Jedzenie to jedna z największych przyjemności. Zobacz smakowite kadry Amaliji Anderssone

Łotewska fotografka kulinarna Amalija Anderssone wie, jak zrobić zdjęcie jedzenia tak, żeby ślinka napłynęła do ust, kiedy tylko się na nie spojrzy. Jej wysmakowane fotografie potraw udowadniają, że jedzenie to nie tylko smak.

Amalija Anderssone zajmuje się fotografią kulinarną i produktową od pięciu lat. Uwielbia jedzenie i wszystko co z nim związane więc to, że zajęła się zdjęciami kulinarnymi było dla niej czymś naturalnym.
© Amalija Anderssone / Instagram

Amalija Anderssone zajmuje się fotografią kulinarną i produktową od pięciu lat. Uwielbia jedzenie i wszystko co z nim związane więc to, że zajęła się zdjęciami kulinarnymi było dla niej czymś naturalnym.

- Żeby to robić musisz na prawdę kochać i zrozumieć jedzenie w każdym detalu od podstawowych składników, po różne kultury jedzenia na całym świecie - mówi Amalija. 

Sama siebie nazywa nowoczesnym artystą martwej natury. Tworzy kompozycje z jedzenia, żeby pokazać i podzielić się jego pięknem. Według Amaliji jedzenie to jedna z głównych i największych przyjemności w życiu, dlatego chce podkreślić jego znaczenie, aby nie zapominać o nim w pośpiechu codziennego życia.
© Amalija Anderssone / Instagram

- Żeby to robić musisz na prawdę kochać i zrozumieć jedzenie w każdym detalu od podstawowych składników, po różne kultury jedzenia na całym świecie - mówi Amalija.

Sama siebie nazywa nowoczesnym artystą martwej natury. Tworzy kompozycje z jedzenia, żeby pokazać i podzielić się jego pięknem. Według Amaliji jedzenie to jedna z głównych i największych przyjemności w życiu, dlatego chce podkreślić jego znaczenie, aby nie zapominać o nim w pośpiechu codziennego życia.

Na co dzień zajmuje się komercyjną fotografią - pracuje dla restauracji, fabryk, agencji projektowych, autorów książek i wszystkimi związanymi z branżą kulinarną. 

Poza fotografią Amalija również podróżuje po świecie szukając inspiracji zarówno do zdjęć, jak i kulinarnych. Od strony technicznej jej praca nie jest specjalnie skomplikowana. Nie może pracować w studio bo zdjęcia robi tam, gdzie powstają posiłki. Studio zabiera więc ze sobą do klienta. Żeby zachować kompaktowość i mobilność oświetlenia pracuje ze Speedlightami i składanymi softboxami - wszystko mieści się w jednej torbie. Dzięki temu może łatwo podróżować i pracować w każdym miejscu.
© Amalija Anderssone / Instagram

Na co dzień zajmuje się komercyjną fotografią - pracuje dla restauracji, fabryk, agencji projektowych, autorów książek i wszystkimi związanymi z branżą kulinarną.

Poza fotografią Amalija również podróżuje po świecie szukając inspiracji zarówno do zdjęć, jak i kulinarnych. Od strony technicznej jej praca nie jest specjalnie skomplikowana. Nie może pracować w studio bo zdjęcia robi tam, gdzie powstają posiłki. Studio zabiera więc ze sobą do klienta. Żeby zachować kompaktowość i mobilność oświetlenia pracuje ze Speedlightami i składanymi softboxami - wszystko mieści się w jednej torbie. Dzięki temu może łatwo podróżować i pracować w każdym miejscu.

Największą częścią jej pracy jest aranżowanie sceny i zabawa z jedzeniem. Amalija ma pokaźna kolekcję akcesoriów i teł, które przydają się do tworzenia setów. Tak naprawdę najtrudniejsze są przygotowania do zdjęcia, ich wykonanie od strony technicznej jest stosunkowo proste. Zaaranżowanie odpowiedniej sceny wymaga kreatywnego myślenia i wyczucia estetyki, którego Amaliji nie brakuje.
© Amalija Anderssone / Instagram

Największą częścią jej pracy jest aranżowanie sceny i zabawa z jedzeniem. Amalija ma pokaźna kolekcję akcesoriów i teł, które przydają się do tworzenia setów. Tak naprawdę najtrudniejsze są przygotowania do zdjęcia, ich wykonanie od strony technicznej jest stosunkowo proste. Zaaranżowanie odpowiedniej sceny wymaga kreatywnego myślenia i wyczucia estetyki, którego Amaliji nie brakuje.

Podczas pracy z klientem amalija dostaje gotowe danie, lub produkt i musi zaaranżować jego otoczenie. Jednak to, że sama nie przygotowuje posiłków nie sprawia, że może nie wiedzieć jak powstają, a tym bardziej jak smakują. 

