fujinon XC 35 mm f/2: Taki sam optycznie jak Fujinon XF 35 mm f/2, jednak 2x tańszy Nowe regulacje w kwestii akredytowania dronów. Dowiedz się więcej HD Pentax-D FA 70-210 mm F/4 ED SDM WR sprawdzi się w reportażu i studio