- Musisz zrozumieć każde danie ponieważ to ty przekładasz jego smak na obraz, na fotografię - mówi Amalija. Zdjęcia powinny oddawać nie tylko wygląd jedzenia, ale również jego smak i teksturę.
© Amalija Anderssone / Instagram

Podczas pracy z klientem amalija dostaje gotowe danie, lub produkt i musi zaaranżować jego otoczenie. Jednak to, że sama nie przygotowuje posiłków nie sprawia, że może nie wiedzieć jak powstają, a tym bardziej jak smakują.

- Musisz zrozumieć każde danie ponieważ to ty przekładasz jego smak na obraz, na fotografię - mówi Amalija. Zdjęcia powinny oddawać nie tylko wygląd jedzenia, ale również jego smak i teksturę.

Więcej smakowitych kadrów możecie zobaczyć na stronie internetowej Amaliji.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.
© Amalija Anderssone / Instagram

Więcej smakowitych kadrów możecie zobaczyć na stronie internetowej Amaliji.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

© Amalija Anderssone / Instagram
© Amalija Anderssone / Instagram
© Amalija Anderssone / Instagram
© Amalija Anderssone / Instagram
© Amalija Anderssone / Instagram
© Amalija Anderssone / Instagram
© Amalija Anderssone / Instagram
© Amalija Anderssone / Instagram
© Amalija Anderssone / Instagram
© Amalija Anderssone / Instagram
© Amalija Anderssone / Instagram

Fotografuj ze smakiem. Kilka domowych pomysłów na tło dla twoich potraw

Jeśli chcesz zrobić atrakcyjne zdjęcia jedzenia, ale nie masz pomysłu na tło, wystarczy, że rozejrzysz się po swoim domu — jest ich tam mnóstwo….

Smakowite kadry konkursu kulinarnego Pink Lady Food Photographer of the Year 2018

Po raz kolejny wyłoniono zwycięzców w prestiżowym konkursie fotografii kulinarnej Pink Lady Food Photographer of the Year. Spośród ponad 8000 zdjęć…

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

"Duchy Czarnobyla” widziane przez aparat otworkowy Grzegorza Sawy-Borysławskiego "Tank Man" - człowiek, który zatrzymał kolumnę czołgów dzień po masakrze na placu Tian’anmen Rząd Korei Północnej zakazał publikacji tych zdjęć. Pokazują jak wygląda rzeczywistość Wzruszająca sesja noworodków, wykonana tuż przed odejściem jednego z nich Zdjęcia, które pozwalają zrozumieć relacje między matkami, a córkami z całego świata Kolorowa jesień i dziesiątka dzieci sfotografowanych przez matkę Kim była ”Migrująca matka”? Historia najbardziej znanego zdjęcia Dorothei Lange Andrew Miksysa opowiada o tym, jak wyglądają litewskie dyskoteki Jeśli mieszkasz w mieście - nie marnuj dnia. Wyjdź na ulicę z aparatem Krajobraz miejski też może być piękny. Zrób kilka zdjęć! Portret w plenerze to świetny pomysł na spędzenie wolnego czasu Wielkie cmentarzysko rowerów miejskich to coś niesamowitego. Fotograf odwiedził to miejsce Ptasia fotobudka - ciekawy sposób na kreatywne zdjęcia przyrody Znane zdjęcie "Wschodu Ziemi" powstało 50 lat temu "Bug out Bag", czyli portret prepersów przez pryzmat ich plecaków ucieczkowych Ożywia malowane światłem stwory, tworząc fantastyczne animacje Urban International Photo Awards 2018: Łukasz Ziętara zwycięzcą w kategorii "Urban Art" "Redyk" Bartłomiej Jureckiego doceniony w SIPA 2018 Zamienił dom w aparat, żeby wykonać największy na świecie ambrotyp Iwona Alesandrowicz znosi stygmatyzację przybyszy z innych krajów w projekcie ”Swój obcy” Lifestyle w słowackich Tatrach. Michał Gałczyński opowiada o swojej wyprawie "Dango zamiast kwiatów" - japońskie powiedzenie inspiracją dla fotografa Kosmiczne zdjęcia z konkursu Insight Astronomy Photographer of the Year 2018 Wschodzące gwiazdy światowej fotografii według magazynu "LensCulture"

Popularne w tym tygodniu:

Uliczne rozmowy: Zbigniew Wójcik Czy Michał Karcz zostanie zablokowany na 500px? Portal walczy z jego pracami Don Komarechka łączy magię kropel wody i zdjęć makro Uliczne rozmowy: Tomasz Watras Najlepsze zdjęcia podróżnicze 2019 roku według National Geographic Street Photography Awards 2019 – najlepsze zdjęcia uliczne według Lensculture Strzelanina w Dallas. Był kilka metrów od napastnika, zachował zimną krew Uliczne rozmowy: Damian Chrobak Uliczne rozmowy: Jacek Szust David LaChapelle powraca. Zrealizuje kalendarz Lavazza 2020 Tokio wyglądało jak kraina z horroru w latach 70 XX wieku Uliczne rozmowy: Michał Orliński